pomoc
Moderator: Moderatori
pomoc
pre neki dan sam savladavao neki mali uspon (off road) i na pola mi je poceo cesati zadnji tocak o vile.... pitanje je zbog cega jesam li iskrivio tocak ili osovinu ili sta.....
imam neku capriolo biciklu stari model sa alumunijumskim tockovima kao petokrakama pretpostavljam da se oni ispravljaju samo gumenim cekicem......
ako resim da ih menjam koliki je to izdatak i komplikacija posto napred imam disk.......
imam neku capriolo biciklu stari model sa alumunijumskim tockovima kao petokrakama pretpostavljam da se oni ispravljaju samo gumenim cekicem......
ako resim da ih menjam koliki je to izdatak i komplikacija posto napred imam disk.......
-
- Freebiker
- Posts: 1786
- Joined: 29 Mar 2005, 23:59
- Location: Home is where the bike is :D
- Contact:
Tesko da se moze dijagnoza uraditi ovako na slepo.
Jedino sta mi pada na pamet,jeste da ti tocak nije dovoljno zategnut,
te kada si "nagazio" na lanac,ceo tocak si povukao u levu stranu,
i sada cese.
Bas da se takav tocak iskrivi,sumljam,mada opet,ipak je to caprjolo,sve je moguce
POzzzzzzzz
PS:200ti post :wuuhuu:
Jedino sta mi pada na pamet,jeste da ti tocak nije dovoljno zategnut,
te kada si "nagazio" na lanac,ceo tocak si povukao u levu stranu,
i sada cese.
Bas da se takav tocak iskrivi,sumljam,mada opet,ipak je to caprjolo,sve je moguce

POzzzzzzzz
PS:200ti post :wuuhuu:

Dijagnoza na slepo: meni se više puta dešavalo - na starom bajku - da mi na uzbrdici pukne zadnja osovina. Ne znam kako, ali se iskrivi ili pukne tamo unutra, u nabli. Univerzalni lek: 120 dinara za novu i malo mašćenja ruku. 
PS smeo bih da se zakunem da to ima veze sa lošom kadencom.
-------
Popravka kočnica: ako nijedan deo kočnice nije fizički oštećen, ne računajući gumice paknova, kojima je u opisu radnog mesta da se potroše, onda nema potrebe da daš suvu banku na popravku.
Pre nego što kreneš sa čačkanjem, vidi da li problem nije u iskrivljenom obruču točka.
A onda, da ti ne bi prodavali pamet ni ovde ni u servisu, uzmeš imbus peticu i mali krstasti šrafciger, i kreneš na čitanje
http://www.parktool.com/repair/readhowto.asp?id=21
http://sheldonbrown.com/canti-direct.html
http://www.parktool.com/repair/readhowto.asp?id=114
http://www.jimlangley.net/wrench/brake2.htm
http://www.jimlangley.net/wrench/brake1.htm
A ako si baš rešio da daš pare, ponesi bar 300 dindži.

PS smeo bih da se zakunem da to ima veze sa lošom kadencom.
-------
Popravka kočnica: ako nijedan deo kočnice nije fizički oštećen, ne računajući gumice paknova, kojima je u opisu radnog mesta da se potroše, onda nema potrebe da daš suvu banku na popravku.
Pre nego što kreneš sa čačkanjem, vidi da li problem nije u iskrivljenom obruču točka.
A onda, da ti ne bi prodavali pamet ni ovde ni u servisu, uzmeš imbus peticu i mali krstasti šrafciger, i kreneš na čitanje

http://www.parktool.com/repair/readhowto.asp?id=21
http://sheldonbrown.com/canti-direct.html
http://www.parktool.com/repair/readhowto.asp?id=114
http://www.jimlangley.net/wrench/brake2.htm
http://www.jimlangley.net/wrench/brake1.htm
A ako si baš rešio da daš pare, ponesi bar 300 dindži.
Gledaš da u svako doba i u svakom trenu vrtiš pedale sa 80 i više obrtaja (punih krugova, dakle) u minuti. Znači, i po ravnom, i uzbrdo... i nizbrdo, kad postaneš dovoljan fanatik 
Da bi to postigao, moraš biti u odgovarajućem stepenu prenosa. Zavisi kojih su ti dimenzija lančanici napred i pozadi, ali dobra ideja je da počneš sa lancem na srednjoj šajbi napred, i otprilike na sredini pozadi. Tako bi pri dobroj kadenci trebalo da ideš 17-19 kmh bez problema.
Ako imaš punokrvni planinski pogon /čitaj, ne voziš polare ili capriole na kojima su drumski MTB pogoni sa malo krupnijim šajbama/ možda će ti se stepen prenosa učiniti prenizak (mnogo vrćenja, malo idenja), ali, nema veze. Ko ne može da dobro vozi u malom stepenu, neće moći ni u velikom.
Osećaj u nogama - nit' je teško okrenuti pedalu, nit' je prelako, da ti propada i juriš je. (Naravno, važi za vožnju po ravnom) Tako vozaš nekoliko dana dok se ne navikneš na 'sumanuto' brzo okretanje pedala, pa onda malo povećaš stepen prenosa, pa malo povećaš obrtaje... prednosti: aerobnije, energetski ekonomičnije, brže, KOLENI-ZGLOB-FRIENDLY.
Takođe, svratiš na čekićara sekciju freebiking sajta, pa vidiš šta je jone imao da kaže.
E sad, kakve to veze ima s kadencom? Paaa... dok sam se uzbrdo penjao u gnnnnh-ajde-okreni-pedalu fazonu, to se krivilo i kod mene. Otkad se ne penjem tako - ne krivi se.
Enivej, i da nije do toga, opet ti treba pravilna kadenca.
PS rizla: koči pre krivine i koči prednjom kočnicom; nabavi neki amort, ne mora da je 400E, rade i jeftiniji
PPS pretpostavljam da je tanka osovina šipka leptira
To ne osovini ništa, samo priteže točak u ležištu. Pošto se iskrivila, zameni i nju.
NEgo, šta je sa kočnicama?

Da bi to postigao, moraš biti u odgovarajućem stepenu prenosa. Zavisi kojih su ti dimenzija lančanici napred i pozadi, ali dobra ideja je da počneš sa lancem na srednjoj šajbi napred, i otprilike na sredini pozadi. Tako bi pri dobroj kadenci trebalo da ideš 17-19 kmh bez problema.
Ako imaš punokrvni planinski pogon /čitaj, ne voziš polare ili capriole na kojima su drumski MTB pogoni sa malo krupnijim šajbama/ možda će ti se stepen prenosa učiniti prenizak (mnogo vrćenja, malo idenja), ali, nema veze. Ko ne može da dobro vozi u malom stepenu, neće moći ni u velikom.
Osećaj u nogama - nit' je teško okrenuti pedalu, nit' je prelako, da ti propada i juriš je. (Naravno, važi za vožnju po ravnom) Tako vozaš nekoliko dana dok se ne navikneš na 'sumanuto' brzo okretanje pedala, pa onda malo povećaš stepen prenosa, pa malo povećaš obrtaje... prednosti: aerobnije, energetski ekonomičnije, brže, KOLENI-ZGLOB-FRIENDLY.
Takođe, svratiš na čekićara sekciju freebiking sajta, pa vidiš šta je jone imao da kaže.
E sad, kakve to veze ima s kadencom? Paaa... dok sam se uzbrdo penjao u gnnnnh-ajde-okreni-pedalu fazonu, to se krivilo i kod mene. Otkad se ne penjem tako - ne krivi se.
Enivej, i da nije do toga, opet ti treba pravilna kadenca.
PS rizla: koči pre krivine i koči prednjom kočnicom; nabavi neki amort, ne mora da je 400E, rade i jeftiniji

PPS pretpostavljam da je tanka osovina šipka leptira

NEgo, šta je sa kočnicama?
Pa, aklo nepravilno držiš šake na kormanu, možeš da imaš 14 ergonomskih rukohvata odjednom. To zavisi od toga kakav ti je volan, rastojanja od tebe do rukohvata, visine tebe/sedišta/kormana, tvog položaja pri vožnji bicikla... 300 čuda ima.
Prva stvar koju možeš da uradiš - ne oslanjaj se na koren šake, sj* ćeš onaj nervić koji prolazi tuda pre ili kasnije. Druga stvar - kupi rukavice sa stratešđki raspoređenim jastučićima. Treća stvar - http://www.sheldonbrown.com je rudnik informacija i odgovora za sve što još nisi ni znao da želiš da pitaš
Prva stvar koju možeš da uradiš - ne oslanjaj se na koren šake, sj* ćeš onaj nervić koji prolazi tuda pre ili kasnije. Druga stvar - kupi rukavice sa stratešđki raspoređenim jastučićima. Treća stvar - http://www.sheldonbrown.com je rudnik informacija i odgovora za sve što još nisi ni znao da želiš da pitaš

Provjeri da li ti je sjediste horizontalno. Ako nos ( vrh, prednja strana ) sjedista pada na dole, cak i veoma malo, onda klizis sa sjedista i skoro punom tezinom se oslanjas na ruke, da bi sprijecio da skliznes sa sjedista.jako me bole ruke od drzanja rukohvata
Mozes podesiti i tako, da nos sjedista gleda malo na gore, ali od tog polozaja zna da trne medjunozje.
Nabavi rogove, ako ih nemas. Ako nista drugo, omogucuju vise od jednog polozaja saka na upravljacu. Naravno, cesto mijenjaj polozaj.
Postoje i neki "ergonomski" gripovi. Cini mi se da se prica o tome i pojavila na forumu.
Pozdrav
Makarenko
P.S. Cijela prica vazi ako te bole sake, tj. dlanovi. Ako te bole cijele ruke, onda nesto nije u redu sa geometrijom bicikla, odnosno, velicinom bicikla u odnosu na tvoje dimenzije.
Samo cepaj.
Na mehaničkim v-kočnicama nema stvari koja se ne može uraditi imbusom 5 i krstastim šrafcigerom (i komadićem papira
).
dodatak - ako utvrdiš da je do dotezanja sajle: kad dotegneš, prvo ovlaš zašrafi, koliko da sajla ne beži kad probaš kako paše, tako nećeš da raspljoštiš sajlu pre vremena. Kad ugodiš, onda zategni.
Za fino podešavanje sajle (nema svrhe da se otpušta kod točka - a nema skoro nikad ako su lepo nameštene prvi put, ili si je već dotegao kod točka al' treba da se popravi još mrvicu) koristi onaj sistem šupljih šrafova na izlazu iz ručica.
!! Ako su ti paknovi istrošeni, samo zameni paknove, a ne drndaj kočnicu !!
Na mehaničkim v-kočnicama nema stvari koja se ne može uraditi imbusom 5 i krstastim šrafcigerom (i komadićem papira

dodatak - ako utvrdiš da je do dotezanja sajle: kad dotegneš, prvo ovlaš zašrafi, koliko da sajla ne beži kad probaš kako paše, tako nećeš da raspljoštiš sajlu pre vremena. Kad ugodiš, onda zategni.
Za fino podešavanje sajle (nema svrhe da se otpušta kod točka - a nema skoro nikad ako su lepo nameštene prvi put, ili si je već dotegao kod točka al' treba da se popravi još mrvicu) koristi onaj sistem šupljih šrafova na izlazu iz ručica.
!! Ako su ti paknovi istrošeni, samo zameni paknove, a ne drndaj kočnicu !!
-
- Freebiker
- Posts: 1786
- Joined: 29 Mar 2005, 23:59
- Location: Home is where the bike is :D
- Contact:
luci wrote: sada ako neko zna jako me bole ruke od drzanja rukohvata ima li pomoci citao sam nesto o ergonomskim rukohvatima ovde pomaze li to u praksi
Nazalost pomoci nema ..


Look here:
http://iralic.fotopic.net/p31823608.html
http://iralic.fotopic.net/p31823616.html
`
Last edited by IRalic on 20 Aug 2006, 04:37, edited 1 time in total.