Moj novi FWD Lowracer :D
Moderators: IRalic, Moderatori
-
- Freebiker
- Posts: 1786
- Joined: 29 Mar 2005, 23:59
- Location: Home is where the bike is :D
- Contact:
Moj novi FWD Lowracer :D
Helou!
Moram priznati da sam oduvek zeleo da imam lowracer, a pogon na prednji tocak mi je uvek bio zanimljiv,
i samo je bilo pitanje vremena kada cu postati vlasnik takvog jednog
Kada mi je tricikl otisao u penziju, ostao mi je samo uspravni bicikl, i koliko god da sam bio dobre volje da ga vozim,
voznja je veoma brzo postajala bolna, i nimalo nisam uzivao u tome.
Dakle trebalo je delovati brzo, kako lepi dani ne bi prolazili uzalud, tj. bez voznji
Pogledam sta imam od delova u mojoj vreci trikova, malo mucnem glavom i eto - za manje od sat vremena iscrtah sve u Corel-u
izmerih dimenzije i uglove.
Pre podne tog dana sa posetio Jeep commerce: dobardan kakve cevi imate, aha, onda jedno lepo parce od 48,3x1,8 savne.
Citavih 300 i kusur dinara za 3 metra (minimum) a trebalo mi je nepunih 1,5m
Zatim sutradan pravac kod majstora koji proizvodi auspuhe. Ne vari lose, ali pripremni alat jaaako skroman,
cak na seckalici za cevi nema skala za uglove, pa je bilo malo emri malo od oka ..
Doduse ima hidraulicno presu i nesot alata za savijanje cevi.
Nakon par sati zezanja, ram gotov uvece je palo farbanje sprejem u 4 sloja, a sutradan sklapanje i prva kraca voznja
Od tricikla sam iskoristio sve delove koji su se dali iskoristiti, sto ce reci:
boom i boom tube, drop out-i za zadnji tocak sa nosacem za menjac,nosaci sedista,
kao i kompletna poluosovina sa drzacima za disk kocnicu, koja drzi zadnji tocak.
A da, upravljac je takodje od trajka.
Ceonu cev sam isekao sa nekog starog rama, a ostatak je da savna 48,3 x 1,8mm plus neki odpadni parcici od auspuha,
koji su posluzili za zadnju mono viljusku i zadnju potporu sedista.
Glavna ideja je bila da se na brzinu nesto osposobi za voznju, a i ujedno da vidim kako sve to funkcionise,
pa ako mi se svidi, uzeti posle nekakav lep materijal i napraviti nov ram, koji bi se sklapao, ili bar rastavljao,
kako bi se bicikl mogao lako spakovati za incognito transport.
Komplet bajk kao na slici, dakle spreman za voznju, sa sve svetlima i sl. tezi ravno 15kg
Fino se vozi i MNOGO je BRZ ! u nedelju sam odvozao 160km i vec pri kraju voznje sam Pancevackim putem
konstantno drzao 40km/h bez problema.
Prenos je prilicno nizak, i definitivno treba nesto vislji, jer cak i na ravnom moze da se potera do maksimuma,
i izgleda da moze da izsprinta i vise, samo da je prenos odgovarajuci.
Do posla bez po muke izprosecim 27-28km/h sa svim semaforima i sve to.
30 sam danas drzao a da se nisam ni oznojio (suncano sa 26 stepeni)
Ako ovakav sklepan bajs tako ide, kako onda tek ide neka ljuta masina od 8-10kg sa boljim ramom i boljom aerodinamikom !?
Bajk fino sljaka manje vise, ali svakako bi se trebalo pozabaviti pravljenjem bolje prednje viljuske,
koja bi bila uza, da ima vise mesta za kolena i noge, zatim disk kocnica napred ..
Takodje tockici lanca bi mogli i bolji, ali otom-potom ..
Naravno vise slika na http://s113.photobucket.com/albums/n227 ... 0Lowracer/
Moram priznati da sam oduvek zeleo da imam lowracer, a pogon na prednji tocak mi je uvek bio zanimljiv,
i samo je bilo pitanje vremena kada cu postati vlasnik takvog jednog
Kada mi je tricikl otisao u penziju, ostao mi je samo uspravni bicikl, i koliko god da sam bio dobre volje da ga vozim,
voznja je veoma brzo postajala bolna, i nimalo nisam uzivao u tome.
Dakle trebalo je delovati brzo, kako lepi dani ne bi prolazili uzalud, tj. bez voznji
Pogledam sta imam od delova u mojoj vreci trikova, malo mucnem glavom i eto - za manje od sat vremena iscrtah sve u Corel-u
izmerih dimenzije i uglove.
Pre podne tog dana sa posetio Jeep commerce: dobardan kakve cevi imate, aha, onda jedno lepo parce od 48,3x1,8 savne.
Citavih 300 i kusur dinara za 3 metra (minimum) a trebalo mi je nepunih 1,5m
Zatim sutradan pravac kod majstora koji proizvodi auspuhe. Ne vari lose, ali pripremni alat jaaako skroman,
cak na seckalici za cevi nema skala za uglove, pa je bilo malo emri malo od oka ..
Doduse ima hidraulicno presu i nesot alata za savijanje cevi.
Nakon par sati zezanja, ram gotov uvece je palo farbanje sprejem u 4 sloja, a sutradan sklapanje i prva kraca voznja
Od tricikla sam iskoristio sve delove koji su se dali iskoristiti, sto ce reci:
boom i boom tube, drop out-i za zadnji tocak sa nosacem za menjac,nosaci sedista,
kao i kompletna poluosovina sa drzacima za disk kocnicu, koja drzi zadnji tocak.
A da, upravljac je takodje od trajka.
Ceonu cev sam isekao sa nekog starog rama, a ostatak je da savna 48,3 x 1,8mm plus neki odpadni parcici od auspuha,
koji su posluzili za zadnju mono viljusku i zadnju potporu sedista.
Glavna ideja je bila da se na brzinu nesto osposobi za voznju, a i ujedno da vidim kako sve to funkcionise,
pa ako mi se svidi, uzeti posle nekakav lep materijal i napraviti nov ram, koji bi se sklapao, ili bar rastavljao,
kako bi se bicikl mogao lako spakovati za incognito transport.
Komplet bajk kao na slici, dakle spreman za voznju, sa sve svetlima i sl. tezi ravno 15kg
Fino se vozi i MNOGO je BRZ ! u nedelju sam odvozao 160km i vec pri kraju voznje sam Pancevackim putem
konstantno drzao 40km/h bez problema.
Prenos je prilicno nizak, i definitivno treba nesto vislji, jer cak i na ravnom moze da se potera do maksimuma,
i izgleda da moze da izsprinta i vise, samo da je prenos odgovarajuci.
Do posla bez po muke izprosecim 27-28km/h sa svim semaforima i sve to.
30 sam danas drzao a da se nisam ni oznojio (suncano sa 26 stepeni)
Ako ovakav sklepan bajs tako ide, kako onda tek ide neka ljuta masina od 8-10kg sa boljim ramom i boljom aerodinamikom !?
Bajk fino sljaka manje vise, ali svakako bi se trebalo pozabaviti pravljenjem bolje prednje viljuske,
koja bi bila uza, da ima vise mesta za kolena i noge, zatim disk kocnica napred ..
Takodje tockici lanca bi mogli i bolji, ali otom-potom ..
Naravno vise slika na http://s113.photobucket.com/albums/n227 ... 0Lowracer/
Last edited by IRalic on 20 May 2009, 20:34, edited 1 time in total.
-
- Freebiker
- Posts: 1786
- Joined: 29 Mar 2005, 23:59
- Location: Home is where the bike is :D
- Contact:
Re: Moj novi FWD Lowracer :D
A da, u slucaju da nekog zanima, evo generalih dimenzija:
Madjuosovinski razmak 110cm
Visina sedista 20cm
Visina ose pogona 45cm
Najveca sirina (upravljac) 58cm
Ugao sedista: negde oko 30 stepeni odokativno, nisam merio. U svakom slucaju uspravnije nego na trajku.
Tockovi su 16" (349)
Pogon 53/42/30 sa 11-32
Napred V-brake, nazad mehanicki disk
Madjuosovinski razmak 110cm
Visina sedista 20cm
Visina ose pogona 45cm
Najveca sirina (upravljac) 58cm
Ugao sedista: negde oko 30 stepeni odokativno, nisam merio. U svakom slucaju uspravnije nego na trajku.
Tockovi su 16" (349)
Pogon 53/42/30 sa 11-32
Napred V-brake, nazad mehanicki disk
Re: Moj novi FWD Lowracer :D
Super je lowrecer jos ako se uzme da si sve sam odradio to mu dize cenu...
Ali moram da ti dam jednu zamerku: ugao rama iza prednjeg tocka mnogo siljato strci, strah me je ako se zaletis malo brze da na nekom ivicnjaku ne zakucas taj spic u nesto pa ne poletis napred ako nisi vezan. Kada bi mogao taj ugao koliko toliko da napravis zaobljenijim ili makar da bude blizi tocku...
Ili da pazis kako ga vozis...
Pozdrav
Ali moram da ti dam jednu zamerku: ugao rama iza prednjeg tocka mnogo siljato strci, strah me je ako se zaletis malo brze da na nekom ivicnjaku ne zakucas taj spic u nesto pa ne poletis napred ako nisi vezan. Kada bi mogao taj ugao koliko toliko da napravis zaobljenijim ili makar da bude blizi tocku...
Ili da pazis kako ga vozis...
Pozdrav
Kada krenem - znaću kuda, kada stignem - znaću zašto, kad se vratim... znaću kome
-
- Freebiker
- Posts: 1786
- Joined: 29 Mar 2005, 23:59
- Location: Home is where the bike is :D
- Contact:
Re: Moj novi FWD Lowracer :D
Bez brige tu ima 11cm do zemlje i svaki normalni ivicnjak prelazi bez problema.
Jedini koji sam sreo da pravi problem je onaj kada se sa starog mosta silazi na pred ulaz u autobusku.
Tamo brat bratu ima jedno 25cm ivicnjaka i cak ni mtb bez skakanja tockom na njega ne moze da se popne.
A i sta ima da se zalecem na ivicnjak upste on zato i postoji, da se ne bi zaletalo
Dakle u voznji je bitno da ne mozes da se nasukas na lezeceg policajca, sve ostalo ne pravi ozbiljne probleme.
Moj nasprav ove masine izgleda kao dzip sa liftingom e TO je nisko!
Malo bi to moglo da se zaobli, ali to zahteva ili savijanje cevi, ili ubacivanje jos jednog parceta sto znaci jos dva vara itd ..
nepotrebna komplikacija koja nece doneti nista znacajnije bolje resenje, jer da bi sediste ostalo gde jeste, klirens ce i dalje biti skoro isti, 1cm vislje u vr' glave.
Jednostavno ako se ima na umu penjanje i zaletanje na ivicnjake, onda se pravi drugacija masina
A ustvari problem je kada se "izbocina" pojavi posle tocka, sto je slucaj samo kod silazenja sa ivicnjaka
Jedini koji sam sreo da pravi problem je onaj kada se sa starog mosta silazi na pred ulaz u autobusku.
Tamo brat bratu ima jedno 25cm ivicnjaka i cak ni mtb bez skakanja tockom na njega ne moze da se popne.
A i sta ima da se zalecem na ivicnjak upste on zato i postoji, da se ne bi zaletalo
Dakle u voznji je bitno da ne mozes da se nasukas na lezeceg policajca, sve ostalo ne pravi ozbiljne probleme.
Moj nasprav ove masine izgleda kao dzip sa liftingom e TO je nisko!
Malo bi to moglo da se zaobli, ali to zahteva ili savijanje cevi, ili ubacivanje jos jednog parceta sto znaci jos dva vara itd ..
nepotrebna komplikacija koja nece doneti nista znacajnije bolje resenje, jer da bi sediste ostalo gde jeste, klirens ce i dalje biti skoro isti, 1cm vislje u vr' glave.
Jednostavno ako se ima na umu penjanje i zaletanje na ivicnjake, onda se pravi drugacija masina
A ustvari problem je kada se "izbocina" pojavi posle tocka, sto je slucaj samo kod silazenja sa ivicnjaka
Re: Moj novi FWD Lowracer :D
odličan je!
svaka čast
pozz
svaka čast
pozz
Re: Moj novi FWD Lowracer :D
svaka cast!
Pitanje - kako je resen problem lanca i skretanja? Sta se sve tu okrece kad skreces?
Pitanje - kako je resen problem lanca i skretanja? Sta se sve tu okrece kad skreces?
-
- Freebiker
- Posts: 1786
- Joined: 29 Mar 2005, 23:59
- Location: Home is where the bike is :D
- Contact:
Re: Moj novi FWD Lowracer :D
Pa kako sta se okrece ? prvo okreces tocak upravljacem, onda kako se tockovi okrecu bicikl tako skreceDejv wrote:svaka cast!
Pitanje - kako je resen problem lanca i skretanja? Sta se sve tu okrece kad skreces?
Salim se Lanac se uvija, od idler tockica ka kaseti. Posto se ionako 99% vremena vozi pravo, nikakvih posebnih negativnih efekata u praksi nema.
Takodje i povratna strana, od kaveza menjaca ka tockicu se uvija oko svoje ose, i "vuce u stranu"
Konkretno to na slikama,odnosno trenutno na bajsu, nije najbolje resenje, ali tako sam napravio jer mi je tog dana to bilo dostupno
Povratna strana bolje funkcionise kada se i sam tockic uvija, tj. "visi" kao cekrk i moze da se rotira,
tako da kada kavez vuce lanac u stranu, tockic se uvija, i olaksava lancu posao, tako sto ovija celu duzinu lanca od kaveza do pogona,
a ne samo deo ka kavezu.
Takodje je i zgodno da je povratni tockic blize onom drugom, odnosno sto dalje od kaveza menjaca, kako bi moglu da bude vise uvijanja sa vecom duzinom lanca.
Kod mene nije moglo blize, jer bi onda v-brake,odnosno sajla i lula kacila tockic.
U praksi nema vecih problema kod skretanja, jer lowracer gde ti je tocak izmedju nogu, a i kad ima i zadnji pogon,
lanac prolazi tacno preko sredine tocka,
ionako ne mozes da skrenes ne znam koliko, tako da isti to se vata sto bi rekli.
Kada je sedista bar na jedno 35cm visine, onda lanac prolazi skoro preko vrha tocka, i ne smeta kod skretanja,
a povratna strana se moze proterati kroz parce creva, koje je "okaceno" negde vislje, na visini gornje ivice tocka,
tik ispod, mada moze i iznad, "power" strane lanca.
Onda moze da se polukruzno okrece prilicno tesno.
Dakle ja sa mojim mogu da uradim polukruzno u dve trake prosecne sirine, sto nije tesno kao tricikl, i neki bent bicikl gde lanac ne ide preko tocka,
ali moze sa tim da se zivi u principu.
Problem je znaci samo kod ostrih skretanja pri malim brzinama. Kod vecih brzina vise se covek naginje nego sto skrece tockom.
Sve u svemu ja sam prilicno zadovoljan pogotovo brzinom
Pozzz
Re: Moj novi FWD Lowracer :D
Ti nisi normalan...
Pametan covek nauci i zaboravi, inteligentan se priseca....a glup sve zna!
Re: Moj novi FWD Lowracer :D
khmm, situacija ista kao i sa Igorovim highracer-om -> nisam mogao da ga vozim, jer mi je mali (recumbent)
slika nije najsretnije ispala, ali obzirom da je sa mob-a i da je nastala pre sat vremena (01:00 - 09.08.2009) dobra je.
slika nije najsretnije ispala, ali obzirom da je sa mob-a i da je nastala pre sat vremena (01:00 - 09.08.2009) dobra je.
Last edited by bodapro on 14 Aug 2009, 22:00, edited 1 time in total.
-
- Freebiker
- Posts: 1786
- Joined: 29 Mar 2005, 23:59
- Location: Home is where the bike is :D
- Contact:
Re: Moj novi FWD Lowracer :D
Dragan K. wrote:Ti nisi normalan...
Ko mi kaze ;-p
Da, skonuo sam juce do Backe Plalanke i do trajko graditelja Gorana, pa sam se u povratku nasao i sa Bodom
Probao sam opet njegov Cruzbike clon, kao vozio sam je to vec, i to skoro uspesno, medjutim izgleda da sam zaboravio kako se to radi!
Te sam batalio posle par pokusaja ..
Moj kao i obicno mali, te viskoki Boda nije mogao da proba.
Da je billo vremena mozda smo mogli podesiti volan da ne smeta .. al dobro,drugi put ..
I tako ja stigoh kuci, posle 224 predjena kilometara u jednom danu! za svega 9 sati i 30 minuta.
Prelazanje Fruske dva puta mi pokvarilo prosek :/
Noge sad malo pate, upala misica! jer ipak sam ja slabo vozio ove godine, al dobro, procice i to
Lezeci pozdrav!
Re: Moj novi FWD Lowracer :D
Dragan K. wrote:Ti nisi normalan...
Pametan covek nauci i zaboravi, inteligentan se priseca....a glup sve zna!