Tricikl za samo 30000 din.
Moderators: IRalic, Moderatori
-
- Posts: 55
- Joined: 11 Jul 2009, 21:43
Tricikl za samo 30000 din.
Evo konacno da i ja postanem clan ovog foruma Dugo sam citao o mukama ljubitelje trajkova i resio da krenem sa pravljenjem ovih tricikla...Neka osnovna varijanta ne prelazi cifru od 30000 din.Znam da ce biti razlicitih komentara...Koga bude zanimalo moze me kontaktirati na hsg@abakusbp.net ili tel.063-810-5029.Gogo[
Re: Tricikl za samo 30000 din.
Prvi komentar:
imaš li foto nečeg što si već napravio, kako bi raja videla što se nudi?
imaš li foto nečeg što si već napravio, kako bi raja videla što se nudi?
-
- Posts: 55
- Joined: 11 Jul 2009, 21:43
Re: Tricikl za samo 30000 din.
Upravo sam postavio oglas sa nekim slicicama pa se tamo moze sve videti.U Freebiking oglasi!!!
-
- Freebiker
- Posts: 1786
- Joined: 29 Mar 2005, 23:59
- Location: Home is where the bike is :D
- Contact:
Re: Tricikl za samo 30000 din.
Bicu toliko slobodan da umetnem par slika iz tog oglasa, za one koji imaju muke da iste nadju
Ovaj zuti je zer simpatican fine Challenge linije napred
Nego, moze li se to probati bez kupovine ? ako se ne bojis eventualne kritike, da svratim do B.Palanke, nije preko sveta
Ovaj zuti je zer simpatican fine Challenge linije napred
Nego, moze li se to probati bez kupovine ? ako se ne bojis eventualne kritike, da svratim do B.Palanke, nije preko sveta
-
- Posts: 55
- Joined: 11 Jul 2009, 21:43
Re: Tricikl za samo 30000 din.
Igore nikakav problem,zato i sluze da se probaju ako budes dolazio u B.Palanku javi se na 063/81 05 029 Goran.
Adresa je: Svetozara Miletica 130
Ps.Majke ti reci kako si uspeo da ubacis slike u forum? Drugarski pozdrav
Adresa je: Svetozara Miletica 130
Ps.Majke ti reci kako si uspeo da ubacis slike u forum? Drugarski pozdrav
-
- Freebiker
- Posts: 1786
- Joined: 29 Mar 2005, 23:59
- Location: Home is where the bike is :D
- Contact:
Re: Tricikl za samo 30000 din.
Dogovorenocorovicgoran wrote:Igore nikakav problem,zato i sluze da se probaju ako budes dolazio u B.Palanku javi se na 063/81 05 029 Goran.
Adresa je: Svetozara Miletica
Pises> [ img ] http://www.mojastrana.com/mojaslika.jpg [ /img ] i to je to znaci trik je da "otvoris" to sa "[ img ] i izmedju ubacis adresu, i zatvoris sa "[ /img ]" (stavio sam svuda razmake,da bi se videlo kako izgleda, jer ako ih stavim onda pocne da radi dakle samo bez razmaka izmedju zagrade i img, i bez razmaka u adresiPs.Majke ti reci kako si uspeo da ubacis slike u forum? Drugarski pozdrav
Ili se posluzis dugmetom "Img" iznad, tako sto ubacis adresu slike, zatim celu selektujes, i onda stisnes dugme, i ono ubaci to img umesto tebe
Pozzz
-
- Posts: 55
- Joined: 11 Jul 2009, 21:43
Re: Tricikl za samo 30000 din.
Hvala ti za ovo objasnjenje u vezi slika Znaci dogovor vazi pa se uskoro vidimo Pozdrav
-
- Freebiker
- Posts: 1786
- Joined: 29 Mar 2005, 23:59
- Location: Home is where the bike is :D
- Contact:
Re: Tricikl za samo 30000 din.
Helou
Eto ja bio do B.Planke, upoznao Gorana, i video njegovu ordinaciju
A sto je najbitnije od svega, video i provozao trajk
Konkretno provozao sam taj crni sa dodatnim decijim sedistem, jer je zuti vec otisao put Zagreba, do svog novog vlasnika!
Interesantno, i ja sam svoj prvi bicikl, the highracer, prodao isto u Zagreb
Ali koliko vidim po slikama, zuti je skoro isti kao i crni ? s tim sto je nest kraci naravno, jer nema decije sediste iza.
No, bilo kako bilo, evo malo o tome sta sam zapazio tokom kratke voznjice, i razgovora sa Goranom.
Nazalost, fotoaparat mi je nekako ostao na stolu kod kuce, i tek sam se u S.Pazovi primetio da ga nema,
a nije mi se vracalo 15km zbog aparata, jer sam i tako krenuo kasnije nego sto sam planirao,a cekala me je voznja od oko 200km tamo i nazad.
Ispalo na 224km u jednom danu, al dobro svi znate da vozim bent lowracer, tako da nikakav problem sto se kilometara tice
Inace to mi je najduza voznja ikada, kad vec spominjemo
No da ne duzim, zbog te cinejnice slika nazalost nema
Nisam siguran odakle da pocnem, ali evo da pocnemo od pohvale Goranu za entuzijazam, i za sasvim fino uradjen trajk.
Ako sam dobro shvatio, Goran je po zanimanju varioc, te su varovi na ramu na visokom nivou.
Svi su obradjeni i izbruseni, tako da je zavrsna obrada na iznenadjujuce visokom nivou za nekoga ko je napravio tek par trajkova.
Veoma su mi se svidele poprecne cevi, koje su zakosene i idu unazad od prednjih tockova, znaci kao kod Challenge trajkova np
sto je zgodno jer obezbedjuje veci klirens za pete kod okretanja pedala, i lakse sedanje, jer se moze stati tek ispred sedista, i spustiti u njega.
Poprecne cevi su na krajevima ovalizirane, i kingpin je ubacen u njih, a ne dodat sa strane, a poprecna cev je odsecena tako da je paralelna sa rotorom kocnice.
Slika bi ovo lakse objasnila, ali mogu samo da potvrdim da je vizuelno i tehnicki simpaticno resenje, a mozda cak i originalno ?
Same komponente koje su ugradjene, znaci one poput delova upravljanja i sl. nisu neke hi-tec, nego se kupovalo sta je u lokalnoj ponudi,
dakle snalazi se kako umes, a Goran ume
Dakle puno puno prostora za dalja poboljsanja i smanjenje tezine.
Sve je fino uklopljeno, i nema nekih bezveze nabudzenih detalja, nego sve izgleda kao na mnogo poznatijim trajkovima.
Glave na trajku su kakve Favorit glave, koje je preradio, i dodao montazu rotora disk kocnice, i masinske lezaje sa prilicno debelom osovinom.
Vec na sledecem trajku ce biti prednje disk mtb glave preradjene na masinski lezaj, kako sam mu ja savetovao u jednoj drugoj temi na forumu.
Rece Goran da ce biti upola lakse od tih prepravljenih Favorit. Pa aluminijum
Video sam pocetke sledeceg rama, koji ima i dve krivine, dakle glavna cev je savijena na hidraulicnoj presi,
koja unutrasnu stranu krivine guzva, ali dobro, ipak je savjijena i izgledace lepo
A zguzvani deo sigurno moze da se ispuni kakvim autolimarskim gitom, pa kad se ofarba da se nista ne primeti.
Dakle sa nestrpljenjem cekamo taj novi trajkic
Ako se dobro secam, jos se dvoumi da li ce taj ram imati zadnju suspenziju ili ne,
ali ova koju sam probao na crnom trajku radi sasvim fino svoj posao. Samo kad se sedne na trajk se oseti da amort podlegne tezini,
a tokom voznje i stiskanja pedala se ne primecuje znacajan efekat sabijanja, te se ne gubi energija na sabijanje amortizera sa svakim okretom pedala.
Poterao sam ga "ispod pendzera" sto bi rekli, pa onda preko kakvih travnjaka, cisto da osetim kako to izgleda,
i suspenzija dobro radi svoj posao, a i prednje 20" gume nisu prenosile nista znacajno, jer su 1,75 i nisu visokog pritiska.
Naravno svi znamo da su dobre gume krucijalne za performanse trajka, a gume na tom trajku nikako nisu bile takve.
Klasicna 20" guma sa "letnjom" sarom koja se moze kupiti u vecini lokalnih prodavnica sa svakog poniku,
a nazad kakav slican semi slick ako me secanje dobro sluzi. Znaci lokalno i jeftino, sto znaci da se ne kotrljaju lako,
ali za opustenu voznjicu po B.Palanci bez preteranih sportskih ambicija rade svoj posao, tj kotrljaju se, i udobne su
a da ne pominjem to da su jeftine uglavnom zabava je tu
Sto se uvijanja tice, da, na konkretnom trajku se zadnji tocak prilicno uvija kod skretanja,cak se i rukom moze uvijati,
sto je naravno rezultat 26" tocka i suspendovane viljuske, koja je jos i sa bicikla, vozila za koje nije predvidjeno bocno opterecenje te viljuske.
Postoji dobar razlog zasto prakticno i ne postoji serijski trajk sa suspendovanim 26" tockom.
Istina, ima par takvih, npr Pirol full suspension, ili npr Optima Rhyno, i nijedan ne prolazi bez tog uvijanja.
Pre bih za suspendovani zadnji tocak preporucio 20" tocak, a pogotovo za cruzer/turing trajk, jer 20" tocka donosi i nizi prenos
potreban za savladjivanje ostrih uzbrdica, a poret toga naravno zahteva kracu viljusku, te samim tim manje sile na njoj, a i na samom tocku,
sto sve razultira daleko manjim uvijanjem zadnjeg dela.
Kad smo vec kod brzine, startnosti i tih stvari, ovaj trajk koji sam vozio nije zamisljen za takve akcije.
Doduse cajgera nije bilo, te je sve samo subjektivna osecaj.
Prvo i osnovno, tezak je. Posto ima to drugo sediste i dugacak je, i mislim da Goran rece da ima oko 27kg spreman za voznju.
Obican trajk bi trebalo da je mnogo laksi, jer nema toliku duzinu. Uostalom ram je od mekanog celika, i pravljen da izdrzi, a ne da bude opasno lagan.
Tu vazi ona stara - koliko para toliko i muzike. Dobar materijal je kao prvo i osnovno u ovoj drzavi prilicno nedostupan,
a drugo i kada jeste, kosta dosta vise od obicnih celicnihj cevi koje mozete kupiti u lokalnoj prodavnici.
Drugo vec smo pomenuli gume, koje nimalo ne olaksavaju posao.
Dakle bez sportskih ambicija. To je trajk na kojim cete da krstarite opusteno, sa svojim detetom na zadnjem sedistu, i zajedno uzivate u okolini.
Upravljanje je malo slabija tacka tog trajka.Pomalo je tesko, i itekako bi zgodno bilo da tockovi mogu malo vise da se zakrenu.
Ni malo se ne samocentrira, a i kod skretanja pri malo vecoj brzini reaguje pomalo grubo, i odjednom "povuce".
Nista radikalno, i lako se tim vlada kad se malo privikne na trajk, ali opet ..
Ovako kako jeste, i sa svojom nesto vecom duzinom nego kod trajka za jednu osobu, je uspevao da polukruzno okrene da sirokoj ulici sa dve trake,
i da skrene gde treba, ali svakako bi bila zgodna veca manevarska sposobnost, posto mesta sa vece zakretanje tockova svakako ima.
Ali nije to jedina mana sistema upravljanja, postoji jos jedan, i to znacajan nedostatak, koji je u verovatno izazivac svih negativnih osobina upravljanja na tom trajku.
Naime geometrija upravljanja je lisena svih resenja u toj oblasti, a ona su krucijalna kako za performanse trajka,
tako na i njegovo ponasanje pri vecim brzinama, skretanju, kocenju i u sustini svemu, kao i za apetit trajka za potrosnjom prednjih guma.
Najmanje sto buduci vlasnik zeli jeste da kupi dobre gume (20-40eur) i da ih potrosi nakom par stotina kilometara ostrije voznje.
Kod svakog autobobila,kartinga i quad-a, to mora da postoji, a na vozilu koje je pogonjeno tako malom snagom,
svaki nedostatak treba popraviti, jer snage za rasipanje nemamo.
To je osnova na koju se nadogradjuje sve ostalo, a osnove puput kingpin inclination,castor i center point steering ovde jednostavno nema.
Ackerman kompenzacije je cini mi se malo i bilo, ali nisam uspeo da testiram to, jer nisam imao kakvu pescanu podlogu,
da proverim da li oba tocka skrecu u istom radijusu, i da li jedna od njih gura trajk u drugom pravcu.
Dakle Gorane "knjige" u sake i zagrej stolicu jer svako vozilo koje ima dva upravljajuca tocka bez te osnove ne funkcionise kako treba.
Duduse Goran je pomenuo da je na tom novom ramu sa krivinama napravio izvestan korak u tom pravcu, te sa iscekivanjem cekam da vidim i probam taj novi trajk.
Sto se prenosa tice, napred je bio kakav jeftini pogon sa dve sajbne, a pozadi 7 brzina sa 14-28 racnom ako se ne varam.
Svakako bi bilo bolje ugraditi pogon sa 3 sajbne, ima takvih i za manje od 1000din, ili koja stotina vise sa kakav Shimano Altus pogon recimo,koji bi bio zgodniji sa 26" tockom.
Menjaci i rucice kocnica su bili Shimano integrisani, ona STEF serija ili kako se vec zove, znaci trigger shifteri.
Nije bas zgodno u izvrnutoj poziciji, ali dobro, tako se zadesilo mozda bi bolji izbor bio neki od Shimano grip shiftera.
Recimo na Stein Nomadu takvi dolaze, za 8 brzina, i rade sasvim fino i lako.
Putanja lanca je dobra, i isti ne zabija zadnju suspenziju kad se kazi pedala, jer zgodno prolazi tacno preko ose oko koje se rotira zadnja viljuska.
Menadzment lanca nije bas sretno resen, samo jednim tockicem od zadnjeg menjaca na prednjem delu, ali Goran je vec nabavio parce tvrde plastike,
i ima svoj strug, te ce narezati kakav idler i ubaciti lezaje u njega bez problema
Donja strana lanca je potpuno slobodna, i prilicno je skakutala naokolo, sto se da ukrotiti obicnim bastenskim crevom npr,
ako ne dosta skupljim teflonskim.
Kocioni sistem se sastoji od dva mehanicka diska napred, koji se aktiviraju jednom rucicom 2u1 a pozadi je V-brake kontrolisan drugom rucicom.
Ja konkretno nisam fan takovg resenja, jer mehanicke diskove je skoro nemoguce idealno balansirati,
a i kod kocenja u uslovima kada je drugi tocak na klizavoj podlozi, kao sto je npr rizla na ivici puta,
desava se da ce taj tocak da blokira, i kocice samo onaj drugi koji ima trakciju, a tada ce trajk da povuce u tu stranu koja koci,
pogotovo ako geometrija upravljanja nije dobra, a to moze da bude cka i opasno pri vecim brzinama.
Doduse lako moze da se upravljacem koriguje ako do takve situacije dodje, samo se treba naviknuti, i znati kako i kada treba korektovati.
Mozda moja licna preferenca, ali bih voleo da se svaki tocak koci posebno, ali pre toga treba srediti gorepomenutu geometriju upravljanja.
Kocnica na zadnjem tocku nije mnogo korisna na trajku, jer je zadnji tocak, ako nema tereta pozadi, veoma malo opterecen,
te lako blokira tocak, ali to uma da bude zabavno jer se trajk lako "okrece pod rucnom" koja se kativira obicnom rucicom.
Ako je zadnja samo pakring kocnica, i kontrolisana obicno kakvom rucicom menjaca, taj menevar nije tako jednostavan.
Sve u svemu, oprema ko oprema.Koliko para toliko i muzike, a ostaje da se vidi sta Goran tacno nudi po odredjenoj ceni.
Svakako za "serijski" trajk za prosecnog stanovnika srbije treba da bude jeftin, te sa skupocenim delovima ne treba preterivati,
ali za nekog ko je iole ozbiljan u nameri da trajk zaista vozi, potrebna je neka minimum kvalitetna oprema,da bi sve radilo kako treba,
i da ne bi bilo lomova i kvarova u normalnoj eksploataciji.
Naravno zainteresovani za trajk mogu pribaviti neke svoje delove, ili vec kako god sa Goranom dogovoriti sta kako i za koliko para.
No, da rezimiram.
Prvo i osnovno, nemojte suditi odmah, niti sam ja nemeravao da sudim, nego sam samo izneo sta mislim o doticnom trajku koji sam provozao.
Sa svakim sledecim trajkom ce sve to sigurno biti poboljsavano, pronadjena bolja resenja, i sl.
dakle tek ocekujemo od Gorana da napravi zaista dobar trajk.
Ovaj konkretni ipak ostaje kao masina za po gradu/selu, ili jeftinu zabavu na 3 tocka.
A sa nestrpljenjem treba cekati potpuno resen trajk, koji ce zadovoljiti svakog ko zeli da sa njim prelazi dosta kilometara,
ili da se otisne na kavo putovanje, ili da jednostavno ne zaostaje za kolegama na uspravnim biciklima kada vozi u drustvu.
A to je itekako moguce. Npr. moj bivsi Stein prototip je upravo bio takav trajk, od jeftinih mekanih cevi, ali tankih-znaci laganih,
i itekako je bio brz.Nije bas mogao da parira svakom drumasu, ali definitivno je bio dosta brzi od bilo kojeg mtb-a.
Sa ne mnogo muke se na njemu moglo drzati 30km/h na ravnom mnogo mnogo kilometara.
Dakle resiti osnovne probleme, i trajk ce funkcionisati dobro, i bice dovoljno brz.
Znaci Gorane, knjiga(internet) i stolica, a tek onda cevi i aparat za varenje
Svakako raduje cinjenica da postoji trajk za takvu cenu, pa kakav god da bio. A verujem da za istu cenu moze da bude mnogo bolji od tog kojeg sam ja vozio.
Raduje da ce trajk po takvoj ceni rezultirati sa vecim brojem trajkova na nasim drumovima, i recumbentima uopste.
Da ce ljudi imati sansu da probaju nesto mnogo udobnije od klasicnog bicikla, i time budu zainteresovani da prelaze vise kilometara,
a kad jos shvate da takva sprava moze da bude i brza od klasinog bicikla, samo glup ili konzervativan, ili neko koga briga "sta ce svet da kaze", moze da kaze da ga to ne interesuje.
Jedno je sigurno, svetla budocnost tek dolazi, kako za recumbente uopste, tako i za Gorana i njegovu radionicu.
Jedva cekam neki novi trajk od Gorana, bolji i laksi, da onda mogu da kazem da mu nista ne fali, i da mogu da ga toplo preporucim svakom bent entuzijasti.
Do sledeceg testa nekog novog trajka,
Lezeci pozdrav!
Eto ja bio do B.Planke, upoznao Gorana, i video njegovu ordinaciju
A sto je najbitnije od svega, video i provozao trajk
Konkretno provozao sam taj crni sa dodatnim decijim sedistem, jer je zuti vec otisao put Zagreba, do svog novog vlasnika!
Interesantno, i ja sam svoj prvi bicikl, the highracer, prodao isto u Zagreb
Ali koliko vidim po slikama, zuti je skoro isti kao i crni ? s tim sto je nest kraci naravno, jer nema decije sediste iza.
No, bilo kako bilo, evo malo o tome sta sam zapazio tokom kratke voznjice, i razgovora sa Goranom.
Nazalost, fotoaparat mi je nekako ostao na stolu kod kuce, i tek sam se u S.Pazovi primetio da ga nema,
a nije mi se vracalo 15km zbog aparata, jer sam i tako krenuo kasnije nego sto sam planirao,a cekala me je voznja od oko 200km tamo i nazad.
Ispalo na 224km u jednom danu, al dobro svi znate da vozim bent lowracer, tako da nikakav problem sto se kilometara tice
Inace to mi je najduza voznja ikada, kad vec spominjemo
No da ne duzim, zbog te cinejnice slika nazalost nema
Nisam siguran odakle da pocnem, ali evo da pocnemo od pohvale Goranu za entuzijazam, i za sasvim fino uradjen trajk.
Ako sam dobro shvatio, Goran je po zanimanju varioc, te su varovi na ramu na visokom nivou.
Svi su obradjeni i izbruseni, tako da je zavrsna obrada na iznenadjujuce visokom nivou za nekoga ko je napravio tek par trajkova.
Veoma su mi se svidele poprecne cevi, koje su zakosene i idu unazad od prednjih tockova, znaci kao kod Challenge trajkova np
sto je zgodno jer obezbedjuje veci klirens za pete kod okretanja pedala, i lakse sedanje, jer se moze stati tek ispred sedista, i spustiti u njega.
Poprecne cevi su na krajevima ovalizirane, i kingpin je ubacen u njih, a ne dodat sa strane, a poprecna cev je odsecena tako da je paralelna sa rotorom kocnice.
Slika bi ovo lakse objasnila, ali mogu samo da potvrdim da je vizuelno i tehnicki simpaticno resenje, a mozda cak i originalno ?
Same komponente koje su ugradjene, znaci one poput delova upravljanja i sl. nisu neke hi-tec, nego se kupovalo sta je u lokalnoj ponudi,
dakle snalazi se kako umes, a Goran ume
Dakle puno puno prostora za dalja poboljsanja i smanjenje tezine.
Sve je fino uklopljeno, i nema nekih bezveze nabudzenih detalja, nego sve izgleda kao na mnogo poznatijim trajkovima.
Glave na trajku su kakve Favorit glave, koje je preradio, i dodao montazu rotora disk kocnice, i masinske lezaje sa prilicno debelom osovinom.
Vec na sledecem trajku ce biti prednje disk mtb glave preradjene na masinski lezaj, kako sam mu ja savetovao u jednoj drugoj temi na forumu.
Rece Goran da ce biti upola lakse od tih prepravljenih Favorit. Pa aluminijum
Video sam pocetke sledeceg rama, koji ima i dve krivine, dakle glavna cev je savijena na hidraulicnoj presi,
koja unutrasnu stranu krivine guzva, ali dobro, ipak je savjijena i izgledace lepo
A zguzvani deo sigurno moze da se ispuni kakvim autolimarskim gitom, pa kad se ofarba da se nista ne primeti.
Dakle sa nestrpljenjem cekamo taj novi trajkic
Ako se dobro secam, jos se dvoumi da li ce taj ram imati zadnju suspenziju ili ne,
ali ova koju sam probao na crnom trajku radi sasvim fino svoj posao. Samo kad se sedne na trajk se oseti da amort podlegne tezini,
a tokom voznje i stiskanja pedala se ne primecuje znacajan efekat sabijanja, te se ne gubi energija na sabijanje amortizera sa svakim okretom pedala.
Poterao sam ga "ispod pendzera" sto bi rekli, pa onda preko kakvih travnjaka, cisto da osetim kako to izgleda,
i suspenzija dobro radi svoj posao, a i prednje 20" gume nisu prenosile nista znacajno, jer su 1,75 i nisu visokog pritiska.
Naravno svi znamo da su dobre gume krucijalne za performanse trajka, a gume na tom trajku nikako nisu bile takve.
Klasicna 20" guma sa "letnjom" sarom koja se moze kupiti u vecini lokalnih prodavnica sa svakog poniku,
a nazad kakav slican semi slick ako me secanje dobro sluzi. Znaci lokalno i jeftino, sto znaci da se ne kotrljaju lako,
ali za opustenu voznjicu po B.Palanci bez preteranih sportskih ambicija rade svoj posao, tj kotrljaju se, i udobne su
a da ne pominjem to da su jeftine uglavnom zabava je tu
Sto se uvijanja tice, da, na konkretnom trajku se zadnji tocak prilicno uvija kod skretanja,cak se i rukom moze uvijati,
sto je naravno rezultat 26" tocka i suspendovane viljuske, koja je jos i sa bicikla, vozila za koje nije predvidjeno bocno opterecenje te viljuske.
Postoji dobar razlog zasto prakticno i ne postoji serijski trajk sa suspendovanim 26" tockom.
Istina, ima par takvih, npr Pirol full suspension, ili npr Optima Rhyno, i nijedan ne prolazi bez tog uvijanja.
Pre bih za suspendovani zadnji tocak preporucio 20" tocak, a pogotovo za cruzer/turing trajk, jer 20" tocka donosi i nizi prenos
potreban za savladjivanje ostrih uzbrdica, a poret toga naravno zahteva kracu viljusku, te samim tim manje sile na njoj, a i na samom tocku,
sto sve razultira daleko manjim uvijanjem zadnjeg dela.
Kad smo vec kod brzine, startnosti i tih stvari, ovaj trajk koji sam vozio nije zamisljen za takve akcije.
Doduse cajgera nije bilo, te je sve samo subjektivna osecaj.
Prvo i osnovno, tezak je. Posto ima to drugo sediste i dugacak je, i mislim da Goran rece da ima oko 27kg spreman za voznju.
Obican trajk bi trebalo da je mnogo laksi, jer nema toliku duzinu. Uostalom ram je od mekanog celika, i pravljen da izdrzi, a ne da bude opasno lagan.
Tu vazi ona stara - koliko para toliko i muzike. Dobar materijal je kao prvo i osnovno u ovoj drzavi prilicno nedostupan,
a drugo i kada jeste, kosta dosta vise od obicnih celicnihj cevi koje mozete kupiti u lokalnoj prodavnici.
Drugo vec smo pomenuli gume, koje nimalo ne olaksavaju posao.
Dakle bez sportskih ambicija. To je trajk na kojim cete da krstarite opusteno, sa svojim detetom na zadnjem sedistu, i zajedno uzivate u okolini.
Upravljanje je malo slabija tacka tog trajka.Pomalo je tesko, i itekako bi zgodno bilo da tockovi mogu malo vise da se zakrenu.
Ni malo se ne samocentrira, a i kod skretanja pri malo vecoj brzini reaguje pomalo grubo, i odjednom "povuce".
Nista radikalno, i lako se tim vlada kad se malo privikne na trajk, ali opet ..
Ovako kako jeste, i sa svojom nesto vecom duzinom nego kod trajka za jednu osobu, je uspevao da polukruzno okrene da sirokoj ulici sa dve trake,
i da skrene gde treba, ali svakako bi bila zgodna veca manevarska sposobnost, posto mesta sa vece zakretanje tockova svakako ima.
Ali nije to jedina mana sistema upravljanja, postoji jos jedan, i to znacajan nedostatak, koji je u verovatno izazivac svih negativnih osobina upravljanja na tom trajku.
Naime geometrija upravljanja je lisena svih resenja u toj oblasti, a ona su krucijalna kako za performanse trajka,
tako na i njegovo ponasanje pri vecim brzinama, skretanju, kocenju i u sustini svemu, kao i za apetit trajka za potrosnjom prednjih guma.
Najmanje sto buduci vlasnik zeli jeste da kupi dobre gume (20-40eur) i da ih potrosi nakom par stotina kilometara ostrije voznje.
Kod svakog autobobila,kartinga i quad-a, to mora da postoji, a na vozilu koje je pogonjeno tako malom snagom,
svaki nedostatak treba popraviti, jer snage za rasipanje nemamo.
To je osnova na koju se nadogradjuje sve ostalo, a osnove puput kingpin inclination,castor i center point steering ovde jednostavno nema.
Ackerman kompenzacije je cini mi se malo i bilo, ali nisam uspeo da testiram to, jer nisam imao kakvu pescanu podlogu,
da proverim da li oba tocka skrecu u istom radijusu, i da li jedna od njih gura trajk u drugom pravcu.
Dakle Gorane "knjige" u sake i zagrej stolicu jer svako vozilo koje ima dva upravljajuca tocka bez te osnove ne funkcionise kako treba.
Duduse Goran je pomenuo da je na tom novom ramu sa krivinama napravio izvestan korak u tom pravcu, te sa iscekivanjem cekam da vidim i probam taj novi trajk.
Sto se prenosa tice, napred je bio kakav jeftini pogon sa dve sajbne, a pozadi 7 brzina sa 14-28 racnom ako se ne varam.
Svakako bi bilo bolje ugraditi pogon sa 3 sajbne, ima takvih i za manje od 1000din, ili koja stotina vise sa kakav Shimano Altus pogon recimo,koji bi bio zgodniji sa 26" tockom.
Menjaci i rucice kocnica su bili Shimano integrisani, ona STEF serija ili kako se vec zove, znaci trigger shifteri.
Nije bas zgodno u izvrnutoj poziciji, ali dobro, tako se zadesilo mozda bi bolji izbor bio neki od Shimano grip shiftera.
Recimo na Stein Nomadu takvi dolaze, za 8 brzina, i rade sasvim fino i lako.
Putanja lanca je dobra, i isti ne zabija zadnju suspenziju kad se kazi pedala, jer zgodno prolazi tacno preko ose oko koje se rotira zadnja viljuska.
Menadzment lanca nije bas sretno resen, samo jednim tockicem od zadnjeg menjaca na prednjem delu, ali Goran je vec nabavio parce tvrde plastike,
i ima svoj strug, te ce narezati kakav idler i ubaciti lezaje u njega bez problema
Donja strana lanca je potpuno slobodna, i prilicno je skakutala naokolo, sto se da ukrotiti obicnim bastenskim crevom npr,
ako ne dosta skupljim teflonskim.
Kocioni sistem se sastoji od dva mehanicka diska napred, koji se aktiviraju jednom rucicom 2u1 a pozadi je V-brake kontrolisan drugom rucicom.
Ja konkretno nisam fan takovg resenja, jer mehanicke diskove je skoro nemoguce idealno balansirati,
a i kod kocenja u uslovima kada je drugi tocak na klizavoj podlozi, kao sto je npr rizla na ivici puta,
desava se da ce taj tocak da blokira, i kocice samo onaj drugi koji ima trakciju, a tada ce trajk da povuce u tu stranu koja koci,
pogotovo ako geometrija upravljanja nije dobra, a to moze da bude cka i opasno pri vecim brzinama.
Doduse lako moze da se upravljacem koriguje ako do takve situacije dodje, samo se treba naviknuti, i znati kako i kada treba korektovati.
Mozda moja licna preferenca, ali bih voleo da se svaki tocak koci posebno, ali pre toga treba srediti gorepomenutu geometriju upravljanja.
Kocnica na zadnjem tocku nije mnogo korisna na trajku, jer je zadnji tocak, ako nema tereta pozadi, veoma malo opterecen,
te lako blokira tocak, ali to uma da bude zabavno jer se trajk lako "okrece pod rucnom" koja se kativira obicnom rucicom.
Ako je zadnja samo pakring kocnica, i kontrolisana obicno kakvom rucicom menjaca, taj menevar nije tako jednostavan.
Sve u svemu, oprema ko oprema.Koliko para toliko i muzike, a ostaje da se vidi sta Goran tacno nudi po odredjenoj ceni.
Svakako za "serijski" trajk za prosecnog stanovnika srbije treba da bude jeftin, te sa skupocenim delovima ne treba preterivati,
ali za nekog ko je iole ozbiljan u nameri da trajk zaista vozi, potrebna je neka minimum kvalitetna oprema,da bi sve radilo kako treba,
i da ne bi bilo lomova i kvarova u normalnoj eksploataciji.
Naravno zainteresovani za trajk mogu pribaviti neke svoje delove, ili vec kako god sa Goranom dogovoriti sta kako i za koliko para.
No, da rezimiram.
Prvo i osnovno, nemojte suditi odmah, niti sam ja nemeravao da sudim, nego sam samo izneo sta mislim o doticnom trajku koji sam provozao.
Sa svakim sledecim trajkom ce sve to sigurno biti poboljsavano, pronadjena bolja resenja, i sl.
dakle tek ocekujemo od Gorana da napravi zaista dobar trajk.
Ovaj konkretni ipak ostaje kao masina za po gradu/selu, ili jeftinu zabavu na 3 tocka.
A sa nestrpljenjem treba cekati potpuno resen trajk, koji ce zadovoljiti svakog ko zeli da sa njim prelazi dosta kilometara,
ili da se otisne na kavo putovanje, ili da jednostavno ne zaostaje za kolegama na uspravnim biciklima kada vozi u drustvu.
A to je itekako moguce. Npr. moj bivsi Stein prototip je upravo bio takav trajk, od jeftinih mekanih cevi, ali tankih-znaci laganih,
i itekako je bio brz.Nije bas mogao da parira svakom drumasu, ali definitivno je bio dosta brzi od bilo kojeg mtb-a.
Sa ne mnogo muke se na njemu moglo drzati 30km/h na ravnom mnogo mnogo kilometara.
Dakle resiti osnovne probleme, i trajk ce funkcionisati dobro, i bice dovoljno brz.
Znaci Gorane, knjiga(internet) i stolica, a tek onda cevi i aparat za varenje
Svakako raduje cinjenica da postoji trajk za takvu cenu, pa kakav god da bio. A verujem da za istu cenu moze da bude mnogo bolji od tog kojeg sam ja vozio.
Raduje da ce trajk po takvoj ceni rezultirati sa vecim brojem trajkova na nasim drumovima, i recumbentima uopste.
Da ce ljudi imati sansu da probaju nesto mnogo udobnije od klasicnog bicikla, i time budu zainteresovani da prelaze vise kilometara,
a kad jos shvate da takva sprava moze da bude i brza od klasinog bicikla, samo glup ili konzervativan, ili neko koga briga "sta ce svet da kaze", moze da kaze da ga to ne interesuje.
Jedno je sigurno, svetla budocnost tek dolazi, kako za recumbente uopste, tako i za Gorana i njegovu radionicu.
Jedva cekam neki novi trajk od Gorana, bolji i laksi, da onda mogu da kazem da mu nista ne fali, i da mogu da ga toplo preporucim svakom bent entuzijasti.
Do sledeceg testa nekog novog trajka,
Lezeci pozdrav!
-
- Posts: 55
- Joined: 11 Jul 2009, 21:43
Re: Tricikl za samo 30000 din.
Pozdrav svima Narocito IRalicu sto je posvetio toliko vremena i truda da dopedali do B.P. i predstavi moj trajk...Odusevio me je njegov tako detaljan opis mog trajka,i pohvale i kritike bez dlake na jeziku.To je vec izvelo na svetlost dana neka nova resenja U Al prednju glavu ubacio sam masinske lezajev sa rupom 15mm, tanja osovina...kad sam sve sklopio i stavio na vagu Neverovatno sa favorit varijantom 2,8 kg po tocku prednjem, sad iznosi 1,6 kg. Ako na vreme stigne plasticno sediste, sledeci trajk ce imati maksimum 18 kg.
Pozdrav
Pozdrav
-
- Freebiker
- Posts: 1786
- Joined: 29 Mar 2005, 23:59
- Location: Home is where the bike is :D
- Contact:
Re: Tricikl za samo 30000 din.
Pa dacorovicgoran wrote:kad sam sve sklopio i stavio na vagu Neverovatno sa favorit varijantom 2,8 kg po tocku prednjem, sad iznosi 1,6 kg. Ako na vreme stigne plasticno sediste, sledeci trajk ce imati maksimum 18 kg.
Moj je bio tezak oko 13kg kompletan. Da dodamo jos 2 kg koje ce da odu na jaci ram, i eto sasvim finih 15kg
naravno uz paznju kod odabira komponenti i tockova.
Npr moj prednji 16"(349) trajk tocak sa Bitex trajk glavom za 12mm osovinu,16 zica,JetSet jednozidom felnom,
trakom za felnu, Bromton green gumom i ChengShin unutrasnjom gumom je tezak oko 900g
150g se moze skinuti samo sa laksom unutrasnjom, i laksom spoljasnom gumom.
Naravno sto lakse to skuplje. Ali dosta se moze ustedeti i bez novca,ako se malo mucne glavom, i dizajn optimizuje tako da nema suvisnih detalja, srafova i sl ..
Sto se truda tice, molim i drugi put Samo javi kad bude nesto gotovo, prvi slobodan dan i eto mene opet sad bar znam kojom trasom je kvalitetan asfalt
Pozdrav!
Re: Tricikl za samo 30000 din.
Malo sumnjam u Igorove testove, pa cu morati da mu pravim drustvo do B.Palanke...
Pametan covek nauci i zaboravi, inteligentan se priseca....a glup sve zna!
-
- Posts: 55
- Joined: 11 Jul 2009, 21:43
Re: Tricikl za samo 30000 din.
Nikakav problem
Samo se javite kad resite da dodjete Vrata su svima sirom otvorena
Samo se javite kad resite da dodjete Vrata su svima sirom otvorena
-
- Posts: 55
- Joined: 11 Jul 2009, 21:43
Re: Tricikl za samo 30000 din.
Lezeci pozdra Svima
Evo konacno sam ugrabio malo vremena da se javim .Vredno sam radoo ovih dana i rezultat je tu Novi Trajk
Par modifikacija nesto manje kila, bolja upravljivost,novo sediste.Bez zadnje suspenzije...
Pa ko je obecao da ce doci nek pozuri dok je tu
Igore za tebe je poziv uvek otvoren,i Dragan K.je nesto pricao da bi dosao da proba trajk Jos nije ofarban jer Dragan iz Zrenjanina dolazi danas da ga provoza i oce ako ga kupi da bude mat crn.Ja hteo REPSOL oranz.
Kupac je uvek u pravu Slicice su ovde.Pozdrav
Evo konacno sam ugrabio malo vremena da se javim .Vredno sam radoo ovih dana i rezultat je tu Novi Trajk
Par modifikacija nesto manje kila, bolja upravljivost,novo sediste.Bez zadnje suspenzije...
Pa ko je obecao da ce doci nek pozuri dok je tu
Igore za tebe je poziv uvek otvoren,i Dragan K.je nesto pricao da bi dosao da proba trajk Jos nije ofarban jer Dragan iz Zrenjanina dolazi danas da ga provoza i oce ako ga kupi da bude mat crn.Ja hteo REPSOL oranz.
Kupac je uvek u pravu Slicice su ovde.Pozdrav
-
- Freebiker
- Posts: 1786
- Joined: 29 Mar 2005, 23:59
- Location: Home is where the bike is :D
- Contact:
Re: Tricikl za samo 30000 din.
Helou!
Nesto ti opet ne ide sa tim slikama (ja nista ne vidim) al dobro, bitno da je trajk tu verujemo na rec
Ja cu se ove subote izgleda pozabaviti svojim projektom, te planiram do mog varioca,
tako da verovatno bih tek sledece nedelje mogao skociti na B.Palanke.
Mada, ne znam kako stojim sa nedeljom .. ajd videcemo
Lezeci pozdrav!
Nesto ti opet ne ide sa tim slikama (ja nista ne vidim) al dobro, bitno da je trajk tu verujemo na rec
Ja cu se ove subote izgleda pozabaviti svojim projektom, te planiram do mog varioca,
tako da verovatno bih tek sledece nedelje mogao skociti na B.Palanke.
Mada, ne znam kako stojim sa nedeljom .. ajd videcemo
Lezeci pozdrav!
-
- Posts: 55
- Joined: 11 Jul 2009, 21:43
Re: Tricikl za samo 30000 din.
Bas mi krivo Vidi ja sad probao ides na desni klik ,propertis i tu ti je adresa na LIMUNDU sad ja otvorio da probam .a radio sam onako kako si mi objasnio Otisao i ovaj trajk u Zrenjanin Vladimir kaze da te zna sa foruma
Ostavio kaparu ali trajk ce biti sigurno jos dve nedelje kod mene.Sta ti varis ako nije tajna Pozdrav
Ostavio kaparu ali trajk ce biti sigurno jos dve nedelje kod mene.Sta ti varis ako nije tajna Pozdrav