igibg80 wrote:
Svaki mobilni telefon puni Li-Jon jednocelijsku bateriju. Samo je stavi UMESTO baterije za mobilni i to je to.
Upravo tako. Princip punenja je isti, i samo je pitanje koliko vremena je potrebno da se napuni.
Recimo da je prosecna telefonska celija 800-900mA i puni se najbrzom mogucom brzinom, sto znaci 3 sata do 100%
2000mA celija ce se puniti oko 7 sati, sto i nije lose.Klasicni "overnight" charger.
Samo, zna li neko cemu sluzi onaj treci kontakt na telefonskoj bateriji ? Temperatura ?
Pa taj treci kontak je sada malo sumnjiv...
Koliko sam mogo da vidim taj treci kontak je OBICNO i2c serisjki interfejs sa mikrokontrolerom unutar kucista baterije koji salje, kao sto ti rece, temperaturu...
Dok obicno u tom kontroleru je objedinje i kolo za prepunjavanja i preveliko praznjenje koje isklucuje potrosac/punjac u odredenom naponskom nivou... i tako dalje...
A takodje moze da ima i manometar, koji meri pritisak gasa u bateriji i onda salje i2c magistralom u mobilni...
uostalom:
prosta blok sema. Mada sada...ne znam dal ima to u svakoj bateriji, ali trebalo bi.
Mada na ovoj blok semi nema mikrokontroler sa magistralom, obicno kazu da ih u baterijama ima. Treba ipak sve to proveriti...i recimo staviti one Li Ion baterije sa DX-a (zaboravio sam kako im bese oznaka) na mobilni i videti da li se pune, a pre svega da li se greju, ako se ne greju, kao sto se ni ove od mobilnog ne greju(bar ne moja, bar ne kao niMh), onda IIIIIDEEEEEMOOO, samo turis mobilni na turbinu(dinamo) i puni !
kunalagon wrote:, a pre svega da li se greju, ako se ne greju, kao sto se ni ove od mobilnog ne greju(bar ne moja, bar ne kao niMh), onda IIIIIDEEEEEMOOO, samo turis mobilni na turbinu(dinamo) i puni !
Po svojoj prirodi nemaju obicaj da se greju, i ako im se emperatura podize, to je znak da nesto nije u redu.
Samo par sekundi kratkog spoja ce celiju zagrejati toliko da ces se na nju opeci, a desetak sekundi posle moze biti i KABOOOM
DX celije na DX punjacu se tokom rada tek malo smlace (onako dodirom, osetis da nisu hladne), sad da li to same celije ili to punjac prenosi toplotu, to se nisam trudio da otkrijem
kunalagon wrote:A jel si mozda gledao na tvojoj onoj lampi, na diodi sta pise, jer videh ovo:
Seoul SSC P7 BIN Code
Code A : 440 - 570 lumens
Code B : 570 - 740 lumens
Code C : 740- 960 lumens
Code D : 960 - >> lumens
Nisam gledao, ali ako verujemo prodavcu, onda je bin C.
Za one kojima nije jasno sta je to "bin", treba reci da se diode jednog tipa proizvode u mnoogo komada,
a zatim se vrsi selekcija po kategorijama u zavisnosti od toga koliko svetla daju.
Znaci neke im uspeju, a neke ne
Хтео бих да вас све поздравим и поделим са вама нека своја искуства у вези са светлосним уређајима које користимо на бициклу.
Као прво, свима нама су лако доступне ове кинеске ЛЕД лампице, свакојаких облика и са различитим бројем диода. Овакво светло је за осветљавање пута у тоталном мраку јако лоше, док се једино може прихватити у градским условима где постоје улична светла, па нам овакво светло у 80% случајева служи да се обележимо на путу ради сигурности. ЛЕД светлосни извор је прави шампион у слогану „ БИТИ ВИЂЕН „ али не и у слогану „ ДА ВИДИШ И ДА БУДЕШ ВИЂЕН „ !!! Заиста је тако. После неколико година трагања и истраживања свих тих лампица, схватио сам да је најбоље користити у спрези, јелте заједно, лампу са обичном сијалицом и лампу са лед диодама. Како је овде већ доста писано о лед лампицама, ја ћу се базирати на лампе са класичном сијалицом.
За овај подухват, потребно је да набавите 4 батерије за мобилни телефон типа Сименс М55,А65,Ц60, итд... Иако се ови модели не производе годинама, по сервисима и радњама са опремом за мобилне још увек има ових батерија. Цена једне батерије је 600,00 динара, 4 х 600,00 = 2.400,00 динара. Ове батерије имају издвојен део за плус и минус полове, па се приликом лемљења умањује шанса за оштећење ћелије. Узмемо телефонски кабал који је уплетен фабрички, има две жице у њему, плаву и белу. Узмемо рецимо 60 цм тог кабла, имамо у њему по 60 цм плаве и беле жице. Узмемо ту дужину плаве жице и поделимо је на 4 једнака дела, у мом случају по 15 цм. Исто урадимо и са белом жицом. Добро загрејемо лемилицу и на сваку батерију за плус пол залемимо плаву а за минус пол белу жицу. Пре лемљења, потребно је скинути изолацију са крајева жица које се леме на батерију и то тако да лицна вири по 5 мм. На крајевима који представљају излаз из батерије скинемо изолацију тако да лицна вири отприлике 15 мм. Након успешног лемљења за сваку батерију, изолир траком обмотамо сваку батерију, тако да додатно обезбедимо залемљене елементе од кидања. После тога, изолир траком све четри батерије спојимо тако да изгледају као мали акумулатор. Кад смо то урадили, 4 краја плаве жице спојимо заједно у једну тачку и исто то урадимо са крајевима беле жице. То нам у ствари представља + и – пол акумулатора.
Још је потребно купити: лампу за бајс која има сијалицу у себи и то најбоље ону бајонет сијалицу од 2.5 Волта ( цена од 350 до 800 динара, зависи од марке и модела, мада у принципу, треба наћи неку која добро рефлектује и баца светлост). Потребан је и добар мањи прекидач где је најбитније да остварује добар контакт а самим тим и добру проводљивост са осталим елементима у колу. На лампи коју сте купили, има онај фабрички прекидач. Њега ишчупајте и врућим врхом лемилице „ исеците „ отвор за овај нов прекидач. Како је лампа предвиђена да ради са сијалицом од 2.5 Волта, онда нам треба бајонет сијалица од 3.7 Волти зато што у ствари акумулаторски блок има 3.7 Волти. Купите што квалитетнију сијалицу, најбоље криптон, цена је од 100 до 150 динара, али узмите их 3-4 да има и за резерву кад цркне. У лампи коју ја имам, веза од контакта до сијалице је супер па није било потребе да лемим каблове директно на сијалицу, тиме олакшавамо себи и замену исте у случају прегоревања. На врху лампе ибушите две рупе и кроз њих провуците два шрафића са матицом, дужине око 1 цм. Развођење инсталација од акумулаторског блока до лампе и по лампи радите са лицнастим кабловима најбоље црне боје због естетике и попречног пресека од 0.25 до 0.5 квадрата. Од акумулаторског блока до лампе, каблом дужине 1.5 метар дођемо до прекидача и на његов први крај залемимо плус контакт а са излаза прекидача исти тај плус контакт водимо до контакта сијалице. На првом крају прекидача потребно је залемити и још један каблић који ће одатле бити лемљен на један шрафић на врху лампе. Минус крај водимо директно на контакт до сијалице а са контакта сијалице директно на онај други шрафић. Када затворимо тако лепо упаковану лампу она два шрафића на врху лампе су директан контакт са акумулаторским блоком. Узмемо неки стари пуњач за мобилни и на његове крајеве вежемо крокодилке, са њима уједемо шрафиће и тако пунимо акумулатор. Време пуњења је око шест сати, мада батерије саме прекидају пуњење када се напуне и тако нема бојазни од нежељених ефеката. Лампу навучемо на носач а акумулаторски блок у торбицу. Ја сам са оваквом лампом доживео најбоље светлосно дејство у животу, у мрклом мраку као да возим мотор а не бајс. Осветљава пут по мрклом мраку и до 50 метара али буквално!!!! Аутономија је код мене 3 сата и 40 минута константног сијања. За обележавање користим лед лампицу, а када видим да ми неко долази у сусрет или улетим у мркли мрак само окинем прекидач. За цену од 3000 – 3500 динара колико кошта сав овај рад, добијемо лампицу која ће да ради 3-4 године као змај. Треба заиста доживети и видети то, светли и осветљава врхунски. Јако је битно водити рачуна да се контакти лепо споје и залеме и да сијалица буде квалитетна. Ја сам две такве лампе ставио на бајс и сија као ауто. Акумулаторски блок може да трпи до 4 такве лампе, али му се капацитет значајно смањује, мада нема потребе и једна је превише. Могућности је много, прочитавши овај текст, ако имате воље и пара уз машту и неке нове идеје покушајте направити ово и нећете се покајати.
Искрен да будем, свака од оних високобуџетних кет ај, сигма, итд... лампица, не могу ни прићи овом пројекту " УРАДИ САМ ". А није ни компликовано да се направи, потребно је око 2-3 сата лаганица рада. Прошле године сам ишао по мраку, у 02:45 низ Авалу, значи тамо је мркли мрак. Лед лампицу сам окренуо на доле да ми сија метар испред точка а ова са сијалицом је била подешена тако да туче око 30 метара испред. Заиста је деловало као неки мотор од 250 кубика а сам осећај спуштања низ Авалу при великим брзинама у тоталном мраку и појачаном адреналину је неописив! И још нешто, преко зиме ову лампу користим за по кући па чак и за планинарење, а кад нестане струје, пошто имам беле зидове, окренем је да сија уз зид и светлост се још више распрши по просторији и још боље сија. Ко хоће ово да прави ја му стојим на располагању, ко је из Београда могу да упутим директно на куповину свих потребних делова да се не мучите и не тумбате по граду. Направио сам додатак овој лампи, стона лампа кад нестане струје. Узео сам 20 цм телефонског кабла, чврсто га уплео тако да буде као неки штапић, горе залемио криптон сијалицу од 3.7 Волти, направи импровизовану капу за сијалицу, доле направио постоље а на крајеве телефонског кабла који излазе из постоља сам везао крокодилке. Са њима уједем она два шрафића на врху лампе и сија! Могу се горе на врх улемити и четри сијалице, три, две... Сијају уједначено, не осећа се губитак и пад напона и струје!
А ко хоће да се игра ево му још:
На лампи где има места, горе - са стране, небитно, направите још један прекидач. Како смо у лампу већ довели струју, само је одатле одведемо помоћу каблова до мењача на седмофазу/осмофазу... Ту исто улемимо једну сијалицу и кад у мраку окинемо прекидач оно сија фенсерски и привлачите пажњу на себе. Можете да ставите сијалицу и доле испод осовине за педале па ће сијати на доле ( по путу ) као и аутомобили којима је то направљено! Имате јако много могућности!!!!!
Vidis ja som zapeo kod nosaca za svetlo koje od pre imam a vi ovde pravite cuda.Nemam ja vise strpljenja sve ovo na tenane da procitam a kamo li da napravim.Aj neko nek postavi sliku gotovog svetla ako se odlucim na prckanje da znam sta da kupujem.Hvala unapred svima
Last edited by zotja on 25 Sep 2010, 18:50, edited 1 time in total.
Juce sam krenuo u Planet Bike da kupim Cateye HL-EL 530 ili HL-EL 320 i usput svratim u Cappriolo da vidim sta tamo ima.Nece neko da mi pomogne oko izbora i kupovine dodatne opreme pa ajd sam cu lajcki,sta preporuce prodavci i to kupujem.U Cappriolu mi 1 veoma fin decko izvukao neko no name Kinesko svetalce za soma i 200 dindzi sa jednom ledaljkom.Koristi 4 bat AAA,cela je od aluminijuma i na njoj pise 1W.
Prvi put krecuci se po prodavnicama dodatne opreme,(3 radnje), za bike doziveo da mi prodavac otpakovao robu iz kutije i na licu mesta demonstrirao kako to sto kupujem radi.U drugim radnjama svi nesto u frci dal cemo mi to da kupimo ili ne pa moz samo posmatras kutiju i to sto iz nje mozes da vidis .Isti tretman sa bilo kojim kupcem.
Svetlo przi koliko je jako,ja ga slucajno okrenuo prema drugom prodavcu a onaj samo okrete glavu i zabode se nosem u neki artikal sa stalaze.Decko mi kaze ma od ovog svetla nema nista bolje,on ga drzim na svom bikeu.Svetlo plavicasto,snop u precniku od jedno 2 m baca pa mozda malo vise od 15m.
Kupim ga ali i dalje razmisljam da pazarim 1 od ova dva modela Cateye HL-EL 530,320 ili cak 220.Dali neko zna mozda,posto kod ovih u P.Bikeu artikle moz samo da vidis zakacene na zidu,a za sve sto ce te ih pitati kako radi,ih bruka,dali ovi modeli Cateye imaju isto fokusirano svetlo u jednoj tacki ili je recimo siroko pojasno,dali obasjava veci prostor,recimo celu sirinu ulice i da svetlosni snop je bar 10m.Znaci mi puno zbog rupa i izbocina na putu.Hvala puno na nekom odgovoru.