Imam dva reflektora,ili ti fara
Jedan je 20W a drugi 35W
Na pocetku je taj od 20 bio sireg ugla,valjda onaj "standardni" od 36*
a 35 watni je bio 8*
*-ugao reflektora u stepenima
Sada imam nesto izmenjenu konfiguraciju,oba reflektora su 10*
Pa,sta znam,mogu da kazem da je 20W halogene sijalice onako,ok
Sto vise to bolje,naravno.
Ja volim da vidim daleko,iako to nije potredno u odnosu na tren/brzinu.
Naravno,da li je neka wataza dovoljna,ili ne,
to u velikoj meri zavisi od reflektora,njegovog ugla,i oblika,
odnosno gde on usmerava tu svetlost.
Recimo taj od 8* sto sam koristio je prilicno uzak,
i recimo kada vozis putem,osvetljava dobro celu jednu traku,
nesto oko 2,5 sirine recimo,
i sa 35W pa efektivno je osvetljeno i vidljivo negde oko 30m puta ispred tebe.
naravno ostatak baca mnogo dalje,ali ga jednostavno ne vidis,
osim ako nemas neke prepreke/znake i slicne vertikalne predmete.
Posto je reflektor prilicno mali,a nije toliko jak kao svetla od auta gledajuci spreda,
primetio sam da ne smeta vozacima koji idu u susret,
osim ako im ne sijam pravo u oci.
Za neku jurnjavu po uskim sumskim stazama
nije bas zgodan tkao mali ugao,
jer volan mnogo "seta" levo-desno
pa osvetljavas ponajvise okolis,a ne stazu

U takvim situacijama najbolje je imati oba,
ali kako bi to bilo prilicno zahtevno sa strane energije,
zgodno je napraviti kakav kompromis.
Tj. malo siri ugao (recimo 10-15*) i jaka i svetla(bela) sijalica.
Zuckasto svetlo je lose ..
Zato toplo preporucujem overvoltage system na 14,4V
Ja ga ne mam,ali sam povezao jednom,da vidim kako sve to izgleda.
Tada ne da sija,nego razbija !
Svetlo koje daje sijalica ima mnogo vecu temperaturu,tj. vise je belo.
To postize nesto vecom snagom,
ali pre svega poboljsanim odnosom utrosena energija/proizvedeno vidljivo svetlo
35=42W; 20=24W @14.4V
Naravno overvoltage ima i svoje slabe strane,
a to je smanjeni zivot sijalice.
kod 14.4V to je oko 10% originalnog veka trajanja na konstantnih 12V
Prosecna halogenka ima vek trajanja od 2000h
kvalitetnije imaju 3000 i 5000h
Dakle trajace 200/300/500 sati
kada preracunas koliko sati je ti koristis na bajsu,
to uopste nema neko veliko znacenje,pogotovo kada znas sta dobijas za uzvrat.
A i halogenke nisu skupe.
Najjeftnijie su od 80 dinara,a ja evo kupio neke fency Osram za oko 200 (i nisu nesto..)
Jos jedna slaba strana overvolt sistema je obicno dosta skuplji punjac,
nego onaj do 12V
Manje se proizvode,sa tim i veca cena
Sve u svemu,za neku generalnu voznju,nekih 10ak wati bi bilo sasvim dovoljno,
ali problem je sto takvih sijalica nema ovde.
A i preko slabo,jedino kod proizvodnjaca svetala,
a to znaci rezervna sijalica za njihov sistem,i kosta znatno vise.
Standardne su bas te sto ja imam,20 i 35 na 12V
Tako da,recimo jedan reflektor od 20W i 10 stepeni moze da zavrsi posao.
Ali ja volim dva,jedan jaci i manjeg manjeg ugla,
ali podesen tako da baca svetlo vislje,
pa mozes da blicas vozacima,
kada oni upere svoja svetla u tebe.
Sa 35W u oci,svaki spusta na kratka.
Generalno,isti sistem kao i kod auta,kratko i dugo svetlo.
Meni se takav sistem sividja,i hocu da ga doradim sa alu kucistem,
a i overvoltazom,cim finansije dozvole takvu bateriju/punjac.
Razmisljao sam i na temu Luxeona 3x3.5 watta (kazu da sija kao 25-30 halogenog)
Fino je smanjiti potrusnju struje za toliko,
ali opet nema smisle,jer napraviti LED kosta koliko i dobra velika baterija za halogenke.
A i za par evrica vise,moze da se kupi i 13W HID (xenon)
Pozzzzz
Igor .: wireless IR link interuped :. Ralic