za automobil, za bicikl, hm, za oba, sa kog aspekta već posmatraš.
Gde naći, pošto, na šta obratiti pažnju... ?
Nosači za na gepek, može i ta varijanta, naravno.
krovni nosači
Moderator: Moderatori
nosaci
Postoje generalno 2 tipa:
krovni i za tzv. "peta" vrata.
Krovni se montira na gepek koji se opet montira na krov auta i to je sasvim korektna sprava.
oprez u krivinama, smanjiti brzinu, jez centrifugalna sila cini svoje...
znam osobe kojima su se biciklji otkacili i sleteli sa krova i to bas zbog neprilagodjene brzine i samog otpora vazduha, jer ne treba zanemariti i eventualni bocni vetar...
E tu dolazimo do nosaca za peta vrata.
montira se relativno lako i pricvrscuje na 6 tacaka na kolima, tako da je nemoguce da se otkaci.
mogu da stanu i do 4 bajka poredjanih u kontri jedan naspram drugog.
aerodinamika vozila nije ugrozena, a nema nikakvih posledica kako god da vetar duva.
ne utice previse na same gabarite vozila, pogotovu velicine golf-a, ja sam ga montirao i na fiat uno-u i to funkcionise savrseno.
Iako imam oba modela, moj favorit je ovaj za peta vrata.
Konkretno, imaju ga sigurno u PLANET BIKE-u, CAPRIOLO-u a moguce i na buvljaku, i u servisima bicikala.
krovni i za tzv. "peta" vrata.
Krovni se montira na gepek koji se opet montira na krov auta i to je sasvim korektna sprava.
oprez u krivinama, smanjiti brzinu, jez centrifugalna sila cini svoje...
znam osobe kojima su se biciklji otkacili i sleteli sa krova i to bas zbog neprilagodjene brzine i samog otpora vazduha, jer ne treba zanemariti i eventualni bocni vetar...
E tu dolazimo do nosaca za peta vrata.
montira se relativno lako i pricvrscuje na 6 tacaka na kolima, tako da je nemoguce da se otkaci.
mogu da stanu i do 4 bajka poredjanih u kontri jedan naspram drugog.
aerodinamika vozila nije ugrozena, a nema nikakvih posledica kako god da vetar duva.
ne utice previse na same gabarite vozila, pogotovu velicine golf-a, ja sam ga montirao i na fiat uno-u i to funkcionise savrseno.
Iako imam oba modela, moj favorit je ovaj za peta vrata.
Konkretno, imaju ga sigurno u PLANET BIKE-u, CAPRIOLO-u a moguce i na buvljaku, i u servisima bicikala.
![Image](http://www.abvllc.com/bike/bikeride.gif)
MTB-VRH brate!!!
moja preporuka je da se kupuje firmirano, na primer Thulle. Nije mnogo skuplje ali je mnogo sigurnije. Korvni nosac trpi prilicno opterecenje tako da ovi jeftini mogu i da se okrive ili polome (moje iskustvo, i to prilikom vrlo lagane voznje) a na peta vrata ja ne bih stavljao bilo sta, s obzirom na speceificno kacenje. Izbegavajte buvljarske i noname opcije.
nosaci
Pedja,
gresis sa stavom za peta vrata, mogu glat 4 bajsa da se natovare bez ikakve bojazni da ce ispasti - to je na ovom sistemu nemoguce!!!
Isprobano i provereno na desetine puta i uzbrdo i na ravnom i nizbrdo i u krivinama...
gresis sa stavom za peta vrata, mogu glat 4 bajsa da se natovare bez ikakve bojazni da ce ispasti - to je na ovom sistemu nemoguce!!!
Isprobano i provereno na desetine puta i uzbrdo i na ravnom i nizbrdo i u krivinama...
![Image](http://www.abvllc.com/bike/bikeride.gif)
MTB-VRH brate!!!
-
- Freebiker
- Posts: 1786
- Joined: 29 Mar 2005, 23:59
- Location: Home is where the bike is :D
- Contact:
Hejka ![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Da dodam:
Ima i nosac koji se montira na kuku (ukoliko je auto iam naravno)
Montira se za par sekundi,i posle se samo cusne u gepek.
Sale ima neki jeftini sto prima 2 bajsa,
ali mislim da Thule ima i neke koji primaju i do 4 bajsa (valjda,mrzi me sad da ponovo gledam)
Veliki problem sa svakim nosacem koji se montira nazad,
je da posle voznje prasnjavim putem bajsevi budu kamuflirani u "desert storm" dezen ..
Isto tako je i u slucaju kise(mokrog puta) ..
Te stoga i pre ozbiljnijeg pipanja bajsa,treba pristupiti pranju (cuj oprati,to je premala rec ..)
Slika govori vise od reci:
Pre: http://iralic.fotopic.net/p14638001.html
I posle: http://iralic.fotopic.net/p14638022.html
Krovni nosaci su "najcistiji" (osim kad sale pici 120 autoputem i pobije vecinu insekata u srbiji![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ali u sumi si prilicno problematicni,zbog niskih krosnji.
Znaci ni jedan nije savrsen.
Najbolje imati oba tipa,pa ih koristiti po potrebi![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Naravno,ako mislite da vam bajsevi prezive vise od jedne voznje,
kupite samo kvalitet-Thule
Sale je imao neke no-name krovne,
koji su se rasklimavali svako malo,
srafovi se odvrtali i trcali po krovu (mi ih trazili iza dzipa)
Plastike popucale,labave podpore se spustile do kurble,
te smi ih jedva oslobodili,
i sto je najvaznije izgrebali su nam bajseve!
Moj do aluminijuma! Nevenov isto ..
Tako da o pijacarskim varijantama ni ne pomisljaj !
Pozzz
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Da dodam:
Ima i nosac koji se montira na kuku (ukoliko je auto iam naravno)
Montira se za par sekundi,i posle se samo cusne u gepek.
Sale ima neki jeftini sto prima 2 bajsa,
ali mislim da Thule ima i neke koji primaju i do 4 bajsa (valjda,mrzi me sad da ponovo gledam)
Veliki problem sa svakim nosacem koji se montira nazad,
je da posle voznje prasnjavim putem bajsevi budu kamuflirani u "desert storm" dezen ..
Isto tako je i u slucaju kise(mokrog puta) ..
Te stoga i pre ozbiljnijeg pipanja bajsa,treba pristupiti pranju (cuj oprati,to je premala rec ..)
Slika govori vise od reci:
Pre: http://iralic.fotopic.net/p14638001.html
I posle: http://iralic.fotopic.net/p14638022.html
Krovni nosaci su "najcistiji" (osim kad sale pici 120 autoputem i pobije vecinu insekata u srbiji
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ali u sumi si prilicno problematicni,zbog niskih krosnji.
Znaci ni jedan nije savrsen.
Najbolje imati oba tipa,pa ih koristiti po potrebi
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Naravno,ako mislite da vam bajsevi prezive vise od jedne voznje,
kupite samo kvalitet-Thule
Sale je imao neke no-name krovne,
koji su se rasklimavali svako malo,
srafovi se odvrtali i trcali po krovu (mi ih trazili iza dzipa)
Plastike popucale,labave podpore se spustile do kurble,
te smi ih jedva oslobodili,
i sto je najvaznije izgrebali su nam bajseve!
Moj do aluminijuma! Nevenov isto ..
Tako da o pijacarskim varijantama ni ne pomisljaj !
Pozzz
-
- Freebiker
- Posts: 1786
- Joined: 29 Mar 2005, 23:59
- Location: Home is where the bike is :D
- Contact:
Ah da ,zaboravih ..
Kod zadnjeg nosaca (bilo za kuku ili gepek)
moze biti problema sa klirensom od tla.
Cak i na dzipu smo morali da na nekim mestima izlazimo,
skidamo tockove sa bajsa,
i navodimo Saleta centimetar po centimetar,
kako bajsevi ne bi ostali na putu,ili u najmanju ruku bobili iskrivljen tocak.
Thule ima neke modele,kojima visina moze da se podesava,
te opet se svodi na Thule i samo Thule ...![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Kod zadnjeg nosaca (bilo za kuku ili gepek)
moze biti problema sa klirensom od tla.
Cak i na dzipu smo morali da na nekim mestima izlazimo,
skidamo tockove sa bajsa,
i navodimo Saleta centimetar po centimetar,
kako bajsevi ne bi ostali na putu,ili u najmanju ruku bobili iskrivljen tocak.
Thule ima neke modele,kojima visina moze da se podesava,
te opet se svodi na Thule i samo Thule ...
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Bas tako, mada olako je skinuti tockove pa voziti samo ramove na vozacu, jeste kompromis ali sta da se radi..IRalic wrote:Ah da ,zaboravih ..
Kod zadnjeg nosaca (bilo za kuku ili gepek)
moze biti problema sa klirensom od tla.
Cak i na dzipu smo morali da na nekim mestima izlazimo,
skidamo tockove sa bajsa,
A ono za krov stoji, mnogo su zli ti losi krovni nosaci
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)