Lanac
Moderator: Moderatori
lanac
Lanac je nemoguce rastaviti bez alata a da pri tom ostane upotrebljiv za voznju!!!
I ne pokusavaj tako nesto.
Alat kosta nekoliko eur i ima ga u PLANET BIKE-u i CAPRIOLO-u.
Za bezbedno skidanje lanca radi prenja, kupi specijalnu kariku koja se skida i vraca bez ikakvog alata, tako da je lanac prakticno netaknut i siguran.
Ona kosta oko 100 dinara.
I ne pokusavaj tako nesto.
Alat kosta nekoliko eur i ima ga u PLANET BIKE-u i CAPRIOLO-u.
Za bezbedno skidanje lanca radi prenja, kupi specijalnu kariku koja se skida i vraca bez ikakvog alata, tako da je lanac prakticno netaknut i siguran.
Ona kosta oko 100 dinara.
MTB-VRH brate!!!
Re: lanac
Jel mislis na SRAM Powerlink? Gde to moze da se kupi? Da li je to kompatinilno sa Shimano lancima? Ja bi ako jeste da ga stavim na HG73.misaxtr wrote:Lanac je nemoguce rastaviti bez alata a da pri tom ostane upotrebljiv za voznju!!!
I ne pokusavaj tako nesto.
Alat kosta nekoliko eur i ima ga u PLANET BIKE-u i CAPRIOLO-u.
Za bezbedno skidanje lanca radi prenja, kupi specijalnu kariku koja se skida i vraca bez ikakvog alata, tako da je lanac prakticno netaknut i siguran.
Ona kosta oko 100 dinara.
Cesto skidanje lanca alatom nije preporucljivo.
Pozdrav.
lanac
Ciscenje lanca je moguce pez skodanja istog ,jednostavno nanesi cetkom neko sredstvo za odmascivanje na lanac i zupcanike posle par minuta isperi blagim mlazom vode i to je to.Ako si ga bas jako zapustio ponovi sve jos jednom. U svako slucaju sramova spojnica je odlicno resenje.
MIKI
-
- Freebiker
- Posts: 1786
- Joined: 29 Mar 2005, 23:59
- Location: Home is where the bike is :D
- Contact:
Re: lanac
minja wrote:Ciscenje lanca je moguce pez skodanja istog ,jednostavno nanesi cetkom neko sredstvo za odmascivanje na lanac i zupcanike posle par minuta isperi blagim mlazom vode i to je to.Ako si ga bas jako zapustio ponovi sve jos jednom. U svako slucaju sramova spojnica je odlicno resenje.
To tesko da se moze nazvati ciscenjem lanca ..
Ciscenje lanca podrazumeva odstranjivanje prljavstine iz unutrasnjosti lanca,
a to moze da se postigne samo potapanjem lanca u neki od odmascivaca,
i dobro muckanje,i ponavljanje postupka vise puta ..
3x huray za sram power link ! huray ! huray! huray!
Jeste da ume da bude malo tvrdoglava kod skidanja,a i meni ume po nekad da se zagubi link <stupid>
ali je svakako bolje i jednostavnije od onoga:
" stavi kuku,stavi alat,izguraj link,ali pazi da ne ispadne skroz jer onda ima da provedes pola sata pokusavajuci da ga vratis u rupu,pa onda ovrni alat,pa skini kuku .. a kasnije posle pranja sve to ispocetka,samo obrnutim redosledom "
lanac
Kao sto rekoh spojnica je odlicno resenje ,ali posto covek nema ni alat za skidanje lanca niti spojnicu na istom moze da ga opere tako sto ce na lanac naneti recimo famin ostaviti 10 minuta i isprati vodom i lanac ce biti besprekorno ociscen . Ponavljam spojnica je odlicno resenje !
MIKI
A na koliko km se menja dobro održavan Shimano HG53 lanac?
Recimo korišćen za vožnju po asfaltu 99% lepo čišćen i podmazivan.
2500 km ili može i više pre nego što počne da oštećuje zupčanike?
2500 km ili može i više pre nego što počne da oštećuje zupčanike?
- Istar Genome
- Posts: 50
- Joined: 13 Apr 2005, 22:39
- Location: Zajecar
I mene to zanima-srviseri mi stalno govore da lanac zamenim sto pre na oko 2500km,vec sam zamenio dva HG 53 a sada sam kupio hg 73 i bas me zanima koliko taj lanac moze da predje a da se ne zameni i da ne ostecuje zupcanike.Da serviseri malo ne preteruju,kakva su vasa iskustva?
Nema mesta gde mozete traziti um
on je kao otisci nogu
ptica na nebu.
on je kao otisci nogu
ptica na nebu.
-
- Freebiker
- Posts: 1786
- Joined: 29 Mar 2005, 23:59
- Location: Home is where the bike is :D
- Contact:
Pa,2500-3000 je neki prosek ..
Moze da bude ali i ne mora da znaci.
Sve u mnogome zavisi od uslovima u kojima je lanac "radio",
a oni mogu biti stvarno raznovrsni.
Recimo kada kazemo 99% asfalt,redovno ciscen i podmazivan.
Ali kakav asfalt ? Ulica cista po kojoj se mozes valjati a da ne uprljas odecu ?
Ili voznja po asfaltu nasih kejova,ade ?
Generalno Beogradski asfalt je PUN peska!
Ja sam neki dan recimo oprao lanac,sve podmazao i to,
i provozam se nesto do grada,glavnim ulicama,relativno cistim.
I onda jednom prodjem po bici stazi,i malo po zemunskom keju,
i kada sam kuci pogledao na sta mi lici bajs,hteo sam da se ubijem!
Pokusam da uvijem lanac,a ono pocne da krcka pesak izmedju plocica i svega.
Dakle momentalno potapanje u razredjivac,pranje i podmazivanje.
Upravo sam stavio nov lanac.
Stari je presao jedno 5500 km samo kod mene,
a bajs je bio kupljen polovan,ali kada sam ga kupio,
ne verujem da je presao vise od 1000km.
Merio sam lanac,i istegao sa oko 0.5%,sto je taman vreme za zamenu,
da sam ostavio duze,stradali bi zupcanici.
Kupio sam u Terranu onaj alat za merenje lanca,
to je onaj koji prodaje Venera bajk iz Subotice.
Ima dve mere, 1.0 i 0.75 .. super! ali cega!? Procenata? Milimetara ?
kako uz njega nema nikakvog uputstva,nemam pojima sta to znaci ..
Najsigurnije je meriti metrom duzinu izmedju pinova kada je lanac zategnut.
To sam i uradio,i ispalo je tacno 0.5%
Tada treba menjati lanac.
Ako dodje do 1% onda su zupcanici vec naceti i nema leka,
osim zamene kasete i lanca,a mozda i prednjih lancanika.
0.5% istegnutosti se moze dogoditi na 500km,a mozda i na 9000km,
ne mozes NIKADA sigurno znati,jer su uslovi voznje veoma promenjivi,
kako i cistoca i podmazanost lanca.
Merenje je JEDINA sigurna mera.
Da ne pominjem da nije svaki lanac isti,
nekom su pinovi meksi,pa ce se pre isteci,
a nekom su pak tvrdji,pa ce da traje duplo duze .. ko zna ..
To kad majstori kazu 2500km to je ok,
ali zasto menjati lanac koji moze da predje jos mozda 5000km !??
Ja predjem oko 7000km za sezonu,
dakle 3 puta da menjam lanac u toku sezone !?
nisam poludeo,menjacu ga onda kada to treba,dakle kada stigne na tih 0.5% istegnutosti.
Moze da bude ali i ne mora da znaci.
Sve u mnogome zavisi od uslovima u kojima je lanac "radio",
a oni mogu biti stvarno raznovrsni.
Recimo kada kazemo 99% asfalt,redovno ciscen i podmazivan.
Ali kakav asfalt ? Ulica cista po kojoj se mozes valjati a da ne uprljas odecu ?
Ili voznja po asfaltu nasih kejova,ade ?
Generalno Beogradski asfalt je PUN peska!
Ja sam neki dan recimo oprao lanac,sve podmazao i to,
i provozam se nesto do grada,glavnim ulicama,relativno cistim.
I onda jednom prodjem po bici stazi,i malo po zemunskom keju,
i kada sam kuci pogledao na sta mi lici bajs,hteo sam da se ubijem!
Pokusam da uvijem lanac,a ono pocne da krcka pesak izmedju plocica i svega.
Dakle momentalno potapanje u razredjivac,pranje i podmazivanje.
Upravo sam stavio nov lanac.
Stari je presao jedno 5500 km samo kod mene,
a bajs je bio kupljen polovan,ali kada sam ga kupio,
ne verujem da je presao vise od 1000km.
Merio sam lanac,i istegao sa oko 0.5%,sto je taman vreme za zamenu,
da sam ostavio duze,stradali bi zupcanici.
Kupio sam u Terranu onaj alat za merenje lanca,
to je onaj koji prodaje Venera bajk iz Subotice.
Ima dve mere, 1.0 i 0.75 .. super! ali cega!? Procenata? Milimetara ?
kako uz njega nema nikakvog uputstva,nemam pojima sta to znaci ..
Najsigurnije je meriti metrom duzinu izmedju pinova kada je lanac zategnut.
To sam i uradio,i ispalo je tacno 0.5%
Tada treba menjati lanac.
Ako dodje do 1% onda su zupcanici vec naceti i nema leka,
osim zamene kasete i lanca,a mozda i prednjih lancanika.
0.5% istegnutosti se moze dogoditi na 500km,a mozda i na 9000km,
ne mozes NIKADA sigurno znati,jer su uslovi voznje veoma promenjivi,
kako i cistoca i podmazanost lanca.
Merenje je JEDINA sigurna mera.
Da ne pominjem da nije svaki lanac isti,
nekom su pinovi meksi,pa ce se pre isteci,
a nekom su pak tvrdji,pa ce da traje duplo duze .. ko zna ..
To kad majstori kazu 2500km to je ok,
ali zasto menjati lanac koji moze da predje jos mozda 5000km !??
Ja predjem oko 7000km za sezonu,
dakle 3 puta da menjam lanac u toku sezone !?
nisam poludeo,menjacu ga onda kada to treba,dakle kada stigne na tih 0.5% istegnutosti.
Uputstvo kako se koristi alat za merenje istrosenosti lanca:
Ukoliko indikator pokazuje 0,75%, lanac je "istrosen" 3/4 od 1%.
Lanac uskoro treba zameniti.
Ukoliko pokazuje 1% - odmah menjati lanac - istrosen je!
Ovo je odlicna stvar, jer je naprevljena precizno i nema sta da se razmislja.
Ukoliko indikator pokazuje 0,75%, lanac je "istrosen" 3/4 od 1%.
Lanac uskoro treba zameniti.
Ukoliko pokazuje 1% - odmah menjati lanac - istrosen je!
Ovo je odlicna stvar, jer je naprevljena precizno i nema sta da se razmislja.
MTB-VRH brate!!!
-
- Freebiker
- Posts: 1786
- Joined: 29 Mar 2005, 23:59
- Location: Home is where the bike is :D
- Contact:
misaxtr wrote:Uputstvo kako se koristi alat za merenje istrosenosti lanca:
Ukoliko indikator pokazuje 0,75%, lanac je "istrosen" 3/4 od 1%.
Lanac uskoro treba zameniti.
Ukoliko pokazuje 1% - odmah menjati lanac - istrosen je!
Ovo je odlicna stvar, jer je naprevljena precizno i nema sta da se razmislja.
Ukoliko zaista jeste precizna,onda je ok
Rekao bih ja da su procenti,ali zasto 0.75 i 1.0 ?
kada bi trebalo pre da bude 0.5 i 0.75,a ako je vise opet se vidi.
Ako je 0.75 onda je lanac vec naceo kasetu,mozda ne katastrofalno,ali ipak je naceo,tako da novi lanac na tu kasetu nece da moze ..
Nesto sam merio,pa su me rezlutati veoma zbunili.
Nije na svakom mestu merenje bilo isto.
Negde je jedva ulazilo na 0.75,a negde je bilo prilicno lufta,
dakle lanac nije jednako istegnut !?
Nisam to znao. To je totalno razocaravajuce, jer na automobilima, koji rade na par hiljada obrtaja sa mnogo vecim naprezanjima, kais menjas na npr 60.000km. To znaci da se delovi za bicikl prave od jako losih materijala, ili sta? kako god okrenes, ne mogu da shvatim da su uslovi u kojima rade delovi za bicikl tezi od onih u kojima rade delovi za auto.IRalic wrote:Pa,2500-3000 je neki prosek ..
Moze da bude ali i ne mora da znaci.
Pa uslovi u kome rade delovi za auto su u neku ruku "laksi"
Npr, motor je prilicno zatvoren sistem i u njega ne dopire tako lako (tj. nikako) prljavstina tipa peska i prasine.
Same mehanicke sile kod auta jesu vece, kao i dimenzije delova. Opterecenje po mm2 ne znam gde je vece, i gde bismo mogli da smatramo da je uporedivo, mada, golim okom se vidi da su kontaktne povrsine za prenos snage lancem kod bicikla vrlo male.
Npr, motor je prilicno zatvoren sistem i u njega ne dopire tako lako (tj. nikako) prljavstina tipa peska i prasine.
Same mehanicke sile kod auta jesu vece, kao i dimenzije delova. Opterecenje po mm2 ne znam gde je vece, i gde bismo mogli da smatramo da je uporedivo, mada, golim okom se vidi da su kontaktne povrsine za prenos snage lancem kod bicikla vrlo male.
To je totalno razocaravajuce, jer na automobilima, koji rade na par hiljada obrtaja sa mnogo vecim naprezanjima, kais menjas na npr 60.000km. To znaci da se delovi za bicikl prave od jako losih materijala, ili sta? kako god okrenes, ne mogu da shvatim da su uslovi u kojima rade delovi za bicikl tezi od onih u kojima rade delovi za auto.[/quote]
Pa kais na automobilu ti je od gume i nekih kanapa a taj kanap se teze isteze, a automobili stariji koji su mesto kaisa imali lanac on je bio mnogo siri i deblji nego na bajsu.I auto nece nikada toliko cimnuti nego sto ti mozes na bajsu nogom da cimnes!
Pa kais na automobilu ti je od gume i nekih kanapa a taj kanap se teze isteze, a automobili stariji koji su mesto kaisa imali lanac on je bio mnogo siri i deblji nego na bajsu.I auto nece nikada toliko cimnuti nego sto ti mozes na bajsu nogom da cimnes!