Klasicni, udobni bicikl za grad?
Moderator: Moderatori
Klasicni, udobni bicikl za grad?
Drustvo,
Zanima me kupovina klasicnog, udobnog bicikla za grad. Bilo bi pozeljno da cena ne bude visoka.
Kada sam bio u Berlinu pre godinu dana, iznajmio sam jedan takav (ne znam koliko kostaju). Celog dana sam ga vozio, bez da osetim umor. Evo kako su izgledali:
Da li znate da li i gde tako nesto moze da se nadje u Srbiji?
Kod nas vidjam samo one preteske "mauntin bajkove" -- oni su potpuno besmisleni i neprakticni za svakodnevnu gradsku voznju, i nikada necu razumeti zasto takvi bicikli, koji bi trebalo da budu interesantni jako malom procentu ljudi, kod nas cine ogromnu vecinu ponude. I ja imam jedan robustan za prirodu, ali to se ne vozi po gradu.
Vidjao sam, recimo, neke jeftinije modele suboticke firme Favorit, a da lice na ono sto mi treba. Sta mislite o njima?
Hvala unapred!
Zanima me kupovina klasicnog, udobnog bicikla za grad. Bilo bi pozeljno da cena ne bude visoka.
Kada sam bio u Berlinu pre godinu dana, iznajmio sam jedan takav (ne znam koliko kostaju). Celog dana sam ga vozio, bez da osetim umor. Evo kako su izgledali:
Da li znate da li i gde tako nesto moze da se nadje u Srbiji?
Kod nas vidjam samo one preteske "mauntin bajkove" -- oni su potpuno besmisleni i neprakticni za svakodnevnu gradsku voznju, i nikada necu razumeti zasto takvi bicikli, koji bi trebalo da budu interesantni jako malom procentu ljudi, kod nas cine ogromnu vecinu ponude. I ja imam jedan robustan za prirodu, ali to se ne vozi po gradu.
Vidjao sam, recimo, neke jeftinije modele suboticke firme Favorit, a da lice na ono sto mi treba. Sta mislite o njima?
Hvala unapred!
Re: Klasicni, udobni bicikl za grad?
Stvar je u tome sto u Srbiji retko ko koristi bicikl za namenu kojoj odgovara taj. A to je da se obavljaju dnevni poslovi.
U Srbiji se bicikl generalno smatra vidom rekreacije - i ne vozi se penzionerski takav.
Ovde cene tih bicikala se krecu za nove od 90 dolara do jedno 500.
U Srbiji se bicikl generalno smatra vidom rekreacije - i ne vozi se penzionerski takav.
Ovde cene tih bicikala se krecu za nove od 90 dolara do jedno 500.
Re: Klasicni, udobni bicikl za grad?
To je i problem, sto se gradski bicikli kod nas smatraju "penzionerskim", dok ovi, "rekreativni", zapravo ogromnoj vecini ne sluze ni za sta -- osim za lecenje nekih kompleska o broju brzina i jacini amortizera. Za mene je to cista zatucanost. Tuzno je to. U Srbiji ne postoji nikakva ozbiljna biciklisticka kultura bilo koje vrste (ne racunam zaljubljenike, njih je malo). Najmasovnija namena bicikla i jeste taj svakodnevni prevoz, to i ljudima ovde treba. Pa onda vidjamo sredovecne zene koje sa pijace vuku kese na kormanu onih celicnih mauntin bajkova, lome noge, misle ne moze drugacije. Tuzno, tuzno...
Nego, kad je sve vec tako, je l valja da se kupi taj suboticki Favorit, ili ima boljih resenja? Pomoc, pomoc!
Nego, kad je sve vec tako, je l valja da se kupi taj suboticki Favorit, ili ima boljih resenja? Pomoc, pomoc!
-
- Freebiker
- Posts: 1786
- Joined: 29 Mar 2005, 23:59
- Location: Home is where the bike is :D
- Contact:
Re: Klasicni, udobni bicikl za grad?
Kolega je vec dao odgovor na pitanje zasto takvih bicikala nema kod nas.
Capriolo ima par modela koji bi mozda odgovarali, npr
Diamond 21 http://bike.capriolo.com/bicikle/diamond-21
ili Roadster Tour http://bike.capriolo.com/bicikle/roadster-tour
Naravno mozda na slici lepo izgledaju, i imaju kvalitetne blatobrane i pak treger, ali su pogonski delovi veooooma jeftini i sumljivog kvaliteta i performansi.
Ali verovatno je i cena adekvatna ..
Za obavljanje poslova po gradu vise od toga mozda i ne treba. Dok radi radi, kad rikne zamenis i to je to ..
Capriolo takodje ima i single speed seriju, tzn "coaster brake" kako to oni zovu
znaci klasicni bajs sa Favorit jednobrzinskom glavom pozadi, i sve ostalu u slkadu sa tim.
Naravno tu je i 20" Poni samo ram nije sklapajuci
Polar je takodje imao 2-3 slicna modela, a sad vidim na Planetovom sajtu samo jedan pod nazivom Forester,
u "muskoj" i "zenskoj" varijanti
Ako zelis nesto kvalitetnije, trebalo bi potraziti na trzistu polovnjaka.
Ni tamo nisu ne znam kako popularni, ali ume da se nadje neki solidan, "uvezen" sa zapada, mozda bas taj sto si ti vozio
Pozzz
Capriolo ima par modela koji bi mozda odgovarali, npr
Diamond 21 http://bike.capriolo.com/bicikle/diamond-21
ili Roadster Tour http://bike.capriolo.com/bicikle/roadster-tour
Naravno mozda na slici lepo izgledaju, i imaju kvalitetne blatobrane i pak treger, ali su pogonski delovi veooooma jeftini i sumljivog kvaliteta i performansi.
Ali verovatno je i cena adekvatna ..
Za obavljanje poslova po gradu vise od toga mozda i ne treba. Dok radi radi, kad rikne zamenis i to je to ..
Capriolo takodje ima i single speed seriju, tzn "coaster brake" kako to oni zovu
znaci klasicni bajs sa Favorit jednobrzinskom glavom pozadi, i sve ostalu u slkadu sa tim.
Naravno tu je i 20" Poni samo ram nije sklapajuci
Polar je takodje imao 2-3 slicna modela, a sad vidim na Planetovom sajtu samo jedan pod nazivom Forester,
u "muskoj" i "zenskoj" varijanti
Ako zelis nesto kvalitetnije, trebalo bi potraziti na trzistu polovnjaka.
Ni tamo nisu ne znam kako popularni, ali ume da se nadje neki solidan, "uvezen" sa zapada, mozda bas taj sto si ti vozio
Pozzz
Re: Klasicni, udobni bicikl za grad?
Hvala, momci, puno!
Nego, koliko sam shvatio, Favorit je neka suboticka firma koja proizvodi bajkove slicne ovim od Capriolo-a ili Polar-a. Da li treba razmsiljati o tome? I sto se polovnjaka tice, gde ih traziti?
(A ovo, zasto ih nema kod nas, iskreno, meni i dalje nije jasno, jer nije tacno da se ovde bicikli koriste samo za rekreaciju. Vecina ih vozi po gradu, ne po prirodi. Vecini ljudi su, stoga, potrebni gradski, ne planinski bicikli. Tesko da ce me iko ubediti da ovdasnja ponuda bicikala nije besmislena.)
Nego, koliko sam shvatio, Favorit je neka suboticka firma koja proizvodi bajkove slicne ovim od Capriolo-a ili Polar-a. Da li treba razmsiljati o tome? I sto se polovnjaka tice, gde ih traziti?
(A ovo, zasto ih nema kod nas, iskreno, meni i dalje nije jasno, jer nije tacno da se ovde bicikli koriste samo za rekreaciju. Vecina ih vozi po gradu, ne po prirodi. Vecini ljudi su, stoga, potrebni gradski, ne planinski bicikli. Tesko da ce me iko ubediti da ovdasnja ponuda bicikala nije besmislena.)
Re: Klasicni, udobni bicikl za grad?
Evo ovako... postoji momak koji prodaje samo te tzv. gradske biciklove - i to pre svega holandezere... Gazelle i slične modele
čovek se zove Aleksandar Velaja i donosi biciklove subotom na Najlon pijacu u Novom Sadu. Njegov kontakt alexvelaja@yahoo.com
Čovek je iz Srema iz Putinaca koliko se sećam, pa kontaktiraj ga! ima odličnih biciklova u odličnom stanju!
čovek se zove Aleksandar Velaja i donosi biciklove subotom na Najlon pijacu u Novom Sadu. Njegov kontakt alexvelaja@yahoo.com
Čovek je iz Srema iz Putinaca koliko se sećam, pa kontaktiraj ga! ima odličnih biciklova u odličnom stanju!
-
- Freebiker
- Posts: 1786
- Joined: 29 Mar 2005, 23:59
- Location: Home is where the bike is :D
- Contact:
Re: Klasicni, udobni bicikl za grad?
Koliko ja znam, ime Favorit se veze sa cuvenu Češku firmu koja pavi bicikle od kad ja znam za sebe, a i pre toga
Sad kave to veze ima sa Suboticom, nemam pojma :]
I takodje mi nije jesno zasto ljudi teraju brdske biciklove ako bi isti posao mnogo bolje odradio neki holender.
Ali opet, nije mi jasno zasto ljudi uopste voze te neudobne biciklove gde celim prsima guraju vazduh ispred sebe,
i sede na tom malenom nazovi sedistu, al dobro ..
Malo slidzica sa neizbeznog http://www.copenhagencyclechic.com/ bloga
Pozzz
Sad kave to veze ima sa Suboticom, nemam pojma :]
I takodje mi nije jesno zasto ljudi teraju brdske biciklove ako bi isti posao mnogo bolje odradio neki holender.
Ali opet, nije mi jasno zasto ljudi uopste voze te neudobne biciklove gde celim prsima guraju vazduh ispred sebe,
i sede na tom malenom nazovi sedistu, al dobro ..
Malo slidzica sa neizbeznog http://www.copenhagencyclechic.com/ bloga
Pozzz
Re: Klasicni, udobni bicikl za grad?
Razlog zasto ljudi voze MTB a ne taj penzionerski?
Pa npr zato sto je lakse otici MTB-om uzbrdo.
Po gradu za rekreaciju nije ni MTB ni taj penzionerski - nego je road - e sad - po Srbiji putevi se ipak vise klasifikuju u ne road - rupe, neravnine i sl, pa problem sa tankom gumom ako uleti u shine od tramvaja... sve su to razlozi sto ljudi voze MTB. Pa isto npr ne bi vozili road na 10 bara - nego na necemu meksem i udobnijem.
Pozdrav,
Nemanja, vlasnik i korisnik penzionerskog bicikla, Jakovljevic
Pa npr zato sto je lakse otici MTB-om uzbrdo.
Po gradu za rekreaciju nije ni MTB ni taj penzionerski - nego je road - e sad - po Srbiji putevi se ipak vise klasifikuju u ne road - rupe, neravnine i sl, pa problem sa tankom gumom ako uleti u shine od tramvaja... sve su to razlozi sto ljudi voze MTB. Pa isto npr ne bi vozili road na 10 bara - nego na necemu meksem i udobnijem.
Pozdrav,
Nemanja, vlasnik i korisnik penzionerskog bicikla, Jakovljevic
Re: Klasicni, udobni bicikl za grad?
Ne verujem da svi voze mtb zbog loših puteva. Na gradskim ulicama ipak nije tako ekstremno da su ti potrebne gume od 2'' i full suspension, a takvih bajkova trenutno ima najviše.
To je više stvar prestiža, tj. što bajs izgleda "nabudženije", to je vlasnik istog veća faca Odrasli (bar neki) imaju malo drugačiju percepciju realnosti, ali problem je u tome što ovde nema baš neke ponude city bajkova i to što je mtb ovde standard, i oni ne žele da "ispravljaju krive drine"...
Moj ćale oduvek vozi city bike, a od skoro je prešao na poniku koja je savršena za vožnju do vikendice (7km), pijace ili neke druge destinacije u gradu.
Ja imam mtb ali bih rado posedovao i city bike za neki commuting i jednog drumaša za asfaltne ture i treninge, ali... no chance for now
To je više stvar prestiža, tj. što bajs izgleda "nabudženije", to je vlasnik istog veća faca Odrasli (bar neki) imaju malo drugačiju percepciju realnosti, ali problem je u tome što ovde nema baš neke ponude city bajkova i to što je mtb ovde standard, i oni ne žele da "ispravljaju krive drine"...
Moj ćale oduvek vozi city bike, a od skoro je prešao na poniku koja je savršena za vožnju do vikendice (7km), pijace ili neke druge destinacije u gradu.
Ja imam mtb ali bih rado posedovao i city bike za neki commuting i jednog drumaša za asfaltne ture i treninge, ali... no chance for now
There are 10 types of people in this world. Those who understand binary and those who don't.
Re: Klasicni, udobni bicikl za grad?
heheh.
definitivno bi najbolje bilo imati po jedan od svakog
al do tad ja svoj mtb ne bih menjao... zasto... ovako mogu svuda... road, off-road, road... po zelji... a ako je bas neka izrazito road tura, namontiram tanje i gladje gume i ojha...
al verujem da svako svoj bajk najvise voli tako da necu previse da palamudim..
definitivno bi najbolje bilo imati po jedan od svakog
al do tad ja svoj mtb ne bih menjao... zasto... ovako mogu svuda... road, off-road, road... po zelji... a ako je bas neka izrazito road tura, namontiram tanje i gladje gume i ojha...
al verujem da svako svoj bajk najvise voli tako da necu previse da palamudim..