Savet za kupovinu bicikla
Moderator: Moderatori
Tacno, ne uzimaj previse ozbiljno MTBR, jer su to uglavnom Ameri koji se izivljavaju na svojim biciklima, pa posle pljuju. Imaju visak love pa ko vele bas me briga. Za njih XC nije kao i za vecinu nas Evropljana klasicna voznja i takmicenje po terenu.
Na bajku je mnogo bitnije imati odlicnu viljusku, nego recimo promeniti deore pogon za lx. Tu defiinitivno nista novo ne bi dobio, a razlika u radu scareb-a i suntour-a je nebo i zemlja. Ovo ne govorim samo zbog tezine scareb-a vec generalno zbog kvaliteta.
Sto se kasete tice, Sram ih ima odlicnih, za manje pare od Shimana. Ja vozim i XT, LX kasetu, sram 990,970 i 950 kasete i sve funkcionisu korektno. Pitanje je samo tezine i povezivanja sajbni na istim.
Dalje, vozi slobodno Deore, kada se sajbne potrose, uzmi alu zamenu - i eto ti boljeg pogona. Ne bacaj pare bez veze. Kod Deore-a je najveca sajbna alu, a ostale celik.
Na bajku je mnogo bitnije imati odlicnu viljusku, nego recimo promeniti deore pogon za lx. Tu defiinitivno nista novo ne bi dobio, a razlika u radu scareb-a i suntour-a je nebo i zemlja. Ovo ne govorim samo zbog tezine scareb-a vec generalno zbog kvaliteta.
Sto se kasete tice, Sram ih ima odlicnih, za manje pare od Shimana. Ja vozim i XT, LX kasetu, sram 990,970 i 950 kasete i sve funkcionisu korektno. Pitanje je samo tezine i povezivanja sajbni na istim.
Dalje, vozi slobodno Deore, kada se sajbne potrose, uzmi alu zamenu - i eto ti boljeg pogona. Ne bacaj pare bez veze. Kod Deore-a je najveca sajbna alu, a ostale celik.

MTB-VRH brate!!!
Dobro, a sta mislite o ceni 300-350 evra za KTM Ultra Flite http://www.ktm-bikes.at/2007/at/detailB ... &kat=Sport ? Da li se ovde isplati skinuti diskove, nabaciti obican v-brake u zamenu za bolje menjace (XT oba npr.). Ima li nekih znacajnih razlika u rucicama izmedju Deore i LX/XT? Koliko bih dobio zamenom Deore 44/32/22 pogona za Deore 48/34/24 u voznji na ravnom, a da li bih nesto znacajno izgubio u voznji po strmim uzbrdicama (ako imam jake noge mislim da ne bi trebalo da bude problem za uzbrdo).
Sto se tice tezine kilo manje-vise nije bitno, ali trazim nesto sto nece da se kvari zbog dotrajavanja (iskustva drugih sa XT na primer mi govore da to traje i traje).
Ovaj Trek s obzirom na opremu (Deore-Alivio) je skup.
Kakav je Rock Shox Dart 3?
Sto se tice tezine kilo manje-vise nije bitno, ali trazim nesto sto nece da se kvari zbog dotrajavanja (iskustva drugih sa XT na primer mi govore da to traje i traje).
Ovaj Trek s obzirom na opremu (Deore-Alivio) je skup.
Kakav je Rock Shox Dart 3?
random wrote:Dobro, a sta mislite o ceni 300-350 evra za KTM Ultra Flite
? Da li se ovde isplati skinuti diskove, nabaciti
npr.). Ima li nekih znacajnih razlika u rucicama izmedju Deore i LX/XT?
Koliko bih dobio zamenom Deore 44/32/22 pogona za Deore 48/34/24 u voznji na ravnom,
1. pristojno, obzirom na diskove
2. pošto bi morao da menjaš i točkove, ne (obruči za disk nemaju površinu na koju naleže pakna, lukavo su se setili).
Naravno, kod polovne hidraulike je uvek pitanje u kom je stanju.
3. Drndao sam deore rf i ne sviđa mi se baš kako rade (doduše, rf me ne oduševljava generalno).
Te jače nisam probao.
Erm, mala ispravka - nisam obraćao pažnju - rčice KOČNICA?
Ako je to, da ti kažem ovo - prešao sam sa pijačnih, koje su bile stock na polaru, na Avid SD7, koje su malo viša klasa. Razlika? Mnogo lepše i opasnije izgledaju. Realno, nešto bolje, ali ništa što će te baciti u nesvest. LX/XT - verovatno još manja razlika.
4. Dobio bi manju iskoristivost visokih stepena prenosa po ravnom u zamenu za nedovoljno niskih stepena prenosa uzbrdo - odlična investicija :-/.
Last edited by mixitron on 10 Oct 2006, 00:11, edited 1 time in total.
-
- Freebiker
- Posts: 1786
- Joined: 29 Mar 2005, 23:59
- Location: Home is where the bike is :D
- Contact:
Da skidas diskove !? i menjas na V !?
Esi lud ?
Naravno da su diskovi nesto komplikovnaiji,
i stoga je malo veci rizik kupovati ih polovne,
jer ne znas ko je i kako to vozio.
Ali zar nije tako sa svakom komponentom na polovnom bajsu ?
Zato je novo - novo,a polovno - polovno.
Ali sumljam da je taj predhodni vlasnik znao sta ce da ga zadesi,
pa je gledao da ga sto vise iznjaka pre toga,da oprostite na izrazu ..
Ja sam "presao" preko par polovnih bicikala,
i s nijednim nisam imao problema.
Niti sam bilo koji od njih prodao zato sto je nesto na njemu bilo blizu riknjavanja.
Menjanjem pogona ces dobiti vise "gear inch-a"
to jest vise stepene prenosa,a izgubiti na niskim prenosima.
Potrebu za to uopste ne vidim,jer na klasicnom 44napred a 11 nazad pogonu
ostajes bez brzina (run out of high gears)
tek na oko 65km/h i to pri "krstarenju"
na krace vremenske intervale moze da se zavrti i brze ..
Jedina situacija gde ce ti trebati vise od tih 65kmh
jeste kada juris u zavertini iza kamiona/autobusa
Cik poteraj bajs sam protiv vetra vise od 50
Ja sam misljenja da je to besmislena investicija,
ali opet,to je samo moje skromno misljenje.
A koliko je investicija,toliko je i komplikacija.
Jer ces morati da dodas koji link na lanac,
to jest na stari lanac ne mozes dodati novi link,
vec moras kupiti komplet nov lanac,i upasovati duzinu.
Ako novi lanac preskace na nekim od zuba na kaseti,
ili je ocigledno da je kaseta i/ili lancanici "naceti"
eto ti jos jedne investicije
nov lanac/kaseta/prednji lancani-k(ci)
Takodje prednji menjac nece lepo raditi za zubom od 48
te ces morati i njega da menjas za menjac cija krivina odgovara 48z lancaniku,
ako mislis da prebacujes na veliki zubcanik "kako bog zapoveda"
i da nemas tamo cesanje lanca o kavez i sl.
Pozzzzzzzzz
Esi lud ?

Naravno da su diskovi nesto komplikovnaiji,
i stoga je malo veci rizik kupovati ih polovne,
jer ne znas ko je i kako to vozio.
Ali zar nije tako sa svakom komponentom na polovnom bajsu ?
Zato je novo - novo,a polovno - polovno.
Ali sumljam da je taj predhodni vlasnik znao sta ce da ga zadesi,
pa je gledao da ga sto vise iznjaka pre toga,da oprostite na izrazu ..
Ja sam "presao" preko par polovnih bicikala,
i s nijednim nisam imao problema.
Niti sam bilo koji od njih prodao zato sto je nesto na njemu bilo blizu riknjavanja.
Menjanjem pogona ces dobiti vise "gear inch-a"
to jest vise stepene prenosa,a izgubiti na niskim prenosima.
Potrebu za to uopste ne vidim,jer na klasicnom 44napred a 11 nazad pogonu
ostajes bez brzina (run out of high gears)
tek na oko 65km/h i to pri "krstarenju"
na krace vremenske intervale moze da se zavrti i brze ..
Jedina situacija gde ce ti trebati vise od tih 65kmh
jeste kada juris u zavertini iza kamiona/autobusa
Cik poteraj bajs sam protiv vetra vise od 50

Ja sam misljenja da je to besmislena investicija,
ali opet,to je samo moje skromno misljenje.
A koliko je investicija,toliko je i komplikacija.
Jer ces morati da dodas koji link na lanac,
to jest na stari lanac ne mozes dodati novi link,
vec moras kupiti komplet nov lanac,i upasovati duzinu.
Ako novi lanac preskace na nekim od zuba na kaseti,
ili je ocigledno da je kaseta i/ili lancanici "naceti"
eto ti jos jedne investicije

nov lanac/kaseta/prednji lancani-k(ci)
Takodje prednji menjac nece lepo raditi za zubom od 48
te ces morati i njega da menjas za menjac cija krivina odgovara 48z lancaniku,
ako mislis da prebacujes na veliki zubcanik "kako bog zapoveda"

i da nemas tamo cesanje lanca o kavez i sl.
Pozzzzzzzzz
OK, znaci ova konfiguracija KTM je u redu (sem mozda menjaca), sto se tice stanja, bajs je u perfektnom stanju, po recima Profe (kod njega). Znaci, u perf. stanju.
Profa ima i KTM Ultra Limit koji ima pozadi XT mnjac i Suntour XCP75 viljusku i skuplji je(?!). Da uzmemo da razlika kod menjaca nije vise od 50 evra, ovaj Suntour izgleda da je mnogo skuplji od Dart-a kada je razlika izmedju novog Limit-a i Flite-a 300 evra(!). A na sajtu Rock Shox-a sam dosao do pretpostavke da je ovaj Dart ustvari najniza klasa...
Diskove nisam mislio da menjam zbog polovnosti, vec zbog ustede (manje para za kocnice, vise za menjace). Medjutim, nista od toga.
Sledecih nedelju dana cu biti van Beograda tako da verovatno necu biti u stanju da odgovaram (osim ako ne budem nasao neki internet kafe).

Profa ima i KTM Ultra Limit koji ima pozadi XT mnjac i Suntour XCP75 viljusku i skuplji je(?!). Da uzmemo da razlika kod menjaca nije vise od 50 evra, ovaj Suntour izgleda da je mnogo skuplji od Dart-a kada je razlika izmedju novog Limit-a i Flite-a 300 evra(!). A na sajtu Rock Shox-a sam dosao do pretpostavke da je ovaj Dart ustvari najniza klasa...
Diskove nisam mislio da menjam zbog polovnosti, vec zbog ustede (manje para za kocnice, vise za menjace). Medjutim, nista od toga.
Sledecih nedelju dana cu biti van Beograda tako da verovatno necu biti u stanju da odgovaram (osim ako ne budem nasao neki internet kafe).
Vidi, ako jos nisi kupio bajk mozes da odes kod Pedje 0641266592 da pogledas, ima ih nekoliko. Ja sam danas pazario neke delove kod njega, snimio sam jedan crni sa LX/XT opremom za 350 evra, i sam kaze da vredi oko 450, ali se boji da je to ljudima preskupo. Jedini problem je mozda to sto je ram prefarban, pa nema oznake, ali i tako lepo izgleda.
Po opremi bih pre rekao da je ovaj http://www.trekbikes.com/bikes/2003/mountain/4900e.jsp Znači godinu dana je stariji ali je tada model 4900 imao bolju opremu.kolesar wrote:Ima i onaj Trek 4900 za 300 evra, ako je na njemu sve kao sto je na http://www.trekbikes.com/bikes/2004/mountain/4900.jsp, za rekreaciju puna kapa
Na trekovom sajtu postoji arhiva i iz godine u godinu taj model ima sve lošiju opremu

Pod oglasom 397 su Profini bicikli, 340 evra svaki, za tako nesto mi je previse (na Berzi ima i boljih ponuda), medjutim opravdano je zbog kocnica, koje same kostaju oko 100 evra. Na oba je Suntour, sve Deore sem zadnjeg menjaca (jedan LX, drugi XT). Ovaj Pedja, da li je to the Pedja (administrator foruma). Koja je adresa, da li treba da se najavim? Covek sa biciklom sa Manitou-om ne odgovara na mail, tako da jos ne znam stanje bicikla, ako je dobro ocuvan, uzimam.