ehm, hajde nešto da mi razjasnite ...
Gledam ovu sliku, i nisam siguran da li vidim da su na najvećem lančaniku zupci slightly različitog oblika ... kad pogledam ovaj skroz desni zub i onda 3 zuba ispod njega, stičem utisak da oni nisu istog oblika kod nove kasete... Jel to tačno, ili sam zreo za naočare ?
A zašto me sad to interesuje : danas sam gledao moju kasetu pa sam primetio da je kod mene isti slučaj. Zapitao sam se da li je moguće da se istrošila kaseta za samo 250 km, a bajk je nov... dakle, please razuverite me
I još jedna stvar : moja kaseta je 14-16-18-20-22-24-34 i sa njom ne mogu normalno da vozim iznad 38-40 km/h, već tada počnem da mlataram nogama i skakućem na sedištu Razlika u zupcima između 14 i 11 ne izgleda kao da je značajna, ali ipak .... Da li bih osetio neko značajnije poboljšanje ako bih ugradio devetofaz (valjda se tako zove) 11-12-14-16-18-21-24-28-32 ?
hvala
razlike u prenosu
Moderator: Moderatori
-
- Freebiker
- Posts: 1786
- Joined: 29 Mar 2005, 23:59
- Location: Home is where the bike is :D
- Contact:
Serijski wrote: Gledam ovu sliku, i nisam siguran da li vidim da su na najvećem lančaniku zupci slightly različitog oblika ... kad pogledam ovaj skroz desni zub i onda 3 zuba ispod njega, stičem utisak da oni nisu istog oblika kod nove kasete... Jel to tačno, ili sam zreo za naočare ?
Ne,sasvim dobro vidis
Zupcanici su ralziciti ! jer su drugacije profilisani,radi lakseg podizanja/spustanja lanca sa istog.
To se zove HiperGlyde (HG)
Staromodni Uniglide su svi bili jednaki,i zato su imali lose performanse kod menjanja brzina ..
Serijski wrote: I još jedna stvar : moja kaseta je 14-16-18-20-22-24-34 i sa njom ne mogu normalno da vozim iznad 38-40 km/h, već tada počnem da mlataram nogama i skakućem na sedištu
Ja takodje,kada sam vozio tako nesto ..
Serijski wrote: Razlika u zupcima između 14 i 11 ne izgleda kao da je značajna, ali ipak ....
Ali ipak JESTE ! uzmimo za primer sledeci pogon:
Prednji zupcanik = 48z,zadnji =14,tocak =26"
Sledi> 48/14*26= 89 gear inch-a
Prednji zupcanik =48,Zadnji =11,tocak =26"
Sledi> 48/11*26 = 113 gear inch-a
El sad vidis ogromnu razliku ?
Da uprostimo,mozda je ovako lakse to shvatiti:
PZ=48; ZZ=14; OT(obim pogonskog tocka)=2metra; K(kadenca)=120 rpm
Sledi> 48/14*2*120*60 = 49,37 km/h
PZ=48; ZZ=11; OT=2m; K=120 rpm
Sledi> 48/11*2*120*60 = 62,83 km/h
Prilicna razlika,zar ne?
Preporucujem ovu igracku za dosadne letnje veceri:
http://sheldonbrown.com/gears/
Serijski wrote: Da li bih osetio neko značajnije poboljšanje ako bih ugradio devetofaz (valjda se tako zove) 11-12-14-16-18-21-24-28-32 ?
Zuj razlika ? REVELACIJA !
Prvo dobijas veci raspon
Drugo imas 9 umesto 7 brzina,
sto dozvaljava "gusce" brzine za dati raspon,nego sot bi to bilo sa 7brz.
Problem je sto moras menjati nablu,a sa njom i zbice,najbolje ceo tocak,
kako bi stavio 9kasetu
Ako oces 11 za najmanji,ima 7brz racna 11-34(32?) - Caprjolo
Njome bi dobio na max brzini,odnosno povecao bi raspon u tom donjem delu.
A izgubio bi bliske prenosne odnose.
Pozzzzz
_______________
"Prkoleta je Amerika,i Catrike sto sjaaa
sta mi vredi tvoja slika,kad ni za KMXa neeemaaam jaaa .. "