Ah te brzine...
Moderator: Moderatori
Ah te brzine...
Hvala unapred svima koji se potrude da odgovore na ovo pitanje
i da to malo pojasne, a pitanje zapravo glasi:
Kako se pravilno menjaju brzine, tj koje kombinacije
zupcanika dolaze u obzir, a koje ne! (recimo za 21brzinu)[/b]
i da to malo pojasne, a pitanje zapravo glasi:
Kako se pravilno menjaju brzine, tj koje kombinacije
zupcanika dolaze u obzir, a koje ne! (recimo za 21brzinu)[/b]
Kombinacije koje NE dolaze u obzir su: Namanji zupcanik napred - Najmanji zupcanik nazad i Najveci napred - Najveci nazad. U tim kombinacijama lanac ide pod velikim uglom i jako brzo se trosi, a i stres na ostale komponente je velik, pa se sve brzo haba.
Takodjer, postoji nepisano pravilo da se mali prednji zupcanik koristi samo u kombinacijama sa 3-5 unutrasnjih ( vecih ) zadnjih zupcanika.
U sustini, izbjegavaj bilo kakvu kombinaciju koja tjera lanac da ide pod vecim uglom.
Probaj da napravis tabelu prenosnih odnosa:
PrenosniOdnos=BrojZubaNaPrednjemZupcaniku/BrojZubaNaZadnjemZupcaniku
To ce ti dati redoslijed stepena prenosa ( Koja kombinacija ti je 1., koja 2., a koja 21. brzina. Naravno, ako iskljucis dvije nedozvoljene kombinacije imaces samo 19 brzina )
Vidjeces da ti se neke kombinacije preklapaju, a neke su vrlo bliske. U tim slucajevima biras kombinaciju kod koje lanac ide pod manjim uglom.
Tabelu mozes da zapamtis, ili, ako si Bosanac kao ja pa imas jednobajtnu memoriju , da napravis malu verziju i zalijepis je na bicikl.
Eto to bi bilo osnovno.
Pozdrav
Makarenko
Takodjer, postoji nepisano pravilo da se mali prednji zupcanik koristi samo u kombinacijama sa 3-5 unutrasnjih ( vecih ) zadnjih zupcanika.
U sustini, izbjegavaj bilo kakvu kombinaciju koja tjera lanac da ide pod vecim uglom.
Probaj da napravis tabelu prenosnih odnosa:
PrenosniOdnos=BrojZubaNaPrednjemZupcaniku/BrojZubaNaZadnjemZupcaniku
To ce ti dati redoslijed stepena prenosa ( Koja kombinacija ti je 1., koja 2., a koja 21. brzina. Naravno, ako iskljucis dvije nedozvoljene kombinacije imaces samo 19 brzina )
Vidjeces da ti se neke kombinacije preklapaju, a neke su vrlo bliske. U tim slucajevima biras kombinaciju kod koje lanac ide pod manjim uglom.
Tabelu mozes da zapamtis, ili, ako si Bosanac kao ja pa imas jednobajtnu memoriju , da napravis malu verziju i zalijepis je na bicikl.
Eto to bi bilo osnovno.
Pozdrav
Makarenko
9faz:
Najveća napred - tri najmanje pozadi
Srednja - tri srednje pozadi
Najmanja - tri najveće pozadi.
7faz
Najveća napred - 6,7, 5 granično
Srednja - 3-4, 5 granično, 2 granično
Najmanja - 1, 2
*granično - može al' bolje da nije.
8faz ne znam, nisam vozio
Staro dobro pravilo koje je 'po starini' iznad svih tabela i proračuna: vozi u kojoj možeš u datom trenu sa datim uslovima
U svim situacijama se podrazumeva visoka kadenca.
Najveća napred - tri najmanje pozadi
Srednja - tri srednje pozadi
Najmanja - tri najveće pozadi.
7faz
Najveća napred - 6,7, 5 granično
Srednja - 3-4, 5 granično, 2 granično
Najmanja - 1, 2
*granično - može al' bolje da nije.
8faz ne znam, nisam vozio
Staro dobro pravilo koje je 'po starini' iznad svih tabela i proračuna: vozi u kojoj možeš u datom trenu sa datim uslovima
U svim situacijama se podrazumeva visoka kadenca.
Mislim da je ovo prilicno konzervativno. U cemu je onda poenta koriscenja devetofaza?9faz:
Najveća napred - tri najmanje pozadi
Srednja - tri srednje pozadi
Najmanja - tri najveće pozadi.
Za sedmofaz bih se, vise -manje slozio. Samo bez ogranicavanja granicnim slucajevima i 1,2,3 na maloj sajbni.
Staro dobro pravilo koje je 'po starini' iznad svih tabela i proračuna: vozi u kojoj možeš u datom trenu sa datim uslovima
BTW nisam ni sugerisao da covjek stalno vozi u stepenu prenosa koji najmanje opterecuje prenos. U tom slucaju svi bi vozili u Srednja-4, ili Srednja-5 kombinaciji Htio sam da kazem koji stepen prenosa da iskoristi ako se nadje u situaciji da ima izbor.
Pozdrav
Makarenko
Čuo od starijih i iskusnijih pa papagajišem. Ogrešim se ponekad o ovo, ali retko.Makarenko wrote: Mislim da je ovo prilicno konzervativno. U cemu je onda poenta koriscenja devetofaza?
Za sedmofaz bih se, vise -manje slozio. Samo bez ogranicavanja granicnim slucajevima i 1,2,3 na maloj sajbni.
Što se tiče 1-3 kombinacije, meni je 2-2 bilo obično efikasnije. Verovatno zavisi od tih gear-incha, alii ponajviše od kondicije. Često mi se dešava da na devetofazu srednjom-srednjom odem negde sa 30kmh a vratim se sa 22-3 i kad probam da dobijem brzinu jednim stepenom gore, padnem na 19-20 i lipšem.
I, čovek bi trebalo da najmanje opterećuje sebe, a prenosu kako se zalomi
Krsma The Doctor
pa ok onda umjesto na predjenih 5000-6000km mijenjanja lanca ti ces ga mijenjati na max 3000km