Jeep Club Srbija - promocija

Kraći i duži izveštaji i putopisi sa vaših putovanja po divljini, bilo planinarskih, bajkerskih ili nekako drugačije koncipiranih

Moderator: Moderatori

User avatar
Gosha
Freewheeler
Posts: 239
Joined: 28 Oct 2008, 13:19
Location: Beograd

Jeep Club Srbija - promocija

Post by Gosha »

Kada vec Sale ima pametnija posla u vidu borbe za forum sa raznim spamovima i virusima, evo da ga ja pohvalim za organizaciju prethodnog vikenda i (re)otvaranja Jeep Club Srbija.

Bazni kamp nam je bio u Emiratu Mecavnik [Mokra gora, Drvengrad], a voznje su uprilicene obroncima Zlatibora i Tare. Opsirnije mozete procitati na sajtu Jeep Club Srbija, koji je takodje Saletovo delo [http://www.jeep-club.rs] i gde naravno mozete naci album sa profi slikama.

Fotoalbum nastao idiotom i bez propustanja kroz phtotoshop :) , uglavnom tehnikom Dzon Vejn, brzopotezno, iz ruke, u toku jahanja Jeep-a :D i sa drugom rukom na volanu, mozete pogledati ovde:
http://picasaweb.google.com/gosha969/Je ... Promocija#
User avatar
shebez
Freebiking druid
Posts: 782
Joined: 03 Aug 2008, 13:16
Location: Beograd
Contact:

Re: Jeep Club Srbija - promocija

Post by shebez »

Super voznji i stvarno veliki broj ucesnika, svaka cast...
Nego ova soft ekipa i nije bas imala tako soft stazu, kako li je Sale proveo drugi deo ekipe? :roll: 8)
Kada krenem - znaću kuda, kada stignem - znaću zašto, kad se vratim... znaću kome
User avatar
Gosha
Freewheeler
Posts: 239
Joined: 28 Oct 2008, 13:19
Location: Beograd

Re: Jeep Club Srbija - promocija

Post by Gosha »

Dobro si zapazio. A i ovde cu napisati nesto sto cu na jeep-rs forumu precutati :D. Patriot i Compass su samo SUV, ali ne i Dzip :( , iako su Jeep :D.

Na uzbrdicama "soft" trase prvog dana imali su velikih problema. Nisu mogli da vuku i osecao se miris paljene gume od kvacila. Ja sam ih predvodio sa indijancem koji se nije ni oznojio, a jadne patriote se raspadose. Najgore je bilo kada se [po treku, ali ispostavilo se prerano] spojila soft i hard trasa, pa su patrioti krenuli prvih stitinak metara, a onda morali da se vrate i idu okolo. Zamisli kako se osecaju kupci takvih vozila, koji su kupili Jeep, mislili da voze dzip, a ne voze... :(

Drugog dana je soft trasa uspon odradila delom asfaltom, pa zatim i dobrim makadamom, a onda se sa oko 1300m lagano spustala teskim terenom [za patriote] ka Zaovinskom jezeru. Da su tu trasu probali da prodju u suprotnom smeru, mislim da bi prosli kao prvog dana. Ovako, sproveo sam ih do jezera interesantnim i na momente zahtevnim putem, sa rucnim uklanjanjem velikog odronjenog kamenja, grana stabala, ali i lepim vidicima :D. Siguran sam da su svi uzivali u tom dozivljaju. Ali nizbrdo :D.

Zakljucak, Jeep je napravio dva vozila bez blokade diferencijala i reduktora, pa iako imaju vise konja po kilogramu mase nego moj indijanac [140ks na 1500kg, naspram 163ks na 2000kg], ipak ne mogu ni da primirisu jos uvek koliko-toliko "pravim" dzipovima. Mada ce se velika vecina sloziti da je kao jedini danasnji pravi jeep ostao samo wrangler :D, ja cu biti izuzetak, jer jako mnogo toga, sa cim se obican smrtnik srece, prolaze bez vecih problema i cherokee i grand cherokee, da ne zaboravim i commander-a :).
User avatar
bluealek
Freebiking druid
Posts: 1986
Joined: 01 Feb 2005, 18:49
Location: Beograd
Contact:

Re: Jeep Club Srbija - promocija

Post by bluealek »

Izveštaj sa Mećavnika je konačno kompletiran dodavanjem video materijala:

http://www.jeep-club.rs/2010/05/mecavnik/

Ako imate problema sa bliptv strimingom, probajte youtube verziju postavljenu na forum:

http://www.jeep-club.rs/forum/index.php ... .msg19#new

Da Gošo, u pravu si - Patriot i Compass su SUV, ali ne i terenci :wink: . Kad god sam uzimao Patriot na test, koliko god da sam se trudio, nisam uspevao da ne odvalim nešto, sem kad sam ga uzimao strogo za vožnju po asfaltu :D
User avatar
Gosha
Freewheeler
Posts: 239
Joined: 28 Oct 2008, 13:19
Location: Beograd

Re: Jeep Club Srbija - promocija

Post by Gosha »

A evo jos jednog videa, od okupljanja, dolaska do Emirata, prve voznje po Zlatiboru, vecernje svecnosti otvaranja kluba, voznje po Tari drugi dan, ukljucujuci i oba vidikovca... 640x480, jeste 90 MB, ali mislim da vredi :D

http://blip.tv/file/3629073
User avatar
barda
Freebiking druid
Posts: 1343
Joined: 14 Mar 2008, 13:57
Location: Novi Sad
Contact:

Re: Jeep Club Srbija - promocija

Post by barda »

Odličan novi projekat (http://www.jeep-club.rs/), urađen profesionalno kao i uvek što možemo očekivati od Saleta. (i nadam se da ćemu ovaj prvi projekat Freebiking ipak ostati na prvom mestu :wink: )

I vidim odlično druženje ljubitelja komfornijeg obilaska prirode a Gošin video materijal je super preneo atmosferu i ,kao što uvek kažem, treba ga zaposliti u freebikingu za izradu video materijala :D
FotoSat (autentični motiv na vašem zidu) - TRIP foto priča -> prati moj TREK
User avatar
Gosha
Freewheeler
Posts: 239
Joined: 28 Oct 2008, 13:19
Location: Beograd

Re: Jeep Club Srbija - promocija

Post by Gosha »

Thnx Barda :D .

Kao totalnom amateru sa totalno amaterskom opremom, jedini cilj mi je uvek samo da probam da docaram atmosferu :D.
A ovo je sve zaista bilo iz "prve ruke" [malo kamera, malo fotoaparat], drugom sam drzao volan. Hvala automatskom menjacu, inace... :D.
User avatar
barda
Freebiking druid
Posts: 1343
Joined: 14 Mar 2008, 13:57
Location: Novi Sad
Contact:

Re: Jeep Club Srbija - promocija

Post by barda »

Gosha wrote: Hvala automatskom menjacu, inace... :D.
A u tome je caka :D
FotoSat (autentični motiv na vašem zidu) - TRIP foto priča -> prati moj TREK
User avatar
bluealek
Freebiking druid
Posts: 1986
Joined: 01 Feb 2005, 18:49
Location: Beograd
Contact:

Re: Jeep Club Srbija - promocija

Post by bluealek »

Pa naravno! :D Ovi što su vozili nesrećnike s manuelnim menjačima, lamele su im se toliko pušile (i bukvalno), da su na najbolniji mogući način spoznali zašto je automatski menjač jedina ispravna solucija za off-road. Inače sam se do sada nagledao toliko Niva sa sprženim lamelama na ekstremnim uzbrdicama, čik da vidim nekog od onih bolida što tvrde da je manuelni menjač "prava stvar" za off-road. Manuelni menjač može da bude samo neuspela zamena za onaniju :lol:
User avatar
barda
Freebiking druid
Posts: 1343
Joined: 14 Mar 2008, 13:57
Location: Novi Sad
Contact:

Re: Jeep Club Srbija - promocija

Post by barda »

Gosha wrote: Zakljucak, Jeep je napravio dva vozila bez blokade diferencijala i reduktora, pa iako imaju vise konja po kilogramu mase nego moj indijanac [140ks na 1500kg, naspram 163ks na 2000kg], ipak ne mogu ni da primirisu jos uvek koliko-toliko "pravim" dzipovima. Mada ce se velika vecina sloziti da je kao jedini danasnji pravi jeep ostao samo wrangler :D, ja cu biti izuzetak, jer jako mnogo toga, sa cim se obican smrtnik srece, prolaze bez vecih problema i cherokee i grand cherokee, da ne zaboravim i commander-a :).
Znači nije toliko poenta u reduktoru, snazi, već u automatskom menjaču?

P.S. Patriot i Compas nemaju 4x4 lock?
FotoSat (autentični motiv na vašem zidu) - TRIP foto priča -> prati moj TREK
User avatar
Gosha
Freewheeler
Posts: 239
Joined: 28 Oct 2008, 13:19
Location: Beograd

Re: Jeep Club Srbija - promocija

Post by Gosha »

Koliko sam ja skontao iz citanja casopisa, kao i malo licnog iskustva sa Hondom CR-V (126KS na 1500kg, manuelni menjac, bez blokade diferencijala i reduktora), kao i sada sa Cherokee (163 KS na 2050kg, 400Nm, automatika, blokada centralnog diferencijala, reduktor), vise faktora donosi dobar rezultat, nikako ne samo jedan ili dva.

Automatike sam tek sada postao svestan, kada su Patritotama pocela da smrde kvacila [nisu svima podjednako, pa zakljucujem da ima uticaja i znanje vozaca kako da balansira gas, kvacilo na usponima]. Snagu imaju, cak i dobar obrtni momenat [cija je kriva bitnija od maksimalno izrazane konjske snage, ili kilovata], imaju zakljucavanje 4x4, ali dzaba. To je inace klasa RAV4 i brojne ekipe.

Tu su naravno klirens i napadni uglovi, prednji, zadnji, ugao izmedju tockova i trupa. Niva je recimo kao kratak auto sa dobrim uglovima i uglavnom dovoljnom snagom za tu masu, vrlo prohodna, ali da se ne zavaravamo, ta kanta :D se kupuje zbog cene. To je odlicno vozilo za gorstake, nikako ne mislim u pogrdnom smislu. Ali za puteve, grad, ne daj Boze autoputeve, jok, vozio sam se par puta.

Na kraju, ili na pocetku, ako su losiji uslovi podloge, sneg, blato,..., dolaze gume. Ako je suvo i kamenito, mogu i letnje, ali za sve ostalo, mozes da imas sve dobre parametre, ako nemas gume, cao si :D. Gledao sam zveri od 100.000e sa letnjim gumama na utabanom snegu, otklizvaju kao bambi na ledu. Uglavnom su bili sa MNE tablicama :D.

Koji bi bio idealan auto po mojim merilima? Naravno ni u cemu ne moze biti savrsen, ali da bude solidan u svemu, ili u proseku, za vecinu stvari. Pa recimo da hvalim svoga konja [koga sam slucajno kupio, bez da sam bio svestan sta stvarno uzimam], a evo i zasto :D. Izuzetno udoban i lak za voznju po gradu, neocekivano brz i udoban na svim putevima, automatika, pregledan, dovoljno snazan, solidan na terenu, klirens na granicnih 20cm [steta sto nije vise], solidni uglovi, reduktor. Mana, cena, ubi registracija, naravno i trosi zbog mase i oblika... Verovatno bih bio srecniji sa Grand Cherokee, luksuzniji, veci gepek, 218KS iz 3000cc, sto ce reci za istu registraciju kakvu ja placam za 2.800cc i 163KS. Ali i startno skuplji bar za trecinu, ako ne i vise :D.

Ako je neko pomislio da cu sada da ponudim svog indijanca na prodaju, prevario se :D. Ja sam zaista jako zadovoljan i nadam se da ce me dugo dobro sluziti, kako u svakodnevnoj voznji do obdanista, skole, posla, tako i po brdima Srbije :D.
User avatar
barda
Freebiking druid
Posts: 1343
Joined: 14 Mar 2008, 13:57
Location: Novi Sad
Contact:

Re: Jeep Club Srbija - promocija

Post by barda »

Da, Gošo, lepo si izložio sve elemente na koje čovek treba da obrati pažnju, ali isto tako treba i da bude svestan gde može da prođe sa takvim vozilom.

Ako krenemo od Lade Nive koja je po ceni od 7500e najniža, nudi dosta toga kao vozilo za teren sa minimalnom udobnosti i dobrim terenskim karakteristikama.
Zatim sledi nova Dacia Duster (Nissan Qashqai pogon i veličina) koja će napraviti dosta turbulencija na tržištu, ako za oko 14000e može da se dobije 4x4 SUV dizel vozilo sa 110ks i 1300kg mase, koje je udobno, ekonomično, sa dobrom prohodnosti (http://www.youtube.com/watch?v=lwi-49nh ... re=related http://www.youtube.com/watch?v=nCkFA3W8 ... re=related http://www.youtube.com/watch?v=9-UQUnl4v70)

I onda idu ovi vaši Jeep sa svim ovim gore i tradicijom, premijum klasom i cenom od 25000e na više što nije za nas obične smrtnike :cry: .
Možda će sada Fiat da napravi neku povoljniju varijantu kao mini Jeep (ili neki novi brend kao Dacia sa Jeep pogonom)
FotoSat (autentični motiv na vašem zidu) - TRIP foto priča -> prati moj TREK
User avatar
bluealek
Freebiking druid
Posts: 1986
Joined: 01 Feb 2005, 18:49
Location: Beograd
Contact:

Re: Jeep Club Srbija - promocija

Post by bluealek »

Joj, nemoj samo FIAT da pravi mini Jeep-ove, please! :?

Vidi, sva ta računica ti je ok, ako uzimaš u obzir samo NOVA kola. Međutim... Da li je bolji žešće polovan Jeep ili nova NIva? :wink:

Ja sam imao upravo tu dilemu kad sam kupovao ovaj auto, jer sam njega platio manje nego novu (pa čak i manje nego 3-4 godine staru) Nivu. Danas auto kao moj polovan možeš da kupiš za 3000 evra, možda čak i manje. Kad pogledam šta je sve ovaj auto u poslednjih 6 godina prošao, kako je prošao, kakve mi je trenutke priuštio, nisam se pokajao. Što reče Sloba na Jeep prezentaciji, Jeep je strast 8) . Ok, možda bi me održavanje sa Nivom koštalo nešto manje, trošio bih jedno 30% manje plina, ali poslušaj Zeljkovića malo u onom video klipu kad kaže "Jeep ide kao tenk..." :wink: . Taj osećaj da možeš da pregaziš bilo šta, da prođeš bilo kuda, da auto bez po muke penje ozbiljne uspone pod redukcijom sa 1500 obrtaja gde bi Niva urlala na visokim obrtajima, dušu ispuštala i lamelu spaljivala, to je osećaj koji VREDI te doplate. E sad, u međuvremenu su budalaštine naše retardirane ministarke finansija nabavku nečega što ima motor od 4000 kubika pretvorile u harač koji živ čovek teško da može da podnese, ali, srećom, ima i tu leka - da bi ušlo u okvire podnošljivog, treba samo da nađeš primerak 20+ godina star 8) Tada plaćaš samo 20% registracione takse.

A propo guma... Ko ide off-road, nakon što jednom proba kramponke shvati da nema te dobrobiti koje mu asfaltne gume mogu doneti na asfaltu koja može da anulira bezbrižnost koju ti kramponke donose na terenu. Posle nekog vremena, kada shvatiš šta ti te gume omogućavaju, potpuno promeniš stil vožnje; pri nailasku na blato više ne osećaš nagonsku potrebu da ubrzaš, nego lagano, mirno, bez uzbuđivanja, prođeš kroz svaku kaljugu kao preko bilo koje druge podloge. Prestaneš da biraš destinaciju na osnovu toga da li je skoro padala kiša ili ne, kao i da razmišljaš da li ćeš neku blatnjavu uzbrdicu u šumi uspeti da izvučeš 8) Što se snega tiče, čak i mokar sneg te zaustavlja tek kad počneš branikom da ga guraš, a kroz pršić ideš kao kroz penu, pa makar ti bio do prozora 8)

Welcome to the wonderful world of 4x4 8)
User avatar
Gosha
Freewheeler
Posts: 239
Joined: 28 Oct 2008, 13:19
Location: Beograd

Re: Jeep Club Srbija - promocija

Post by Gosha »

Svako bi hteo i jeftin polovan auto i jeftinu registraciju :D.
Ako sada mozes da kupis odlican Jeep za par hiljada evra [zavisi koliko star] i to ti kao kupcu prija :D , onda racunaj na to da je on najvecim delom jeftin i zbog te nelogicno skupe registracije i skupog goriva koji dosta trosi.
Da li bi ti vise odgovaralo vozilo od recimo nekada realnih 15.000e sa registracijom od 400e, ili kao sada to isto vozilo za 7.500e i registracija za 1000e? Za razliku od nekadasnje cene mozes mnogo godina da ga registrujes, ali ne mozes i da ga platis 7.500e a da registracija bude 400 :D. Ako kojim cudom padne registracija, skocice osnovne cene :D.

Licno bih uvek pre uzeo polovan Jeep nego novu Ladu, ali naravno da ima i onih kojima je novo - novo.

Koliko sam citao nagadjanja, Patriot i Compass najverovatnije prerastaju u mini Jeep tipa malo veceg Fiat Sedici/SuzukiSX4, Cherokee bi pod Fiatom trebao da postane samo jos jedan SUV , sudbina Commandera se razmatra[la], a ostaju Grand Cherokee kao sminkerski i Wrangler kao poslenji pravi terenac.
User avatar
barda
Freebiking druid
Posts: 1343
Joined: 14 Mar 2008, 13:57
Location: Novi Sad
Contact:

Re: Jeep Club Srbija - promocija

Post by barda »

barda wrote:Da, Gošo, lepo si izložio sve elemente na koje čovek treba da obrati pažnju, ali isto tako treba i da bude svestan gde može da prođe sa takvim vozilom.

Ako krenemo od Lade Nive koja je po ceni od 7500e najniža, nudi dosta toga kao vozilo za teren sa minimalnom udobnosti i dobrim terenskim karakteristikama.
Zatim sledi nova Dacia Duster (Nissan Qashqai pogon i veličina) koja će napraviti dosta turbulencija na tržištu, ako za oko 14000e može da se dobije 4x4 SUV dizel vozilo sa 110ks i 1300kg mase, koje je udobno, ekonomično, sa dobrom prohodnosti (http://www.youtube.com/watch?v=lwi-49nh ... re=related http://www.youtube.com/watch?v=nCkFA3W8 ... re=related http://www.youtube.com/watch?v=9-UQUnl4v70)

I onda idu ovi vaši Jeep sa svim ovim gore i tradicijom, premijum klasom i cenom od 25000e na više što nije za nas obične smrtnike :cry: .
Možda će sada Fiat da napravi neku povoljniju varijantu kao mini Jeep (ili neki novi brend kao Dacia sa Jeep pogonom)
Da, ako se u ove NOVE cene umašaju i polovi Jeep tada problem postaje registracija (zato što su to sve ogromni motori ili 20+ vozila koja traže servisere i majstorluke)

Mislim da je ipak (gledajući moje potrebe i želje) trenutno optimalno vozilo neki SUV (kao ta Dacia) sa klirensom 21cm,
koja će moći udobno da me preveze po šumskim putevima ne razmišljajući puno o blatu, rupama i kolotrazima,
a za velike uzbrdice skinem bike sa paktregera, obujem 2x gojzerice i napred :D - tim putevima sigurno neće moći ni Jeep da prođe :wink:
FotoSat (autentični motiv na vašem zidu) - TRIP foto priča -> prati moj TREK
Post Reply