Kombinacija spoljasnjih!
Moderator: Moderatori
Kombinacija spoljasnjih!
Koliko vas praktikuje kombinaciju guma...prednja krampon-zadnja celava i obrnuto? ...Mane i prednosti po vama?
Izdrzati se mora!
Celave ili "slick" gume su za asvalt a kramponke za teren. U principu se ova dva tipa ne kombinuju, jer se tako prakticno nista ne dobija. Po terenu ce slick gume proklizavati, bilo da je u pitanju prednja ili zadnja, dok ce kramponi na asvaltu pruzati veci otpor i teze ici od slick-ova.
Optimalna stvar je imati 2 para tockova sa razlicitim tipom guma, pa u zavisnosti od tipa voznje - menjati ih. Ja to koristim obilato, pogotovu kada je cas kisa cas suvo, u onim prelaznim vremenskim fazama u toku godine.
Postoje naravno i "semi-slick" gume, mesavina ova 2 tipa i one mogu biti odlican izbor za nekog ko preferira asvalt, ali mu ni suv teren nije strana pojava.
Optimalna stvar je imati 2 para tockova sa razlicitim tipom guma, pa u zavisnosti od tipa voznje - menjati ih. Ja to koristim obilato, pogotovu kada je cas kisa cas suvo, u onim prelaznim vremenskim fazama u toku godine.
Postoje naravno i "semi-slick" gume, mesavina ova 2 tipa i one mogu biti odlican izbor za nekog ko preferira asvalt, ali mu ni suv teren nije strana pojava.
MTB-VRH brate!!!
1. Prednja kocnica bi trebalo da je osnovna.nemke wrote:obrnuto da bolje kochish
2. Kocenje se vrsi trenjem izmedju pakne i felne, tako da uzorak gume, teoretski, ne bi trebao da ima uticaja. Kocnica ne bi smjela zablokirati tocak jer dolazi do proklizavanja i gubitka kontrole. Narocito gadno ako se to desi na prednjem tocku.
Sto se tice kramponki, semi slick ili slick guma, evo sta Sheldon Brown misli o tome:
Prilicno opsirnu, i korisnu, ako smijem dodati, pricu o gumama, kako unutrasnjim, tako i vanjskim, mozete naci na:If you mostly ride on pavement, but also do a fair amount of dirt, a combination tire on the front may be a good choice for you, with a road tire on the back.
http://www.sheldonbrown.com/tires.html
Pozdrav
Makarenko