Disk kočnice - hidraulika ili mehanika
Moderator: Moderatori
- High_Octane
- Posts: 25
- Joined: 12 Oct 2006, 13:15
- Location: Smederevo
Hmmmmm, Pike.....razmisli malo o Rock Shox suspenzijama, ne bih da ti kvarim snove ali generalno RS produva brzo bez obzira o kojoj se suspenziji radi. Mora na servis cesto, pogotovo ako je podesiva. Desava se pri skokovima kad produva vila da ti podesis na 140 i jednostavno propadne na 100, da li gubi ulje, ili se nesto drugo razjebe tokom urbane voznje ne znam ali sigurno kosta da se popravi.
Sto ne razmislis o Z1 free ride 1 ili Drop Off4, ili Dirt Jumper. Cak mislim da bi ti Gold Label ili Sherman Street odgovarao.
Sto se kocnica tice mislim da jeftinija verzija za hid. diskove moze biti Hayes Nine ili Deore 555 sa 205 rotorima, obe kocnice koce izuzetno. Zaobisao bih maguru za takav bajs koliko god da ti ih neko daje jeftino jer nemaju dovoljnu silu kocenja.
Sto ne razmislis o Z1 free ride 1 ili Drop Off4, ili Dirt Jumper. Cak mislim da bi ti Gold Label ili Sherman Street odgovarao.
Sto se kocnica tice mislim da jeftinija verzija za hid. diskove moze biti Hayes Nine ili Deore 555 sa 205 rotorima, obe kocnice koce izuzetno. Zaobisao bih maguru za takav bajs koliko god da ti ih neko daje jeftino jer nemaju dovoljnu silu kocenja.
No Pain No Game
- High_Octane
- Posts: 25
- Joined: 12 Oct 2006, 13:15
- Location: Smederevo
-
- Freebiker
- Posts: 1786
- Joined: 29 Mar 2005, 23:59
- Location: Home is where the bike is :D
- Contact:
High_Octane wrote:
Sto se kocnica tice mislim da jeftinija verzija za hid. diskove moze biti Hayes Nine ili Deore 555 sa 205 rotorima, obe kocnice koce izuzetno. Zaobisao bih maguru za takav bajs koliko god da ti ih neko daje jeftino jer nemaju dovoljnu silu kocenja.
Hm !? Kako bre Magura nema dovoljnu silu kocenja !?
Cak i jeftina Julie bolje koci od Deoreta.
Hayes jos boze pomozi .. ali nije ni on daleko.
Moja Magura Luise FR je najjaca kocnica koju sam ikada probao.
(Gustav i sl. DH nisam imao prilike da sretnem)
Ako mene pitas, nemoj da bacas 100 evra na JEDNU Deore kocnicu.
Ove se Luise FR '05,'06 prodaje za 250 E komplet na oba tocka, novo iz prodavnice(online)!
Samo zasrafis i teras.
Da si ranije pomenuo, mogao sam si mi staviti kes na racun i ja bi ti doneo,
ali sad kasno,dolazim za par dana.
Ali ajd javi se, mozda mozemo nesto da iskombinujemo ..
- High_Octane
- Posts: 25
- Joined: 12 Oct 2006, 13:15
- Location: Smederevo
Ni jedna Julie ne moze da parira Deoru, imao sam 3 para Julie i ni jedna nije kocila kako treba.Jesi li probao da uradis nekad Stopy ili Twisted stopy sa magurom?
Kada bi to probao video bi o cemu ti pricam. Deore kocnica je bila mnogo bolja, i nisam mu rekao da kupi novo , vec polovno jer je rekao da hoce da ustedi. Sta ce mu novo iz radnje ako je neko skinuo kocnice sa nove bicikle jer je prodaje je u delovima. I Hayes je bolji od magure. Ja sam na kraju poludeo od magure i kupio Hope mono 6-ti, e to je kocnica, 250 evra komad.Ostalo je sve boza i limunada.
Jedino zasto cenim maguru je zbog dugotrajnosti, automatskog pozicioniranja pakni, lako se radi bleeding,lagana je, itd....Ali sa svojom silom kocenja nikad nece parirati ostalima. Ko jos vozi DH,FR slopestyle i DJ sa magurom? Cak je i Gustav bez veze jer ima floating caliper positioning, tj. ne moze da se fiksira na viljusku i stalno radi i grebe disk a to uzasno nervira.
Kada bi to probao video bi o cemu ti pricam. Deore kocnica je bila mnogo bolja, i nisam mu rekao da kupi novo , vec polovno jer je rekao da hoce da ustedi. Sta ce mu novo iz radnje ako je neko skinuo kocnice sa nove bicikle jer je prodaje je u delovima. I Hayes je bolji od magure. Ja sam na kraju poludeo od magure i kupio Hope mono 6-ti, e to je kocnica, 250 evra komad.Ostalo je sve boza i limunada.
Jedino zasto cenim maguru je zbog dugotrajnosti, automatskog pozicioniranja pakni, lako se radi bleeding,lagana je, itd....Ali sa svojom silom kocenja nikad nece parirati ostalima. Ko jos vozi DH,FR slopestyle i DJ sa magurom? Cak je i Gustav bez veze jer ima floating caliper positioning, tj. ne moze da se fiksira na viljusku i stalno radi i grebe disk a to uzasno nervira.
No Pain No Game
-
- Posts: 2
- Joined: 14 Jan 2007, 12:11
Zanimljivo da u ovoj priči o kočnicama niko ne pominje Avid? Ja sam na zamenu Deore mehaničkih diskova hidraulikom gledao kao na logičan apgrejd za sebe, dok nisam kod drugarice na bajku stisnuo ručku Avid-ove BB7 mehanike. Tada sam skapirao da mehanički diskovi ne moraju automatski da znače lošije kočenje, tj. da postoje firme koje to umeju da naprave kako treba (a prednost u jednostavnosti podešavanja i servisiranja mehanike, pogotovo negde u divljini od strane samog korisnika, je očigledna).
Posle toga sam umesto prelaska na hidrauliku uzeo upravo Avid BB7 i nisam se pokajao nimalo. Cena više nego duplo niža u odnosu na neku hidrauliku sličnih performansi, napredak u sili kočenja enorman u odnosu na Deore mehaniku, vrlo jednostavno i precizno podešavanje položaja kočionih pločica (OBE strane se jednostavno pomeraju plastičnim točkićima koji mogu rukom da se okreću), a imam utisak i da kočione pločice bitno duže traju od Shimanovih.
Dakle, ko hoće da prođe jeftino i da se pritom ne bakće sa svim komplikacijama i rizicima koje nosi instalacija hidraulike, najtoplija preporuka za Avid BB7 (vidim da se i mnogi testeri kočnica po netu slažu s ovim).
Posle toga sam umesto prelaska na hidrauliku uzeo upravo Avid BB7 i nisam se pokajao nimalo. Cena više nego duplo niža u odnosu na neku hidrauliku sličnih performansi, napredak u sili kočenja enorman u odnosu na Deore mehaniku, vrlo jednostavno i precizno podešavanje položaja kočionih pločica (OBE strane se jednostavno pomeraju plastičnim točkićima koji mogu rukom da se okreću), a imam utisak i da kočione pločice bitno duže traju od Shimanovih.
Dakle, ko hoće da prođe jeftino i da se pritom ne bakće sa svim komplikacijama i rizicima koje nosi instalacija hidraulike, najtoplija preporuka za Avid BB7 (vidim da se i mnogi testeri kočnica po netu slažu s ovim).
- High_Octane
- Posts: 25
- Joined: 12 Oct 2006, 13:15
- Location: Smederevo
Ja sam V-brake batalio iz nekoliko razloga:
1) Loše performanse na mokrom (a u šumi je mokro čak i kad ništa ne pada)
2) Preveliki fejding i nedovoljna efikasnost pri dugim spustovima (i prebrzo trošenje pakni)
3) Struganje felni i osetljivost na svaku deformaciju točka (a kad pukne koja žbica teško je održati savršenu geometriju)
Za to koliko grama je teška koja kočnica stvarno me zabole, jer spadam u one koji po pravilu bajs tokom vožnje opterete i sa manje ili više kilograma tereta u bisagama (u prevodu, nisam ni trkač, ni skakač). Mnogo mi je bitnije da znam da imam kočnicu koju u slučaju kvara mogu na licu mesta lično da servisiram (jer sam najčešće u nekoj vukojebini bogu iza nogu), po pitanju čega je mehanički disk apsolutno superioran u odnosu na hidraulični.
Drugo, cena. Za 60 evra po točku ne možeš da dobiješ NIJEDNU hidrauliku, niti za nju možeš da zadržiš iste ručice (što još dodatno uvećava cenu). Dalje, oko održavanja hidraulike moraš non stop da se petljaš, a ja zaista imam preča posla nego da na baktanje tehnikalijama bajsa trošim više vremena nego što je apsolutno neophodno.
I napokon, sila kočenja koja je kod Avid BB7 sasvim na nivou neke prosečne hidraulike (što je meni više nego dovoljno). Ako uspem da se spustim skoro 1000 m visine sa Babinog Zuba do Toplog Dola bez da pritom zaradim grč u šakama ništa mi bolje od toga ne treba, a BB7 je položio taj test (za razliku od Deore mehanike, koja je sranje neviđeno, lošije koči od većine V-brake kočnica).
Ako ne verujete, bacite pogled na test na bilo kom od vaših omiljenih MTB sajtova, NIGDE nisam video da neko Avid BB7 nije opisao u superlativima i dao im najvišu ocenu.
1) Loše performanse na mokrom (a u šumi je mokro čak i kad ništa ne pada)
2) Preveliki fejding i nedovoljna efikasnost pri dugim spustovima (i prebrzo trošenje pakni)
3) Struganje felni i osetljivost na svaku deformaciju točka (a kad pukne koja žbica teško je održati savršenu geometriju)
Za to koliko grama je teška koja kočnica stvarno me zabole, jer spadam u one koji po pravilu bajs tokom vožnje opterete i sa manje ili više kilograma tereta u bisagama (u prevodu, nisam ni trkač, ni skakač). Mnogo mi je bitnije da znam da imam kočnicu koju u slučaju kvara mogu na licu mesta lično da servisiram (jer sam najčešće u nekoj vukojebini bogu iza nogu), po pitanju čega je mehanički disk apsolutno superioran u odnosu na hidraulični.
Drugo, cena. Za 60 evra po točku ne možeš da dobiješ NIJEDNU hidrauliku, niti za nju možeš da zadržiš iste ručice (što još dodatno uvećava cenu). Dalje, oko održavanja hidraulike moraš non stop da se petljaš, a ja zaista imam preča posla nego da na baktanje tehnikalijama bajsa trošim više vremena nego što je apsolutno neophodno.
I napokon, sila kočenja koja je kod Avid BB7 sasvim na nivou neke prosečne hidraulike (što je meni više nego dovoljno). Ako uspem da se spustim skoro 1000 m visine sa Babinog Zuba do Toplog Dola bez da pritom zaradim grč u šakama ništa mi bolje od toga ne treba, a BB7 je položio taj test (za razliku od Deore mehanike, koja je sranje neviđeno, lošije koči od većine V-brake kočnica).
Ako ne verujete, bacite pogled na test na bilo kom od vaših omiljenih MTB sajtova, NIGDE nisam video da neko Avid BB7 nije opisao u superlativima i dao im najvišu ocenu.
- High_Octane
- Posts: 25
- Joined: 12 Oct 2006, 13:15
- Location: Smederevo
Ha,ha..... sve si lose shvatio....Pa nema nikakve zajebancije sa hidraulicnim diskovima, oni su ti vecni kad ih stavis. Nema podesavanja pakni , nema servisa, nema zajebancija, divota. A to sto ti ne znas gde da kupis hidrauliku ispod 60 evra to je problem i vecine ljudi koja misli da su lokalne prodavnice jedini izvor opreme.
A isto ti se hvata i ako kupujes od lokalnih BG dilera koji vas lese sa cenama.
A isto ti se hvata i ako kupujes od lokalnih BG dilera koji vas lese sa cenama.
No Pain No Game
-
- Posts: 2
- Joined: 14 Jan 2007, 12:11
Ja samo vidim da tvrde kako dvaput u sezoni treba da im se menja ulje i ispušta vazduh, a ako slučajno stisneš kočnicu sa skinutim točkom, posle se ubiješ da razmakneš pakne... Da ne govorim šta se desi ako crevce zakačim za neku granu ili kamen i pokidam. A to za hidrauliku za 60 evra verovatno ima ono u varijanti "ispalo iz kamiona" . Neka, hvala, neki od nas su i gadljivi na neke vrste "poslovnih šema" i svoje ljudsko dostojanstvo ipak ne prodaju tako jeftino...
Tomo, nisam govorio o BB5, nego o BB7. Da je isto, ne bi se zvalo drugačije, a u čemu je razlika, pustiću te da sam provališ (ima jedna bitna razlika). A što se Shimano XT hidraulike tiče, razlika u ceni je još veća od razlike u performansama. Nije sporno da je bicikl od 3000 € kvalitetniji od onog od 500 €, samo je pitanje kome je taj bicikl zaista potreban. Za onoga ko bicikl koristi na način da taj superioran kvalitet ne dolazi do izražaja, to je samo bačen novac. Isti je slučaj i sa kočnicama - ako za tek fragment cene hidraulike možeš da dobiješ ponašanje koje je vrlo slično, to je svakako mnogo bolja vrednost za uloženi novac nego kupovina hidraulike. Pokušajte malo da razmišljate racionalno umesto sa pozicije tehno-pališa i redovnih mušterija prodavaca delova skinutih sa kradenih bicikala.
Tomo, nisam govorio o BB5, nego o BB7. Da je isto, ne bi se zvalo drugačije, a u čemu je razlika, pustiću te da sam provališ (ima jedna bitna razlika). A što se Shimano XT hidraulike tiče, razlika u ceni je još veća od razlike u performansama. Nije sporno da je bicikl od 3000 € kvalitetniji od onog od 500 €, samo je pitanje kome je taj bicikl zaista potreban. Za onoga ko bicikl koristi na način da taj superioran kvalitet ne dolazi do izražaja, to je samo bačen novac. Isti je slučaj i sa kočnicama - ako za tek fragment cene hidraulike možeš da dobiješ ponašanje koje je vrlo slično, to je svakako mnogo bolja vrednost za uloženi novac nego kupovina hidraulike. Pokušajte malo da razmišljate racionalno umesto sa pozicije tehno-pališa i redovnih mušterija prodavaca delova skinutih sa kradenih bicikala.
-
- Freebiker
- Posts: 1786
- Joined: 29 Mar 2005, 23:59
- Location: Home is where the bike is :D
- Contact:
bluealek wrote:Ja samo vidim da tvrde kako dvaput u sezoni treba da im se menja ulje i ispušta vazduh, a ako slučajno stisneš kočnicu sa skinutim točkom, posle se ubiješ da razmakneš pakne... Da ne govorim šta se desi ako crevce zakačim za neku granu ili kamen i pokidam.
Zavisi gde si gledao
Kocnice sa DOT kocionom tecnoscu moraju da menjaju kocionu tecnost jednom godisnje.
Samo zbog toga sto DOT kociona tecnost "upija" vodu,
odnosno ima visoku hidroskopnost.
Kada voda dospe u sistem,kociona tecnost gubi svoje originalne performanse,smanjuje se tacka kljucanja,
a i naravno dolazi do korozije svih delova sa kojima tecnost ima dodir,
a isti nisu 100% odporni na rdju.
Glavna prednost sintetickog nad mineralnim uljem jeste da je kod sintetickog temperatura kljucanja tecnosti vislja (zvinte al koliko god da sam kocio sa 20-25 kg prtljaga niz najjace brdo,nikada nisam uspeo da usijam rotore)
Sem toga,DOT je veoma toksican,opasan po okolinu,nagriza.
Kocioni sistemi sa mineralnim uljem (Magura,Shimano,i dr)
nemaju potrebe za tako cestim menjanjem ulja,
jer isto ne prima vodu u sebe,
delove sa kojima je u dodiru stiti i neguje,
ne nagriza nista,tako da ako negde kane,nikom nista (osim naravno na paknove
Magura kaze da se njihov Magura Royal Blood ne mora menjati godinama.
Sto u praksi znaci,jednom stavis (kocnice dolaze kompletne,i zalivene,samo se usrafe na bajs i teraj,eventualno skratiti vodove po zelji/potrebi,sto je prosto ko keks)
Podesavanja NEMA,samo menjaj kocione obloge i teraj.
Menjanja ulja nema,ispustanja vazduha nema.
Naravno ako neki moron stisne rucicu dok je tocak(rotor) van kljesta
normalno da ces trebati da razglavljivas paknove,
ako naravno pre toga nisi gurnuo "sigurnosi uredjaj" u klesta (dolazi u Magura kompletu,i moze se okaciti na privezak za kljuceve)
Btw,meni se to desilo sto puta,i nikada se paknovi ne "zalepe" nego ovke ima mesta da gurnes ravan stafciger unutra i razglavis ih za tren oka (ravan stafciger naravno imas u svom mulit-alat kompletu,koji je UVEK sa tobom na bajsu)
Sto se tice kidanja creva,to stoji,i jeste izvestan rizik.
Ali ta creva i njihova "lezista" nisu od stakla,i nije ih tako lako pokidati.
Ali sve je moguce.
Sajlu je bar lako zameniti,i jeftino.
Mislim da je Sale napravio dobar izbor u skladu sa svojim potrebama i zeljama.
Nije da je mehanika neunistiva,ali bar je pucanje creva/sajle lako resiti.
Samo zamenis i teraj,naravno ako rezernu sajlu imas sa sobom
To sto je Sale rekao za Vbrejk stoji 100% !
Imao sam XT i nikakve zalbe na njihovu silu kocenja nisam imao,
niti me je ikad saka zabolela posle nekog ljutog 10 kilometarskog spusta na Kucaju,
ali me je bolelo kada sam video koliko sam potrosio paknove (a nisu ni jeftini 1/2 cene pakna za disk)
i koliko sam zdeljao tu skupu felnu,koja btw nemoze da se kupi ovde,
tako da kada dodje vreme za zamenu (u proseku oko 10000km drusmke! touring voznje,kod offroad voznje je to mnogo krace - Nevene javi se! )
moram da kupim neku drugu,sto cenu povecava za nove skupe DT zice (ako imas srece da imaju tvoju velicinu) jer stare ne odgovaraju posto felna ima druge dimenzije.
El ste gledali Joneta i ekipu na SOS-u kad su vozili na Himalajima ?
Stesali su nove paknove za jedan spust ! doduse prilicno dug i konstantan.
Dodaj na to makadam/pesak i kisu,i tvoji paknovi postaju smirgla koja struze felnu u nepovrat.
I jos na sve to da mi skripe ko blesave .. :-/
Moju bivsu Maguru sam vozio 2 godine i oko 13000km toliko su mi trajali i paknovi,a rotori jos ko novi.
A ko god me zna,zna da na kocenju ne stedim ..
Koristim svaku priliku da podignem zadnji tocak,
i vozim na prednjem sto duze mogu,sto se doduse par puta zavrsilo valjanjem po asfaltu rekose mi da se bicikl ne vozi na prednjem tocku,ali nisam slusao
`
1. Glupo pitanje - hoće li BIOS kočnice koja koristi DOT ulje detektovati da si sipao sintetiku i blokirati rad sistema?IRalic wrote: Kada voda dospe u sistem,kociona tecnost gubi svoje originalne performanse,smanjuje se tacka kljucanja,
god da sam kocio sa 20-25 kg prtljaga niz najjace brdo,nikada nisam uspeo da usijam rotore)
2. Kakve veze ima usijavanje rotora sa temperaturom ključanja ulja u kočnici? Ako hidraulika proključa od toplote sa rotora - proključaćeš ti znatno pre nje, ima samo da crvči i na šakama i na zadnjici.
To bre ključa od pritiska.
I drugo, rotore sam video da usijavaju jedino vozila sa silom kočenja preko 1G.
Za Saleta - gde si biJo da se smejemo zajedno nekim bogatunskim pacerima koji neće da uteraju blistavog džipa u ČURUŠKU RAVNICU da ga ne bi UBLATNJAVILI