Strategija razvoja Beograda i biciklizam?

Kad je bicikl okačen o klin, onda fribajkeri sede ispred računara i pričaju...

Moderator: Moderatori

User avatar
igor
Posts: 63
Joined: 23 Aug 2007, 19:22
Location: Beograd

Strategija razvoja Beograda i biciklizam?

Post by igor »

Naleteo sam na dokument "Стратегија развоја града Београда - Нацрт" pa ko velim da vidim sta ima u planu vezano za biciklizam. Dokument ima vec par meseci ali se plan odnosi na sledece cetiri godine tako da pretpostavljam da je to i dalje aktuelno.
Nesto mi pretraga ne radi u tom pdf dokumentu ali eto nadjoh da spominju bickl na par mesta.


Стратегија развоја града Београда - Нацрт
Београд, мај 2008.

http://www.beograd.rs/download.php/docu ... azvoja.pdf

str54.
Саобраћај који доприноси еколошкој оптимизацији града
-развојем бициклистичког саобраћаја;

str55.
Концепција развоја транспорта и саобраћаја
-пешачки и бициклистички саобраћај: ширење површина за пешачење у свим урбаним центрима града, изградња бициклистичких стаза и укључење у европске green-way стазе.

str72.
Ширење масовног, здравствено-рекреативног спорта, са нагласком на улагања у школски спорт и обнову и одржавање објеката и јавни простора намењених за децу, омладину и за рекреацију одраслих
-обезбеђење простора за рекреацију у окружењу стамбених четврти и доступности већих градских рекреативних зона бициклима и другим видовима пешачког саобраћаја;


str96.
Приоритетни пројекат 3.6. Мрежа бициклистичких стаза на новом Београду и у мањим урбаним центрима
Овај пројекат, чија је реализација у току (изграђена су 23 km од 53 планираних у Новом Београду), треба да задовољи потребе становништва за здравим животом тако што ће утицати на смањење коришћења моторизованих видова кретања. Далекосежно је могуће да се наше бициклистичке стазе повежу са европским коридорима.
Рок извршења: 2008–2009. година
Извор финансирања: Буџет града и буџети општина
Одговорност: Град Београд
Напомена: Пројекат ће се остварити у складу са неопходном студијом развоја бициклистичког саобраћаја.
----------------


Od prioritetnih projekata dakle samo staze na Novom Beogradu, koje kao sto vidite treba da zadovolje potrebe stanovnistva za zdravim zivotom. :roll:
Neki drugi projekat vezan za biciklizam ko zna kada ce biti pokrenut a kamoli zavrsen, verovatno iza 2012. godine.

Jel neko zna sta je bilo sa ovim sajtom i projektima koji se nalaze na njemu? Izgleda da nije updateovan bar dve godine.
http://www.bicikl.info/active/sr-latin/ ... idori.html
-- Ako pripadaš ljudskom rodu ne bacaj smeće u prirodu. --
User avatar
bluealek
Freebiking druid
Posts: 1986
Joined: 01 Feb 2005, 18:49
Location: Beograd
Contact:

Re: Strategija razvoja Beograda i biciklizam?

Post by bluealek »

igor wrote: Od prioritetnih projekata dakle samo staze na Novom Beogradu, koje kao sto vidite treba da zadovolje potrebe stanovnistva za zdravim zivotom. :roll:
Na žalost jedino Novi Beograd je građen tako da su ovakvi projekti na njemu realno izvodivi. I ja bih, pošto živim u centru grada, voleo da imam biciklističke staze kojima bih od kuće stigao nekamo umesto da svaki izlazak iz kuće i stizanje do neke bezbedne zone za pedaliranje bude borba za goli život, ali kad se osvrnem oko sebe jednostavno ne vidim GDE bi te staze bile napravljene. Ulice užeg gradskog jezgra su toliko tesne, toliko u njima ima prioritetnijih problema koje treba rešiti (nemojte nikada da smetnete s uma da su biciklisti ipak jednocifrena manjina u populaciji, mada mnogi od njih umeju svoje interese da promovišu kao da su centar sveta), da u ovom trenutku ne vidim realističan plan kojim bi do toga došlo. Čak i da neko naivno pokuša da sprovede u delo, recimo, trasiranje biciklističke staze kroz Bulevar Kralja Aleksandra, da li zaista verujete da će ta trasa ijednog sekunda biti upotrebljiva za pedaliranje po njoj??? Pobogu, pa policija već godinama pokušava toj ulici da povrati elementarnu protočnost, pošto mamlazi parkiraju čak i na KOLOVOZU, zauzimajući jednu kolovoznu traku i praveći time u špicevima enormne gužve. Racije paukova, pisanje kazni, slabo pomažu, tj. imaju dejstvo od jedno 15 minuta. Parkiranje po šinama i svakom pedlju trotoara, kao i čuvene tezge i oko njih večito okupljene grozdove ljudi da i ne pominjem. I gde bi tu sad prošla biciklistička staza kojom bi se REALNO moglo pedalirati? Praviti nešto samo zato što je Radovanac ili Borić imao mokri san o tome je čisto bacanje para, treba praviti nešto što će zaista biti upotrebljivo. A o borbi sa odsustvom elementarne saobraćajne kulture kod pešaka ima sasvim dovoljno svedočanstava na forumu vezano čak i za postojeću mrežu staza na Novom Beogradu - šta mslite, kako bi se dotični ponašali u centru grada, koji je kao košnica?

Pošto do masovnog rušenja zgrada, širenja ulica i uopšte rekonfiguracije centra grada NEĆE doći (pogotovo ne da bi se tim zahvatom u koji treba investirati milijarde zadovoljili interesi biciklista), tako verovatno nikada neće biti biciklističkih staza koje prolaze kroz centar Beograda. Centar Beograda uopšte predstavlja jedan anahron, krajnje nepraktičan urbani prostor koji je takav kakav je i rešenje je (barem po meni) bežati iz centra, kupovati stanove negde drugde i tako obezbediti sebi život u humanijim uslovima. Koliko god to zvučalo apsurdno, Novi Beograd zaista, svakim danom sve više, obezbeđuje uslove za humaniji život od starog Beograda, što se jako lepo vidi i po pomeranjima cena na tržištu nekretnina - neki delovi Novog Beograda su danas skuplji od Vračara ili Starog Grada, što je pre samo deset godina delovalo nezamislivo.
User avatar
igor
Posts: 63
Joined: 23 Aug 2007, 19:22
Location: Beograd

Post by igor »

Upravu si za to da nema svugde mesta za jos i biciklisticku stazu, kao i to da je mali broj ljudi kojima to treba ali ako se ne urade staze onda se broj biciklista nece ni povecavati.

Ako je verovati podacima jugo cikling sajta onda je plan za staze na sledecoj slici vec usvojen 2004. godine samo sto nikada nije odradjen. Verujem da postoje uslovi da se urade biciklisticke staze ako je plan prihvacen. A nije da je to neko uzeo mapu i iscrtao par linija, ipak su to radili ljudi koji znaju svoj posao "Centar za planiranje i urbani razvoj", doduse plan je uradjen jos 1986. godine...
Image
-- Ako pripadaš ljudskom rodu ne bacaj smeće u prirodu. --
User avatar
bluealek
Freebiking druid
Posts: 1986
Joined: 01 Feb 2005, 18:49
Location: Beograd
Contact:

Post by bluealek »

Po ovoj karti je manje više jasno kojim ulicama bi se te staze kretale. Jako sam radoznao da nam objasne praktičnu realizaciju toga, jer ja, znajući kako izgledaju dotične ulice, ne mogu da zamislim realističan scenario. Kao što rekoh, nema šanse da sa trotoara budu uklonjena parking mesta (jer ljudi jednostavno nemaju ALTERNATIVU za parkiranje, pa će nastaviti da parkiraju i dalje tamo gde su do sada parkirali), još manje ima šanse da bude uklonjeno bilo šta od infrastrukture koja se tu nalazi (letnje bašte klubova koje su se namnožile na sve strane, taksi stanice i slično), a suženje kolovoza da bi se određeni prostor odvojio za biciklističke staze verujem da takođe ne dolazi u obzir, jer i ovako protočnost beogradskih saobraćajnica je očajna.

Ako bi bilo ko dovoljno "entuzijastičan" (tj. lud) u ovom aspektu došao na neku poziciju moći da može da progura projekat koji podrazumeva prinudno prekrajanje saobraćajnica na način koji bi njihovi drugi korisnici doživljavali kao direktan atak na njihov komfor ili profit, taj bi vrlo verovatno ekspresno bio počišćen sa te pozicije, a možda i ubijen. Svakome ko ima imalo uvida u to kako se realno trguje u politici (od nivoa opština, preko grada, do države), odnosno ko svoje procene ne bazira na onome što serviraju masovni mediji, to je jasno kao dan. Imaš li predstavu recimo koje masne pare opštinari uzimaju kao takse za te bašte kafića? Da neće možda to od biciklista da naplate? I da li slučajno znaš kolike pare vrti građevinska mafija? Da neće možda neko zarad obezbeđivanja prostora za biciklističku stazu da smanji kvadraturu neke zgrade za čije aminovanje je uzeo mito od nekoliko desetina hiljada evra?

Ono što vama mlađima nedostaje jeste jedan manje idealističan pristup politici i sagledavanju opštih interesa. NEMA tu ni altruizma, ni ideala, ni ekološke svesti, SVE je u parama. Ali zaista, bukvalno. Ne možete da zamislite čime se u ovoj zemlji sve trguje. A biciklisti NEMAJU LOVE, niti u protežiranju toga može da bude love, niti iza njih kao grupacije želi da stane neko ko ima love, jer ne vidi nikakvog interesa u tome. I tu se cela priča završava.

Imaš par matorih adolescenata, naivnih entuzijasta poput Radovančeve organizacije čiji je krajnji domet da spucaju dobar deo života da bi larmali, projektovali, zamišljali, maštali i da bi ljudi poput vas verovali da oni zaista mogu nešto da naprave, ali oni nemaju ama baš nikakvu težinu, moć ili uticaj. Niti mogu da naprave političku stranku, jer je njihovo potencijalno biračko telo toliko da ne bi prešli cenzus. Dakle, obrni, okreni, ćorak.

Ja prvi, iako bicikl i jahanje bicikla za mene predstavlja poseban ritual i vrlo bitan deo mog života, ako bi cena izgradnje biciklističkih staza u mojoj ulici bila to da više nema načina da tu parkiram kola, ne bih glasao za to, prosto zato što je automobil realna, životna potreba bez koje jednostavano ne može efikasno da se živi. Sem toga, od automobila živim i bukvalno, tj. obezbeđujem novac za život. O biciklu maštam, bicikliranje me opušta, ali to će uvek biti samo jedna vrlo posebna duhovna potreba koju upražnjavam u slobodno vreme, nešto što volim, životni pokretač. Ne vidm načina da od toga iz meseca u mesec jedem hleb, zar ne? Ako ja koji sam stvorio ovaj sajt, i ko bez ikakve naknade ulaže enormno vreme u njegovo održavanje, tako rezonujem, kako ćeš onoga do mene da ubediš da uopšte sedne na bicikl, a kamoli da žrtvuje BILO ŠTA iz svog životnog koncepta u korist bicikla???

Molim te, a i druge, nemoj ovo da shvatiš kao nekakav moj atak protiv ideje biciklističkih staza u Beogradu, nekakvo dizanje glasa protiv interesa biciklista. Ovo je samo glas razuma, jer ne možemo živote da provedemo u jalovom maštanju, treba neke stvari sagledati trezveno i realno. Ja sam maštao sa 20, maštao sam i sa 30 (iako je i tada već bilo vreme za trežnjenje), ali u nekom trenutku ipak treba shvatiti mehanizme funkcionisanja ovog sveta, da ne bismo završili kao beskućnici, maštajući o nekom "boljem" svetu sa biciklističkim stazama, dok spavamo u svojim kartonskim kutijama sa biciklom koji nam je lisicama zaključan oko zgloba :?
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Re: Strategija razvoja Beograda i biciklizam?

Post by IRalic »

bluealek wrote: ali kad se osvrnem oko sebe jednostavno ne vidim GDE bi te staze bile napravljene. Ulice užeg gradskog jezgra su toliko tesne,

Pa u vazduhu ;) U vis ima mesta kolko hoces ;) (i ne samo za biciliste)

I ne bih se slozio sa tim da se broj biciklista nece povecati ako ne budu gradjene staze.
Svakako zgodnije je kad imas stazu,pa onda ona izmami vise biciklista,
ali tesko da je to glavna motivacija za bicikliranje.
Glavna motivacija je i/ili rekreacija/sport, efikasno prevozno sredstvo za gradsku guzvu(fakat brze od automobila i autobusa),
ili jeftino prevozno sredstvo (cene goriva rastu,i samo je pitanje dana kad ce neko da zakljuci kako za takav luksuz(trosak) kao sto je voznja automobila jednostavno mema love)


Pozzzz
Last edited by IRalic on 11 Aug 2008, 20:21, edited 1 time in total.
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
User avatar
bluealek
Freebiking druid
Posts: 1986
Joined: 01 Feb 2005, 18:49
Location: Beograd
Contact:

Post by bluealek »

Igore, postojanje infrastrukture ljude svakako ohrabruje da koriste bicikl i sigurno bi više ljudi to činilo da te staze postoje, mada ne treba zanemariti i ostale destimulišuće faktore, na primer veoma nepovoljnu konfiguraciju terena, zbog koje u Beogradu u startu daleko manji procenat populacije nego u ravničarskim gradovima koristi bicikl kao prevozno sredstvo. A to je nešto što ne možeš da promeniš, sem možda da grad ispresecaš mrežom tunela i vazdušnih konstrukcija koje bi iznivelirale ta gradska brda, a da se bajkeri posle do nivoa tla dižu, odnosno spuštaju liftovima :lol: No ti si već vidim krenuo sa tim futurističkim scenarijima o vertikalnom niveliranju saobraćajnica. Lepo je to zamišljati, svi smo mi gledali SF filmove, ali ja bih se ponovo vratio na prvo i osnovno - PARE. Onaj ko ima moć da tako nešto realizuje prvo će pitati KOLIKO TO KOŠTA i bojim se da se tu svaka priča završava. Isto kao što ni meni sponzori neće da daju auto na korišćenje zato što me vole ili misle da su mi članci strava, već tek kada precizno sračunaju koliko im para donosi publicitet od tih aktivnosti sa dotičnim o kojima pišem, odnosno koje upražnjavam.

Dakle, SVAKO maštanje na temu biciklističkih staza mora da pođe od pozitivne ekonomske računice kao osnovnog postualata na kome se takvi projekti mogu bazirati. Staze po Novom Beogradu su bez mnogo muke iscrtane pre svega zato što je to bilo izuzetno jeftino i lako, odnosno što nije dolazilo u koliziju sa bilo čime što donosi kintu i nije ni na koji način ugrožavalo druge vidove saobraćaja. Onog trenutka kada uspeš staze u centru Beograda da isprojektuješ uz ista ulaganja i isti stepen odsustva kolizije interesa, one će se pojaviti preko noći.

Što se bicikla kao "univerzalnog prevoznog sredstva tiče", već smo naširoko pričali o tome, pa ne bih da dužim. Pomenuću samo različita doba dana, atmosferske prilike, stanje kondicije pojedinca (bilo opšte ili trenutno stanje zamora u različita doba dana i noći), nemogućnost adekvatnog parkiranja bicikla, nemogućnost presvlačenja i tuširanja nakon silaska s bicikla (koje bi u mnogim situacijama bilo indikovano), nemogućnost prevoženja težih ili kabastijih tereta (bez dodatne opreme kao što su prikolice) i brojne probleme koje ne možeš da rešiš koliko god bio maštovit. A kada nafta postane preskupa, ljudi će jednostavno početi da voze automobile na struju, tečni vodonik, sunce i ostale alternativne izvore energije.

Bicikl ostaje jedan beskrajno romantičarski pogled na život i kretanje kroz prostor, ali nikada neće biti masovno ili dominantno sredstvo transporta. Čak su se i kinezi, najmnogoljudnija biciklističko-transportna sila, u poslednjih desetak godina masovno prešaltali na automobile, bez obzira na sve "prednosti" bicikla. Čovek jednostavno nije UVEK spreman na tu vrstu aktivnog fizikalisanja koje bicikl podrazumeva.
User avatar
igor
Posts: 63
Joined: 23 Aug 2007, 19:22
Location: Beograd

Post by igor »

@bluealek
Da, ok. Razumem ja sve to, takvo je realno stanje stvari. U Zagrebu su imali valjda 150km bic staza do 2005. godine (tako nesto nadjoh na netu) pa citam po njihovim forumima da realno jako malo toga stvarno funkcionise kao biciklisticka staza sto zbog parkiranja auta sto zbog rupa na putu i jako lose povezanih staza iz razlicitih ulica. Ista siutacija bi bila i kod nas.

A ajd da zaboravimo centar grada, kakve su sanse za neke biciklisticke staze izmedju gradove ili cak internacionalne. Tu nema bastica za kafice iz kojih se izvlace debele pare a verovatno bi dosta pomoglo turizmu, jedan biciklista koji bi prosao Srbiju ce sigurno sakupiti vise prica i slika nego njih 50 sa autima sto prolete sa 200km/h do nekog mesta.
Recimo evropski projekti Greenway (koji se spominje u dokumentu iz moje prve poruke) i EuroVelo?
Image

EuroVelo
http://www.ecf.com/14_1
http://en.wikipedia.org/wiki/EuroVelo

European Greenway
http://www.aevv-egwa.org/site/hp_en.asp
http://en.wikipedia.org/wiki/European_G ... ssociation
-- Ako pripadaš ljudskom rodu ne bacaj smeće u prirodu. --
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Post by IRalic »

bluealek wrote: na primer veoma nepovoljnu konfiguraciju terena, zbog koje u Beogradu u startu daleko manji procenat populacije nego u ravničarskim gradovima koristi bicikl kao prevozno sredstvo.
Svakako.Bicikl kao efikasno sredstvo za transport i brdovit teren jednostavno ne idu zajedno.


bluealek wrote: No ti si već vidim krenuo sa tim futurističkim scenarijima o vertikalnom niveliranju saobraćajnica. Lepo je to zamišljati, svi smo mi gledali SF filmove, ali ja bih se ponovo vratio na prvo i osnovno - PARE. Onaj ko ima moć da tako nešto realizuje prvo će pitati KOLIKO TO KOŠTA i bojim se da se tu svaka priča završava.
:D pa dobro sad,jeste da volim SciFi,ali ipak sam realan sto se nekih stvari tice.
Ali ne bih to nazvao kao zamisljanje,nego kao razmisljanje ;)
Kad imas problem,onda trazis resenje.
Kad smislis resenje,onda se postavlja i glavno pitanje - kolko to kosta ?
It's all about the money,tako da u ovom gradu i u ovoj drzavi moze samo da se sanja o ovakvim stvarima.
Sve dok gradska/drzavna kasa ne bude imala viska para,pa onda bude htela "da ugodi" svojim gradjanima i potrosi pare na nesto lepo,
a to ce bogami da potraje veooooma duuugo,od resenja manje vaznih problema nema nista.
Zbog proste cinjenice da je biciklisticki saobracaj u ovom gradu jako mali,
te ne predstavlja neki znacajan problem.





bluealek wrote:Onog trenutka kada uspeš staze u centru Beograda da isprojektuješ uz ista ulaganja i isti stepen odsustva kolizije interesa, one će se pojaviti preko noći.
Upravo tako.Nista osim mozda resavanja nekih "glavnih pravaca" se nece desiti.
Sta treba resiti,jeste produzetak staze niz Dunav,i povezivanje sa Pancevackim mostom,kao i sredjivanje staza na njemu,
kako bi biciklisticki saobracaj mogao da se odvija po stazi,
a ne da svaki put kada vise biciklista prelazi most,
blokira celu jednu traku ionako malog mosta.
To je realan problem,jer domoci se mosta od kraja staze je poprilicna avantura u nimalo simpaticnoj atmosferi.
Eto rekonstruisu most komplet,pa nek srede i to (paz' da se neko ne seti..)

Kad vec pricam o P.mostu,ne mogu a da ne pomenem tranzitni teretni saobracaj kroz glavni grad.
Imam tu nepriliku,da cesto koristim autom potez oko Z.Stanice,
i dalje obilaznicom ka mostu.
Neverovatan broj kamiona u Savskoj ulici,na potezu od Z.Stanice pa sve do Pancevackog mosta pravi takav saobracajni kolaps svakog dana,
da je to prosto neverovatno.
E TO je problem! I to prilicno velik,a resenje je taaako jednostavno.
Znamo da obilaznice nema,pogotovo te na toj strani,i mnogo ce vode proteci Dunavom dok je ne bude (sve ce to evropa da plati)
Kada obilaznice nema,tada se traznitni saobracaj takvih vozila zabranjuje,I nema "ali".
U svim normalnim mestima to postoji,gde alternative nema,zabrana kretanja,uz dozvolu da se kroz mesto prolazi samo u nocnim satima.
Varsava,kao 2 milionski grad,sa ogromnom kolicinom automobila,
sto onih sto dolaze,sto onih sto prolaze,nema obilaznicu (napravice je kad i ovi nasu izgleda..)
i sta stoji na ulazu u podrucje grada ? znak zabrane kretanja teretnih vozila u vremenu od 5 ujutru do negde 10-11 uvece.
Veoma jednostavno resenje.A to sto su nase kamiondzije navikle da se voze oko podne,pa bas mi je zao,u celoj evropi voze samo nocu,pa ce i kod nas morati ..
Ista prica vazi i za autoput.Ja kad idem iz Bataje do Arene sve kolone kamiona i kamiona! Bugari,Turci.Zasto u SRED *BENOG spica (a spic je ceo dansve do 20h fala bogu) !? Zasto,kada nocu tu nema zive duse ?

bluealek wrote: Što se bicikla kao "univerzalnog prevoznog sredstva tiče", već smo naširoko pričali o tome, pa ne bih da dužim. Pomenuću samo različita doba dana, atmosferske prilike, stanje kondicije pojedinca (bilo opšte ili trenutno stanje zamora u različita doba dana i noći), nemogućnost adekvatnog parkiranja bicikla, nemogućnost presvlačenja i tuširanja nakon silaska s bicikla (koje bi u mnogim situacijama bilo indikovano), nemogućnost prevoženja težih ili kabastijih tereta (bez dodatne opreme kao što su prikolice) i brojne probleme koje ne možeš da rešiš koliko god bio maštovit. A kada nafta postane preskupa, ljudi će jednostavno početi da voze automobile na struju, tečni vodonik, sunce i ostale alternativne izvore energije.

Da,vec smo o tome pricali,te nema potrebe ponovo o tome razglabati.
Ko koristi bicikl u takve svrhe svestan je svega toga,i sam ume da izvaze sta mu je bolje.
Kad treba da odem do Metroa,i donesem 100kg brasna i jos kojekave sitnice,
naravno da ne idem biciklom :D nego autom
Ja vecinom koristim bajs,tj. trajs za od kuce do posla.A kada mi nije zgodno,ili idem autom,ili autobusom,i prihvatam cinjenicu da cu da platim za tu ugodnost.

bluealek wrote: Bicikl ostaje jedan beskrajno romantičarski pogled na život i kretanje kroz prostor, ali nikada neće biti masovno ili dominantno sredstvo transporta. Čak su se i kinezi, najmnogoljudnija biciklističko-transportna sila, u poslednjih desetak godina masovno prešaltali na automobile, bez obzira na sve "prednosti" bicikla. Čovek jednostavno nije UVEK spreman na tu vrstu aktivnog fizikalisanja koje bicikl podrazumeva.
Nemoj da si u zabludi da Kinezi i prakticno cela jugositocna azija koristi bicikl zato sto voli da okrece pedale.
Voze ih samo zato sto za bilo sta drugo nemaju para,niti da kupe,niti da placaju gorivo.
A cim moge da plate,onda bicikl vise ne voze,i upravo se to i desava.
A Kinezi imaju jos jedna problem - nedostatak nafte.Privredni uspon Kine se dosta koci time,sto naravno odgovara nekim velikim drzavama ..
I veoma me cudi da bar oni nisu svoj problem poceli da resavaju tako sto ce da voze vozila koja ne zavise od arapskih kraljeva u belom i njihovih pumpi.
Dominantno sredstvo transporta - kao sto rekoh to zavisi od vise faktora,
i ima mesta gde bicikl to i jeste,sto ne znaci da isto tako mora da bude i u drugim gradovima u svetu.
Slazem se da covek nije uvek spreman za to "fizikalisanje",pa cak ni ja.
Ja svakako nisam romanticar sto se bicikla tice,jednostavno ga koristim u svrhu prevoza zato sto mi tako odgovara.
Sat vremena koliko mi treba da autobusom stignem do posla,
radije cu da provedem u fizickoj aktivnosti,da se prevezem do posla,i da me to jos nista i ne kosta.
Dakle kada uracunam da cu 2 sata(ili 1 ako idem autom) dnevno da izgubim od svog slobodnog vremena samo za prelazenje razdaljine od tacke A do tacke B,
bez mogucnosti da bilo sta drugo za to vreme radim,i jos treba za to debelo da platim,i popunjavam drzavi budzet.
Radije cu tu fizicko/rekreativno aktivnost da sjedinjujem sa transportom,
i ustedim sebi 2 sata na dan,koje onda mogu da iskoristim na nesto drugo.
A i kada bih se stalno vozio kolima,a ne bajsom,verovatno bih imao jedno 10 kg vise nego sada(za pocetak) ;) sto svakako ne zelim.



pozzzz
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Post by IRalic »

igor wrote:
A ajd da zaboravimo centar grada, kakve su sanse za neke biciklisticke staze izmedju gradove ili cak internacionalne.

TO tek nikada nece biti !

Osim ako neko ne provali da se tu moze uzeti dobra lova od turista,
i skonta da se ta investicija itekako isplati.
Ko ne veruje,nek pita Austrijance i Madjare.
Doduse pocelo je i tu nesto da se krece,i to na inicijativu GTZ-a
ali dok Srbija ozbiljno ne pokaze da hoce u evropu,oni para za to,osim simbolicnih,kao za znakove koje su vec postavili,nece dati.

Bas sam neki dan sreo neke nemacke penzionere,kako biciklaju batajnickim drumom,
i pitam ih koliko oni kao nemacki penzioneri na biciklistickom odmoru potrose love dnevno.
Kaze covek jedu u lokalnim restoranima,sto znaci da kod nas ostave bar 20ak eura svaki dan po glavi,
za kamp oko 5 eura,za hostel ili privatnu sobu od 10 do 20 eur,
i jos minimum 10 evra potrose u prodavnicama uz put.
Molim lepo,50 eura po glavi na dan,a niste im dali NISTA osim asfaltiranog puta,pokojeg putokaza i biciklisticke mape !

Upravo sam zato pomenuo izlaz iz beograda preko p.mosta,
kad ne bude svaki biciklista pisao o tom strasnom iskustvu,
i kako je posle 20km vozio po autoputu(do Panceva),jer drugog puta nije bilo,
mozda se i oni malo plasljiviji turisti upute u ove krajeve ..

Dakle kad odgovorni organi shvate da tu lezi lova,a ne "moda"
onda ce se i ozbiljnije pozabaviti time,i napraviti stazu.
Al dobro,shvatili su za ove sto dolaze brodom,pa polako,shvatice i sve ostalo vremenom.
Ako ne shvate sami,neko iz evrope ce reci sta treba da rade.
Onda opet ostaje ono,da na to mora da se pazi,i da se odrzava,
a ne da baje teraju traktore sa drljacama stazom,prosipaju balegu i smece,
ili da jurcaju po njoj kolima i motociklima.
A posto policiju boli d*oka za to,u svim normalnim drzavama postoji ili deo unutar policije koji se time bavi,
ili takve probleme resava komunalna policija,tj. mesna straza.

Za pocetak bi bar mogli da podju od Beograda,pa da bar prolaz groz njega srede za bicikliste.
Prostora ima,svega ima,samo treba uraditi.



pozzzzzzz
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
Dejv
Posts: 372
Joined: 18 Sep 2006, 23:13
Location: 彦根、日本
Contact:

Post by Dejv »

Nadam se da se necete ljutiti sto vam solim malo pamet iz inostranstva.
Dakle ovamo u Tokiju - problem parkiranja je resen tako da ti ne mozes da registrujes kola ako nemas ili svoje parking mesto - ili iznajmljeno parking mesto i to mozes da potrekpis dokazom (ugovorom).
Parkinzi javni postoje u centru - a cena je - dranje po usima (tj ne parking, nego garaza) - a cena je akos e dobro secam 50din - 10 minuta. Eh da - benzin je jeftiniji ovde nego u Srbiji.
Ima ona fora koja glasi - znate da ste predugo u Tokiju ako... pa sada gomila razloga i medju njima - ako ulica ima vise od jedne trake u jednom smeru - smatrate da je leva za parking. Zaista - ovde kad sam vozio po centru sam milion puta tako obilazio parkirana vozila - dakle - problem kao bulevar kralja aleksandra.
Na ulicama je gotovo svugde markirana neka linijica oko pola metra - metar od ivicnjaka.
Koliko sam primetio normalno je da se bicikl vozi po trotoaru - i jedina meste gde pise *Bicikl* je pored pesackog prelaza ima obelezena traka bicikliste. A trotoari nisu nesto siri nego tu kod vas. Al nisam primetio da automobili parkiraju po njima. Inace sto se tice i bicikla - ovde ima propis da ako hoces da skrenes desno (u Srbiji ekvivalent levo) moras da produzis kroz raskrsnicu, sacekas na semaforu i predjes sa pesacima....
E sada najbitnija stvar.... saobracajna kultura... Srbija = divlji zapad. Ovde kad sam morao da obilazim one parkirane skotove - nisam imao problema - svi su mi ostavljali dovoljno mesta. Za ova 4 meseca koliko sam ovde - jos mi niko nije svirnuo, niko me isekao nije, niko me nije opsovao... a bilo je situacija da sam zauzimao celu traku jer realno nisu mogli da me obidju i vozili su lepo iza mene dok se nisu stvorili uslovi. Cak me ponekad nisu obilazili ni tamo gde su mogli al da malo zgaze liniju.. E to je sto je u Srbiji problem - divljaci za volanom.
Odo da ucim...
Nemanja Jakovljevic
留学生
MOJE PREZIME@softbank.ne.jp
www.jakovljevic.net
maca
Posts: 4
Joined: 21 Jul 2008, 18:53

Post by maca »

E sada najbitnija stvar.... saobracajna kultura... Srbija = divlji zapad.
E, sa ovim se apsolutno slažem! Ja u Beogradu bicikl koristim u čisto rekreativne svrhe, tipa vožnja po Adi ili savskim nasipom. Glavni razlog za to je jer se na ulici ne osećam dovoljno bezbedno i stvarno mi ne treba da vozim u polu-paranoičnoj atmosferi neprestanog iščekivanja ko će da me iseče, ko će da me pokupi jer me nije video.
Imala sam prilike da vozim po Holandiji. OK jasno mi je oni su bogatije društvo, njihova država je uvidela korist od razvoja biciklizma, pa ga promoviše. Sve to stoji. Ali, ja sam tamo bila u prilici da bicikl koristim svakodnevno kad idem u kupovinu ili do grada baš zato što su vozači naviknuti na bicikliste u saobraćaju i ne pokušavaju da ih ubiju.
Dakle, ne moraju gradske vlasti baš kroz svaku ulicu da provuku biciklističku stazu. Biće dovoljno da saobraćajna policija počne da dosledno radi svoj posao. I naravno nek nam obezbede parking za bicikl sa nadzorom. U svako doba bih pristala da platim neki dinar po satu, ali da znam da ću bicikl zateći na mestu na kome sam ga ostavila.
User avatar
Easst
Posts: 104
Joined: 04 Jun 2008, 21:13

Post by Easst »

Jašta da su naviknuti kad u Holandiji na 15 miliona stanovnika ima 12 miliona bicikala, a automobila duplo manje. To je ipak drastičan primer :)

Da bi malo razbili te generalizacije srbi divljaci ostatak sveta super prema biciklama, pročitajte ovaj zanimljiv tekst iz gardijana: http://www.guardian.co.uk/lifeandstyle/ ... .transport
ne radi se samo o kacigama kako izgleda na početku teksta, uopšte ima zanimljivih informacija o različitim nivoima biciklističke kulture širom Evrope, evo par citata da vas zainteresuje:
"In northern Europe, especially in countries such as Holland and Denmark, there is much more of a consensus that bicycles have priority. In Britain, it's much more of a war of all against all. France is somewhere in between. In Britain our road environment is much more of a free market and that may make cyclists ride more quickly and aggressively than they do in the rest of Europe."
One Dutch idea that both the British and French authorities might consider introducing is the law of "strict liability" whereby, in any collision between a cycle and a car, the motorist is deemed to be responsible
There is a medieval flavour to London's cycle scene

edit: valja pogledati šta su u Parizu napravili "Velib Scheme", imaš po gradu stanice, postaje il šta god sa biciklima, i sa nečim što je otprilike kao markica za prevoz možeš i da uzmeš tu biciklu i odvezeš je dokle ti treba i ostaviš je na drugoj stanici gde drže te bicikle, evo teksta ako nekog interesuje:

http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/6899082.stm

a bicikl kao prevozno sredstvo:
Image
za celu porodicu :D Ovo je uobičajena pojava nije retkost i to, tako to rade u Indiji :) Izvinjavam se zbog oftopika al ovo je u vezi sa ovim što ste gore pričali o biciklama u Aziji. Inače ako nekog interesuje, to što voze u Indiji su čuvene Atlas bicikle njihove proizvodnje, prilično heavy duty, voze celu porodicu bez problema, čelične, tolko su teške da ih jedva podigneš, sreća pa nemaju brda po gradovima

izvinte ako sam udavio sa predugačkim postom u kom se nijednom ne spominje beograd niti staze u njemu :)
maca
Posts: 4
Joined: 21 Jul 2008, 18:53

Post by maca »

Mislila sam samo da kažem da za unapređenje (biciklističkog) saobraćaja u Beogradu za početak nije nužno potrošiti neke ogromne pare na preuređenje ulica. Postoje i jeftine stvari koje se lako mogu uraditi. Npr juče sam na par mesta u gradu videla policiju kako zaustavlja klince na skuterima koji ne nose kacige. To je OK, ali to ne treba da rade jednom mesečno, nego da tako zaređaju iz dana u dan. Udarac po džepu je oprobano najbolja edukativna metoda.

Ovo je iz Gardijanovog članka:
But it's what Dr Walker did next that I find particularly suggestive. He cycled about wearing a black wig that made him look - at least to his satisfaction - like a woman from the rear. He found that motorists gave him a wider berth than normal, which he ascribed to a gender effect: motorists are more considerate of women rather than men cyclists.
Znala sam da je kupovina roze biciklističke majice sa cvetićima bila dobra investicija! :D
User avatar
pedja
Freebiker
Posts: 417
Joined: 01 Feb 2005, 17:32
Location: Užice
Contact:

Post by pedja »

Dejv wrote: Dakle ovamo u Tokiju - problem parkiranja je resen tako da ti ne mozes da registrujes kola ako nemas ili svoje parking mesto - ili iznajmljeno parking mesto i to mozes da potrekpis dokazom (ugovorom).
Kad sam na jednom forumu pre par dana ovo predlozio kao moguce resenje problema parkiranja, umal me ne proglasise ludakom :)
Dejv
Posts: 372
Joined: 18 Sep 2006, 23:13
Location: 彦根、日本
Contact:

Post by Dejv »

Ja sam upravo govorio o mentaliitetu vozaca i kako je to divlji zapad u srbiji - nisam govorio samo u odnosu na bicikliste nego i inace... do skoro sam bio tu i znam na sta lici...
Ovde sam uspeo da vidim samo jedan udes i to neki kreten se nasukao na neki stubic - sam - i to je to... za 4 ipo meseca.

E da - sto se tice prevoza na biciklu - ovde je zabranjeno da budu dvoje na jednom - mozes da prevozis jedino dete do 6 godina. Mada - naravno krsimo mi taj propis pa se vozamo.
Nemanja Jakovljevic
留学生
MOJE PREZIME@softbank.ne.jp
www.jakovljevic.net
Post Reply