Goran wrote:Aauuu... nisam ni slutio kakvu ću lančanu reakciju pokrenuti kada napravih onu asocijaciju na recumbent. Slabo sam pratio forum u poslednje vreme, ali sam stekao utisak da je ovo davno zaboravljena tema.
mixitron ::
Laughing Opet te je uhvatilo Laughing
Ma nije ga nikada ni puštalo, tinja to stalno, s vremena na vreme onako spontano izleti ponešto, samo na kašičicu, sve dok jednom ne eksplodira ...
Eto, nekontrolisana stimulisana emisija recumbentnog sadržaja može da krene! Smile
Da ne otimamo vec postojecu temu,a u iscekivanju admina da postavi zasebnu grupu,da uradimo to ovako i prebacimo diskusiju u novu temu.
Zaboravljena tema !!?? Ma sta ti !?
Zaboravljena nije,jedino mozda zapostavljena u diskusiji ..
Zamolio sam admina da ubaci posebnu grupu,kako se sadrzaj ne bi mesao sa ostatkom cekicare ili svastare,
a i kako bi bilo pregledno,i jeli,ljudima pred nosom
E sad,samo da Pedja objasni Sasi kako se to radi,pa da Sale nadje vremena ..
Ja sam od onih sto ne pricaju mnogo ako ih neko nesto ne pita
Sto se mog "tinjanja" tice,od 'benta ne udustajem.
Radim naporno ne bi li sebi priustio jednog
Nego,da odgovorim na postavljena pitanja.
Goran wrote:Da ne bi bilo više odgovora nego pitanja, evo ja ću postaviti neka:
Koje su prednosti, a koje mane 2 u odnosu na 3-cycle rec? Pretpostavljam da je 2c mnogo stabilniji u krivinama, a 3c u npr. kreni-stani vožnji. Kod 3c treba što niže težište radi stabilnosti, ali šta je onda sa klirensom?
Može li jedan točak napred, a dva pozadi? U tom slučaju treba i diferencijal ...
Ili još bolje, 4 wheel drive. Twisted Evil
3cikli je uprednosti sa tim sto "samostalno stoji" dakle ako ga samo ostavis,
nece pasti u stranu doduse moze da se odkotrlja nizbrdo ako ne povuces rucnu
To pruza jednu veliko pogodnost,da uvek i u svakom trenutku imas svoju personalnu fotelju, bilo da okreces pedale,ili sedis negde i uzivas u pogledu.
Kod tricikla NEMA odrzavanja ravnoteze.Bilo kod voznje bilo kod uzivanja u pogledu.
Znaci ono,uteras ga u sobu,pred TV ili comp,ciniju sa kokicama u krilo,colu u ruku i uzivaj
(provalite lika koji gura drumasa!)
Sa 3cikla ne moze da se padne kao sa bicikla,jer ne moze da se desi da ti tockovi "uteknu pod tobom"
na nekoj klizavoj podlozi,ledu,snegu,makadamu ..
Recima Roberta Stajna sa FreeBiking sajta:
Kao sto si rekao,3cikl ima tu pogodnost da se oseca kao kod kuce pri malim brzinama,Ne znam ni dan danas zašto volim bicikle. Možda zato što mi nikada ne prebacuju kada ih maltretiram, zanemarujem i nemarno bacam na najbliži zid. Trebalo bi da ih mrzim. Sve trajne modrice dugujem biciklu. Nestabilan je u susretima sa četvorotočkašima, prokišnjava po pljusku, promaja je kada duva vetar, a ako ne motam pedale, tvrdoglavo stoji u mestu, sve dok se ne razvalim na beton. Pokušao sam sa molbama, pretnjama, ucenama ... ali ništa osim pedalanja nije pomoglo. Verovatno zato i pedalam, da se ne ugruvam...
Šta je to tako fascinantno na biciklu? Pojma nemam. Sav je bušan, neugodan i nestabilan. Ipak, kada ga ugledam, srce mi zaigra pri pomisli na sledeću vožnju. Dok su drugi momci menjali devojku za drugu, ja sam menjao svoj ukradeni bicikl za neki drugi, koji bi mi bio veran sve dok ne bi pobegao sa nekim drugim. I tako godinama, dok nisam shvatio da nije bitno kako se bicikl kome pripadam zove ili preziva, bitno je da nam je lepo dok smo zajedno. Danas imam sjajnog ljubavnika koji mi se olako uvukao pod kožu svojom hromiranom pojavom. On još ne zna da su mu dani odbrojani i da će svoj najdraži zadnji točak morati dati da se ostvari moj novi san: tricikl koji neće biti tako tvrdoglavo nestabilan, možda neće ni prokišnjavati, ali se nadam da će mi biti veran... Sa mojih trideset i pet i njegovih godinu dana, još uvek smo dobar par - i ko još kaže da su godine bitne? Bitno je samo da se volimo, sve dok nas lopov ili neki tricikl ne rastavi...
tako da ga uvek mozes terati u pravoj liniji,bez obzira na brzinu kretanja.
Dok ces kod bicikla sevrdati levo-desno,narociti pri malim brzinama.
Kod tricikla ne moras da odkopcavas SPD kada stanes na semaforu recimo.Probaj to da uradis na bajsu ;-p
Da dva tocka imaju prednost u odnosu na 3 sto se brzine u krivinama tice takodje ne stoji.
Tricikl je brzi nego dva tocka kroz krivinu (da ne pominjemo koliko je bezbedniji),a nastabilniji je cetvorotockas.
Stoga uopste ne cudi da su u GreenSpeedu ozbiljno poceli da rade na 4tockasu,koji se dokazao u HPV trkama kao brzi od tricikla.
brzina dvotockasa u krivini je ogranicena time koliko on moze da se nagne u istu.
Koliko moze da se negne pre nego proklizne zavisi od dizajna guma.
Najbolje trkacke gume daju maksimalni ugao od negde 50ak stepeni.
Tricikl se ne naginje,ali se zato vozac istog naginje u krivini,
i prebacuje teziste mase ka unutra i sprecava podizanje unutrasnjeg tocka.
Max brzina kroz krivinu ce zavisiti od toga koliko se vozac nagne ka unutra,
od visine tezista,sirine traga prednjih tockova,medjuosovinskog rastojanja itd ..
Sve u svemu ako pravi trajk potera pravi vozac,bice brzi od svakog dvotockasa.
Btw,tricikl se ne prevrce tako lako kao sto neki misle!
Koga zanima neka pogleda neki od filmova.
Kod brzih krivina se desava sledeca stvar: kao i kod automobila,pre ce poceti da proklizavaju tockovi nego sto ce se isti prevrnuti.
To se najbolje moze videti ako se trajk potera po klizavoj podlozi,ledu na primer.
Kada gume ne mogu da izdrze vise,popustaju pred G silom i trajk pocinje da kliza prema spoljasnjoj strani krivine,
i "vuce nosom" sto bi automobilisti rekli,odnosno proklizavaju prednji tockovi.
E sad! kada ti tockovi prokliznu na dvotockasu,shvatices sta se desilo tek kada se dupetom
(ili glavom kod "obicnog" bicikla) nadjes na asfaltu ili tebi omiljenoj podlozi.
Kada pocnu da proklizavaju na 3tockasu,samo "smanjis gas",prikocis i gotovo.Niko povredjen,ni vozilo,a ni tvoj ponos.
Sto se stabilnosti tice,naravno da sto nize teziste to stabilnije.
Takodje VELIKU ulogu imaju sirina traga prednjih tockova,i medjuosovinsko rastojanje.
Sto siri trajk,i sto duzi,to je stabilniji.
Takodje i raspored tezine unutar tog trougla je vazan.
Sto vise je centar tezine blizi osi prednjih tockova,to stabilnije vozilo.
E sad,sto vise se primaknes napred,to ce zadnji tocak imati manje tezine,
odnosno trakcije.
Te se moze desiti da na jakim uzbrdicama slajfujes na klizavoj podlozi.
Dakle i tu se mora spostovati neka zlatna sredina,kako bi vozilo bilo uravnotezeno u svakom aspektu.
Posto sam vozac mora da prebacuje tezinu ka unutra kada skrece,
sto mu vise tricikl omogucavava da se nagne unutar krivine,to bolje,i to brzi trajk.
Preporucujem da se pogleda film gde ludi englez tera Windcheet-u kroz krivine naginjuci se skoro 90 stepeni!
E sad,sto nize sediste,to manji klirens,normalno.
Robert Stein smatra da je idealni klirens glavne cevi 13cm.
Glavna cev njegovih trajkova je paralelna sa zamljom,dakle klirens je svuda isti.Visina sedista je tu negde oko 25cm.
Niski sportski trajk,kao recimo Trice Micro ima isti dizaj cevi,
ali ima klirens od oko 6,3cm a sedise je na visini od 11,5cm
Kod Micra je upravljenje ispred sedista,a ne ispod kao sto je slucaj kod Steintrajk-ova tako da je sediste najnize moguce,odmah odgore na glavnu cev.
Catrike Speed recimo,ima klirens od oko 5,7cm! ali je to krivina cevi,i blizu je osi prednjih tockova.
Dakle kada krene preko lezeceg policajca,nece obrusiti cev,jer je blizu osovini tocka.
Najgore mesto za najnizu tacku je ispred zadnjeg tocka.
Sediste je visoko 16,5cm a najniza tacka je na 5,7cm
Najnizi je GreenSpeed SLR(stupidly low racer) sa svojih 3,8cm i 10cm visine sedista.
1 napred a 2 pozadi ? mooooze btw,takva konfiguracija se naziva DELTA,a konfiguracija sa dva tocka napred,a jedan nazad je TADPOLE
Hase Kettweisel
Pogon na sadnje tockove - samo na jedan tocak,ili na oba sa diferencijalom.
Po mom misljenju los dizajn.
Extra visoko sediste,komplikovan prenos na zadnje tockove,
veliko medjuosovinsko rastojanje,lose kocenje,lose skretanje ..
jedina ocigledna prednos je klirens,mada s tim kavezom menjaca na sredini i nisko prilicno diskutabilno ..
Kucna radinost jednog Canadjanina
Pogon na prednji tocak,upravljanje naginjanjem,kontrolisano sajlama i upravljacem
i cuvena Baccura/Airlite/Supertrikes i jos kako se sve nije zvala .. :-/
takodje podon napred,upravljanje naginjanjem kontrolisano tako sto gornji deo rama lezi na radijalnim "gumenim" jastucima,koji rade kao opruga i pruzaju otpor pri naginjanju.
I naravno kontraverzni Vacum Velocipede http://www.pedersenbicycles.com/vacuum.htm
Cudni linearni pogon,upravlja se i naginjanjem i upravljacem,a ram se "lomi" negde na pola
Mislim da bi bilo lakse savladati upravljanje jambo dzetom,nego ovom masinom ..
Jednom recju: "Riding this machine is a challenge, although it can be done"
Svaki dosadasnji lean seteer je karakterisalo nervozno ponasanje pri brzini,kao i mali precnik zaokreta.
Ovaj dizajn nikada nije zaziveo,jer se svaki normalan covek usrao od straha kada je bajs poceo da igra po putu pri velikoj brzini.
90% posto tadpole trajkova je kao na sinama cak i pri 100kmh! na nizbrdici.
Trajk je po mom skromnom misljenju najbolja stvar za touring.
Prvo imas uvek fotelju,a zatim ne opterecujes se balansiranjem kao na dva tocka,
bocni vetar,ili promaja od slepera ti nista ne mogu,
kocenje je uvek sigurno,na bilo kakvoj podlozi,nekada sa njega neces pasti .. itd itd ..
A iako padnes,padas na zadnjicu ili bok,i neces daleko,jer sedis nisko,
a kad bubnes sa visokog bicikla,pa masa puta ubrzanje,neces da rpdjes tako lako
Naravno trajk ima tri traga,a ne samo jedan kao bicikl,
tako da na putevima/stazama gde su recimo duboki kolotrazi (tragovi traktora na fruskoj gori) i slicne stvari nije toliko zgodan.
Negde ce se bez problema smestiti,ali negde ne.
Dvotockasom mozes da izbegnes takve stvari.
Rupe ? opet,imas 3 traga. U praksi se radi ovako: ako ne mozes da izbegnes rupu potpuno,
onda je namerno nisanis sa jednim prednjim tockom,
a dok je udaras tezinu prebacujes na suprotni tocak,i nikom nista.
Zadni tocak je mozda i zgodniji da se nisani,posto je na njemu najmanje tezine,
te je najmanji rizik od ostecenja,ali posto ga ne vidis,malo je teze to nisanjenje,
a i drugo,ako nemas suspenziju nazad,neravnine na zadnjem tocku umeju da budu veoma neudobne.
4 tocka ? sto da ne
Mountain Quad (www.crank-it.com)
Ili Greenspeed racing thing
4WD ? zasto da ne
Neki rusi su napravili 3WD trajk (na slici samo sa 2WD,prednji pogon sa diferencijalom)
A iz Subotice ima allwheel drive,ali bicikl,dakle pogon i na prednji i na zadnji tocak
a za 4WD,pa isto to,samo jos 2 tocka i diferencijali
I na kraju moj omiljeni trajk Greenspeed prototip,3x16" carbon sediste,upravljac ispod glavne cevi,ram se preklapa ..
Toliko za sada ima li pitanja ?
`