Zdravo svima.Od skoro razmisljam o kupovini rekumbant bike-a.Napominjem da sam nov u ovim vodama biciklizma,nisam u potpunosti upoznat sa tehnikalijama i vrstama recumbent-a.Vec posjedujem mtb bike sa odgovarajucom OK opremom:tockovi 26",v-brake,shifteri,pogon itd.Zapravo zainteresovan sam za nabavku rama, za dvotockasa pa vam postavljam pitanja:
*Da li mogu da iskoristim vec postojecu opremu sa mtb-a prilikom kupovine,tj da li na novi ram mogu da upotrebim ove djelove(tockove,mjenjace,pogon,kocnice)?Kako bih ushtedio
*Da li je bitno koja je velichina rama kao kod mtb ili road bike ili je geometrija kod svih novih rekumbenata izmjenljiva(tj. imaju li uvlacece cijevi i promjenljivu poziciju sjedishta)?Visok sam 187
*Najbitnije : Gdje mogu da nabavim ovaj ram kod nas,mislim u srbiji(poshto ja nisam iz srbije), da je nov ili u ok stanju,moze i rucna izrada?
Zanimaju me adrese,kontakti,brojevi telefona?
Svaka pomoc je dobrodosla.
Hvala unaprijed na odgovorima i posvecenom vremenu.
pozdrav
**pomoc u vezi kupovine rekumbenta**
Moderators: IRalic, Moderatori
-
- Freebiker
- Posts: 1786
- Joined: 29 Mar 2005, 23:59
- Location: Home is where the bike is :D
- Contact:
Re: **pomoc u vezi kupovine rekumbenta**
Pozdrav Freerunner i dobro nam dosao!
Pa ovako, na sva pitanja je tesko odgovoriti tao u cugu, te cu ja evo poceti, pa ako imas posle detaljnijih pitanja, samo kazi
Sto se opreme sa mtb-a tice, generalno je moguce iskoristiti prakticno sve osim rama,sedista i upravljaca
Ali opet to zavisi od tipa bicikla, odnosno delova koji su predvidjeni da se na njega ugradjuju.
Npr ako je bickl predvidjen samo za disk kocnice, a ti sa mbt-a imas V, onda se stvar komplikuje i trebaju ti disk kocnice, i verovatno i tockovi.
Ako ti je taj momenat veoma bitan, da samo trebas ram-kit na koji ces da prebacis sve pogonske delove sa mtb-a onda treba traziti model koji odgovara tom zahtevu.
Sto se velicine tice, tu opet zavisi kako je koji proizvodjac dizajnirao i koncipirao odredjeni model.
Uglavnom se praksa da je velicina rama jedna, a da se onda dalje podesava prema vozacu, znaci da se ili pogon izvlaci/uvlaci i/ili pomera sediste napred/nazad.
Velicine ramova se uglavnom pojavljuju kod nekih "monocoque" (iz jednog dela) compozitnih ramova gde je sediste integrisano u ram,
kao naprimer Velokraft NoCom ili VK2 modeli.
Sediste naravno mora da bude odgovarajuce velicine, kako bi se udobno smestio.
I velicine su kao one za odecu i odprilike idu ovako S do 172cm; M 170-185 L 180-190 i XL za preko 190
Dosta proizvodjaca nema S velicinu, jer kao potraznja je mala, pa se ne isplati proizvodnja, odnosno lakse im je da cepaju vleike serije M i L pa kom obujci kom opanci
Ako su u pitanju bicikli sa vise uspravnom pozicijom, recimo preko 40 stepeni od horizontale, sedista su uglavnom "one size fits all",
jer korektna krivina na gornjem delu ledja nije toliko vazna kao kod vise polegnutije pozicije.
Sto se tice gde i kako, evo par reci i na tu temu.
Kod nas ima jedan svetski poznat proizvodjac lezecih bicikala, mada prvenstveno rade tricikle, a to je Stientrikes iz Subotice.
U ovoj temi imas dosta na temu gde kako i koliko-lececi bi/tri cikl kod nas,a i sire,
i dosta informacija sa okvirnim cenama Stein-ovih recumbenta kao nesto nama najblize za kupiti, bogami skoro i najpovoljnije.
Stein proizvodi evo skoro pa 10 godina, i ima ogromno iskustvo za sobom, tako da je krajni proizvod veoma kvalitetan i dugotrajan,
i svakako vredan svake pare koja se za njega plati.
A skoro su i nabavili nove aparate za zavarivanje, i su ramovi mnogo lepsi, a dosta delova je sad i od aluminujuma,
ali onaj glavni i najbitniji deo, a to je centralni ram ostaje od proverenog visokokvalitetnog kaljenog celika.
Josa samo da podignu kvalitet farbe na vislji nivo, i mocice bez stida da stoje rame uz rame sa mnogo poznatijim svetskim proizvodjacima.
Ove godine se pojavilo i par ljudi koji kao prave sta god zamislis, ali ja bih tri puta razmislio pre nego bi svoj zivot poverio nekom
ko je lezeci bicikl video samo na slici, i u oglasu kaze nesto u stilu "pravim lezece bicikle po porudzbini" ali ne bas taj sto je na slici,
to je ko zna ciji ..
Od tih koji su se skoro pojavili izdvojio bih Gorana Corovica iz Backe Palanke, koji ipak iza sebe ima vise uradjenih lezecih tricikala,
koje sam i licno video i probao, i dok naravno jos evoluiraju i tek ce to biti on pravo (a napravio je i jedan na dva tocko koliko vidim)
Goran svakako ide u dobrom pravcu, te jos cemo da vidimo sta ume da napravi
I to je odprilike to. Svi ostali lezeci koji se pojavljuju ovde su ili neki od poznatijih marki, ili su domaca radinost, sa vlasnikom kao glavnim dizajnerom.
Tu se ubrajam i ja, sa evo tri bicikla do sad koje sam sam osmislio, i prepustio strucnjacima da zavare.
Doduse pre su to bili experimenti sa pokusajem da nadjem zlatnu sredinu izmedju extrema, i ono pravo sto se meni svidja i radi posao.
Drugo najblize sto mi pada na pamet je kolega Peter Ojsterveršnik iz Maribora, koji je diler poznatih svetskih marki,
a vidim da se po popularnosti izdvajaju Azub bicikli i ICE tricikli.
Inace Peter ima i omanji vozni park testnih modela,
koje mozes probati ako svratis do Maribora, ili na kakav organizovan testovni dan koje on cesto organizuje po gradovima u Sloveniji.
Inace Peter kao istinski diler, moze da ti nabavi vecinu bicikala iz evrope i sveta po sasvim korektnim cenama.
Ima jos i neki diler u Madjarskoj, ako ti je ta strana milija http://www.ambringa.hu
I to je odprilike to sto se moze kupiti kod nas, ili bar kod najblizih suseda.
Sve ostalo bi bilo davlacenje negde za zapada.Ako imas kako i cim, nikakav problem.
Takodje i u Poljskoj ima jedan proizvodjac koji vec dugo godina pravi lezece, a i sam je ogromni entuzijasta a to je Mariusz Luczak.
Ne prodaje direktno, ali poceo je skoro da saradjuje sa jednom poznatom bike prodavnicom, ciji je vlasnik i sam lezeci biciklista,
i izbacili su dva modela na trziste, koji misle da je onako bas po meri trzista i onoga sto lezeci pocetnik ocekuje od bicikla.
A pre svega se radi o pristupacnoj ceni za istocno evropsko trziste.
Model Base ima nesto jeftiniju opremu i lisen je amortizacije pozadi, i kompletan kosta od oko 850 eura
a bolje opremljeni model Tour sa jacom opremom i zadnjim amortizerom je negde od 1400 eura.
Ono sto bi tebe mozda pre interesovalo je sam ram, gde Base (4,5kg) kosta nekih 450 eura, a amortizovani Tour(3,8kg) nekih 675 eur.
Osim tockova i pogonskih delova na to treba dodati jos i prednju viljusku i sediste.Za upravljac nisma siguran, jer ga nema na spisku zajedno sa ramom.
Sigurno je dotupan, samo pitanje da li uz ram, ili uz doplatu.
Ako ti prednji amortizer za 20" tockom nije privlacan, tu se moze baz problema ubaciti neamortizovana viljuska za 26" tocak.
E sad, verovatno se pitas zasto sad ja pominjem Poljsku, kada ona bas i nije blizu
Pominjem zbog toga jer ja tamo imam devojku, i dosta cesto idem,evo bas za sledeci vikend idem opet,
pa ako bi te interesovao takav ram, mogu ti ga bez problema doneti, uz neku manju nadoknadu za transport.
Naravno na istom mestu se moze nabaviti i sediste i sve sta treba.
Takodje mogu ponuditi i svoje ciklomehanicarske usluge, ako ti je to strano, a nemas nekog lokalnog mehanicara koji bi se hteo
posvetiti sklapanju jednog lezeceg bicikla.
Inace gde si lociran ?
I tako, ja se raspisah, a vec je vreme spavanju
Pa tako, dosta je za pocetak, a ti sad pitaj dalje
Medju svim pitanjima o kojima treba da razmislis najbitnije je koliko novca zelis da izdvojis za takav bicikl, i kakve voznje ce taj bicikl da vidi.
Da li vise rekreativno turisticke, ili te interesuje nesto vise sportski orjentisano sa brzinom/duzinom voznje kao glavnim inspiratorom.
Sto bi rekli hoces Ferrari ili Jeep ? Ili pak kakav GT Mercedes
Lezeci pozdrav!
Pa ovako, na sva pitanja je tesko odgovoriti tao u cugu, te cu ja evo poceti, pa ako imas posle detaljnijih pitanja, samo kazi
Sto se opreme sa mtb-a tice, generalno je moguce iskoristiti prakticno sve osim rama,sedista i upravljaca
Ali opet to zavisi od tipa bicikla, odnosno delova koji su predvidjeni da se na njega ugradjuju.
Npr ako je bickl predvidjen samo za disk kocnice, a ti sa mbt-a imas V, onda se stvar komplikuje i trebaju ti disk kocnice, i verovatno i tockovi.
Ako ti je taj momenat veoma bitan, da samo trebas ram-kit na koji ces da prebacis sve pogonske delove sa mtb-a onda treba traziti model koji odgovara tom zahtevu.
Sto se velicine tice, tu opet zavisi kako je koji proizvodjac dizajnirao i koncipirao odredjeni model.
Uglavnom se praksa da je velicina rama jedna, a da se onda dalje podesava prema vozacu, znaci da se ili pogon izvlaci/uvlaci i/ili pomera sediste napred/nazad.
Velicine ramova se uglavnom pojavljuju kod nekih "monocoque" (iz jednog dela) compozitnih ramova gde je sediste integrisano u ram,
kao naprimer Velokraft NoCom ili VK2 modeli.
Sediste naravno mora da bude odgovarajuce velicine, kako bi se udobno smestio.
I velicine su kao one za odecu i odprilike idu ovako S do 172cm; M 170-185 L 180-190 i XL za preko 190
Dosta proizvodjaca nema S velicinu, jer kao potraznja je mala, pa se ne isplati proizvodnja, odnosno lakse im je da cepaju vleike serije M i L pa kom obujci kom opanci
Ako su u pitanju bicikli sa vise uspravnom pozicijom, recimo preko 40 stepeni od horizontale, sedista su uglavnom "one size fits all",
jer korektna krivina na gornjem delu ledja nije toliko vazna kao kod vise polegnutije pozicije.
Sto se tice gde i kako, evo par reci i na tu temu.
Kod nas ima jedan svetski poznat proizvodjac lezecih bicikala, mada prvenstveno rade tricikle, a to je Stientrikes iz Subotice.
U ovoj temi imas dosta na temu gde kako i koliko-lececi bi/tri cikl kod nas,a i sire,
i dosta informacija sa okvirnim cenama Stein-ovih recumbenta kao nesto nama najblize za kupiti, bogami skoro i najpovoljnije.
Stein proizvodi evo skoro pa 10 godina, i ima ogromno iskustvo za sobom, tako da je krajni proizvod veoma kvalitetan i dugotrajan,
i svakako vredan svake pare koja se za njega plati.
A skoro su i nabavili nove aparate za zavarivanje, i su ramovi mnogo lepsi, a dosta delova je sad i od aluminujuma,
ali onaj glavni i najbitniji deo, a to je centralni ram ostaje od proverenog visokokvalitetnog kaljenog celika.
Josa samo da podignu kvalitet farbe na vislji nivo, i mocice bez stida da stoje rame uz rame sa mnogo poznatijim svetskim proizvodjacima.
Ove godine se pojavilo i par ljudi koji kao prave sta god zamislis, ali ja bih tri puta razmislio pre nego bi svoj zivot poverio nekom
ko je lezeci bicikl video samo na slici, i u oglasu kaze nesto u stilu "pravim lezece bicikle po porudzbini" ali ne bas taj sto je na slici,
to je ko zna ciji ..
Od tih koji su se skoro pojavili izdvojio bih Gorana Corovica iz Backe Palanke, koji ipak iza sebe ima vise uradjenih lezecih tricikala,
koje sam i licno video i probao, i dok naravno jos evoluiraju i tek ce to biti on pravo (a napravio je i jedan na dva tocko koliko vidim)
Goran svakako ide u dobrom pravcu, te jos cemo da vidimo sta ume da napravi
I to je odprilike to. Svi ostali lezeci koji se pojavljuju ovde su ili neki od poznatijih marki, ili su domaca radinost, sa vlasnikom kao glavnim dizajnerom.
Tu se ubrajam i ja, sa evo tri bicikla do sad koje sam sam osmislio, i prepustio strucnjacima da zavare.
Doduse pre su to bili experimenti sa pokusajem da nadjem zlatnu sredinu izmedju extrema, i ono pravo sto se meni svidja i radi posao.
Drugo najblize sto mi pada na pamet je kolega Peter Ojsterveršnik iz Maribora, koji je diler poznatih svetskih marki,
a vidim da se po popularnosti izdvajaju Azub bicikli i ICE tricikli.
Inace Peter ima i omanji vozni park testnih modela,
koje mozes probati ako svratis do Maribora, ili na kakav organizovan testovni dan koje on cesto organizuje po gradovima u Sloveniji.
Inace Peter kao istinski diler, moze da ti nabavi vecinu bicikala iz evrope i sveta po sasvim korektnim cenama.
Ima jos i neki diler u Madjarskoj, ako ti je ta strana milija http://www.ambringa.hu
I to je odprilike to sto se moze kupiti kod nas, ili bar kod najblizih suseda.
Sve ostalo bi bilo davlacenje negde za zapada.Ako imas kako i cim, nikakav problem.
Takodje i u Poljskoj ima jedan proizvodjac koji vec dugo godina pravi lezece, a i sam je ogromni entuzijasta a to je Mariusz Luczak.
Ne prodaje direktno, ali poceo je skoro da saradjuje sa jednom poznatom bike prodavnicom, ciji je vlasnik i sam lezeci biciklista,
i izbacili su dva modela na trziste, koji misle da je onako bas po meri trzista i onoga sto lezeci pocetnik ocekuje od bicikla.
A pre svega se radi o pristupacnoj ceni za istocno evropsko trziste.
Model Base ima nesto jeftiniju opremu i lisen je amortizacije pozadi, i kompletan kosta od oko 850 eura
a bolje opremljeni model Tour sa jacom opremom i zadnjim amortizerom je negde od 1400 eura.
Ono sto bi tebe mozda pre interesovalo je sam ram, gde Base (4,5kg) kosta nekih 450 eura, a amortizovani Tour(3,8kg) nekih 675 eur.
Osim tockova i pogonskih delova na to treba dodati jos i prednju viljusku i sediste.Za upravljac nisma siguran, jer ga nema na spisku zajedno sa ramom.
Sigurno je dotupan, samo pitanje da li uz ram, ili uz doplatu.
Ako ti prednji amortizer za 20" tockom nije privlacan, tu se moze baz problema ubaciti neamortizovana viljuska za 26" tocak.
E sad, verovatno se pitas zasto sad ja pominjem Poljsku, kada ona bas i nije blizu
Pominjem zbog toga jer ja tamo imam devojku, i dosta cesto idem,evo bas za sledeci vikend idem opet,
pa ako bi te interesovao takav ram, mogu ti ga bez problema doneti, uz neku manju nadoknadu za transport.
Naravno na istom mestu se moze nabaviti i sediste i sve sta treba.
Takodje mogu ponuditi i svoje ciklomehanicarske usluge, ako ti je to strano, a nemas nekog lokalnog mehanicara koji bi se hteo
posvetiti sklapanju jednog lezeceg bicikla.
Inace gde si lociran ?
I tako, ja se raspisah, a vec je vreme spavanju
Pa tako, dosta je za pocetak, a ti sad pitaj dalje
Medju svim pitanjima o kojima treba da razmislis najbitnije je koliko novca zelis da izdvojis za takav bicikl, i kakve voznje ce taj bicikl da vidi.
Da li vise rekreativno turisticke, ili te interesuje nesto vise sportski orjentisano sa brzinom/duzinom voznje kao glavnim inspiratorom.
Sto bi rekli hoces Ferrari ili Jeep ? Ili pak kakav GT Mercedes
Lezeci pozdrav!
-
- Posts: 2
- Joined: 10 Dec 2009, 12:55
Re: **pomoc u vezi kupovine rekumbenta**
hvala puno na iscrpnom odgovoru.Uskratili ste mi muke prelistavanja foruma.poslao sam vam par private poruk-a.
lociran sam u montenegro-kotor.vidio sam cijene novih modela(firmiranih) i za sada osim par modela Steintrikes-a:Speedy/FS Speedster/FS suvishe mi je skupo.cijena koja mi je za sada prihvatljiva je oko 400-450e,koliko mogu da izdvojim.
interesuje me najvishe highracer velichine tochka 26" koji ce posluziti i za trening i za turiranje,neka zlatna sredina.
koliko cu moci priushtiti sebi za tu svotu novca ostaje mi da vidim.
ali model kojeg ste vi prodali bi mi savrsheno odgovarao ali
stoga cu se okrenuti ka nekim ruchnim radovima tj. kontaktirati nekog od navedenih nashih proizvodjaca.
svakako cu vam se obratiti za pomoc shto se tiche ciklomehanicarskih problema.
josh jedanput zahvaljujem puno,cujemo se preko pm
lociran sam u montenegro-kotor.vidio sam cijene novih modela(firmiranih) i za sada osim par modela Steintrikes-a:Speedy/FS Speedster/FS suvishe mi je skupo.cijena koja mi je za sada prihvatljiva je oko 400-450e,koliko mogu da izdvojim.
interesuje me najvishe highracer velichine tochka 26" koji ce posluziti i za trening i za turiranje,neka zlatna sredina.
koliko cu moci priushtiti sebi za tu svotu novca ostaje mi da vidim.
ali model kojeg ste vi prodali bi mi savrsheno odgovarao ali
stoga cu se okrenuti ka nekim ruchnim radovima tj. kontaktirati nekog od navedenih nashih proizvodjaca.
svakako cu vam se obratiti za pomoc shto se tiche ciklomehanicarskih problema.
josh jedanput zahvaljujem puno,cujemo se preko pm
-
- Freebiker
- Posts: 1786
- Joined: 29 Mar 2005, 23:59
- Location: Home is where the bike is :D
- Contact:
Re: **pomoc u vezi kupovine rekumbenta**
Zaboravio sam da pomenem i Raptobike iz Holandije, koji mozda nije blizu, ali itekako ima konkurentne cene !
a kvalitet i zavrsna obrada na najvisem holandskom nivou.
Lowracer ram kit (ram,viljuska,upravljac, sediste) kosta 850,oo eura
a kompletan Lowracer od 1195,oo
Uskoro treba da izbace i Mid Racer, sa dva 26" tocka, a pogon isto na prednjem tocku.
A takodje u tom cenovnom rangu je i jako fin Tajwanski proizvod - Performer Highracer
Dva 26" tocka,alu ram, karbonska viljuska, drumaske kocnice (ima opcija i sa diskovima)
Oko 1200 eur poslatu u EU (ne racunajuci carine/poreze) ili 800 za ram kit (bez sedista)
Pozzz
a kvalitet i zavrsna obrada na najvisem holandskom nivou.
Lowracer ram kit (ram,viljuska,upravljac, sediste) kosta 850,oo eura
a kompletan Lowracer od 1195,oo
Uskoro treba da izbace i Mid Racer, sa dva 26" tocka, a pogon isto na prednjem tocku.
A takodje u tom cenovnom rangu je i jako fin Tajwanski proizvod - Performer Highracer
Dva 26" tocka,alu ram, karbonska viljuska, drumaske kocnice (ima opcija i sa diskovima)
Oko 1200 eur poslatu u EU (ne racunajuci carine/poreze) ili 800 za ram kit (bez sedista)
Pozzz
Re: **pomoc u vezi kupovine rekumbenta**
Pozdrav svima!
Odlična tema puna korisnih informacija. Nisam nigdje uspio pronači kako se ova vrsta bicikla ponaša na uzbrdicama? Inaće volim voziti brdo, pa me zanima kakav je odnos ako se rekumbent usporedi sa klasičnim biciklom.
Odlična tema puna korisnih informacija. Nisam nigdje uspio pronači kako se ova vrsta bicikla ponaša na uzbrdicama? Inaće volim voziti brdo, pa me zanima kakav je odnos ako se rekumbent usporedi sa klasičnim biciklom.
-
- Posts: 55
- Joined: 11 Jul 2009, 21:43
Re: **pomoc u vezi kupovine rekumbenta**
Pozdrav
Mogu ti reci iz prve ruke da ih je mnogo lakse voziti u odnosu na klasicne bicikle,Sam polozaj sedenja odnosno polu lezanja ti omogucuje da ostvaris vecu silu na pogon jer sediste i naslon rekumbenta ti daje dobar oslonac
Licno ih pravim, i trajkove i bentove,doduse tek od prosle godine... Ako te put nanese u Backu Palanku to ti je 35km od Novog Sada uzvodno Dunavom,Kod mene mozes probati i benta i trajka bez ikakve naknade i obaveze da ga moras kupiti...
Mogu ti reci iz prve ruke da ih je mnogo lakse voziti u odnosu na klasicne bicikle,Sam polozaj sedenja odnosno polu lezanja ti omogucuje da ostvaris vecu silu na pogon jer sediste i naslon rekumbenta ti daje dobar oslonac
Licno ih pravim, i trajkove i bentove,doduse tek od prosle godine... Ako te put nanese u Backu Palanku to ti je 35km od Novog Sada uzvodno Dunavom,Kod mene mozes probati i benta i trajka bez ikakve naknade i obaveze da ga moras kupiti...
-
- Freebiker
- Posts: 1786
- Joined: 29 Mar 2005, 23:59
- Location: Home is where the bike is :D
- Contact:
Re: **pomoc u vezi kupovine rekumbenta**
Helou dobrodosao na forum!
Kao sto je Goran vec pomenuo, pod ledjima je tvrd oslonac,
te se itekako pedale mogu jace pogurati nego na uspravnom bicikllu,
samo ne treba preterivati, da ne bi otisla kolena
Sto se same voznje uzbrdo tice, generalno velike razlike nema,
jer gravitacija cini svoje, i da bismo je prevazisli, treba vrteti i vrteti.
Vrtis uspravno, vrtis lezeci, dodje mu na isto.
Ali, kada je lezeci u pitanju, nije bas sve tako jednostavno, i odgovor je krajnje kompleksan:
Posto postoje razne koncepcije i dizajni, postoje i razlicite performanse kod penjanja, a naravno i performansama na nizbrdici ili ravnom.
Generalno gledano najbitnije su sledece stvari, koje takodje vaze i kod uspravnog bicikla, samo su razlike manje,
jer je dizajn manje vise jedan i jedini, sa tek sitnim varijacijama.
- tezina bicikla. Svi znamo da je glavna prepreka gravitacija, te sto je bicikl tezi, to ga je teze poterati uzbrdo.
naravno ne gledamo samo bicikl, nego ukupnu tezinu, i samo od ukupne tezine vozaca i bicikla/opreme treba racunati procenat za koji je neki bicikl tezi ili laksi.
- cvrstoca rama, odnosno njegova efikasnost u prenosenju snage od pedala do tocka(i same gume kao kontaktne povrsine)
odnosno celokupna efikasnost prenosa energije (prenosni sistem, cvrstoca i tezina tockova itd..)
- pozicija tela vozaca u odnosu na horizontalu
- pozicija samog vozaca na biciklu, i odnos izmedju ugla nogu i gornjeg dela tela, ukljucujuci i poziciju ruku i pluca.
Dakle najbolji lezeci penjac bi bio: lagan i cvrst ram, sa ne previse polegnutim naslonom sedista, i osom pogona ne previse visokom,
ali pri cemu treba obratiti paznju na ugao nogu i ledja.
Sto je ugao otvoreniji (pogon nizi a sediste polegnutije) to je manje snage moguce ostvariti na pedalama.
Istu stvar je lako primetiti i na uspravnom biciklu: uzdigni se uspravno i vozi bez ruku, gde je ugao izmedju ledja i butina veoma otvoren, oko 160-170 stepeni. Nesto ence, zar ne ?
Da bi zatvorili ugao i povecali efikasnost, treba ili podici pogon, ili uspraviti nalon sedista.
Kod penjanja konkretno, ne bi trebalo suvise polegnuti sediste, niti podizati pogon,
jer ce na uzbrdici noge doci previsoko, i srce ce se vise muciti da ostvari dobru cirkulaciju do misica nogu.
Ali takva pozicija ce svoje prednosti pokazati na nizbrdici i po ravnom, zbog daleko manjeg otpora vazduha.
Ako hocemo da se fokusiramo na dobrim performansama kod penjanja, pocizija ce biti zatvorenija i uspravnija,
sto ce se lose odraziti na aerodinamiku, i patice performanse na nazbrdici i na ravnom.
Ako gledamo da usporedimo to sa uspravnim biciklom, onda takav lezeci sa uspravnijom pozicijom moze itekako da parira uspravnom biciklu,
ako je lagan i cvrst, i ima efikasan prenos snage na tocak.
Dobru reputaciju medju penjacima je izgradio recimo prilicno konzervativno dizajniran Lightning P-38
Uspravna pozicija, zavtoren ugao, ruke komforne kao i oslobodjena pluca za dobro disanje,
i sto je najvaznije izuzetno cvrst i ekikasan ram, i efikasan prenos snage.
Ali ja ni mrtav ne bih seo na tako nesto kao ni na kakav EasyRacer ili TourEasy
U zadnje vreme se povecao broj pravih trkackih masina od karbona.
Lagani i efikasni, i s one strane bare svi vec obozavaju Carbent i kazu da se izuzetno dobro penje.
E tako nesto bih vec posedovao bez problema
Highraceri su najbolji kompromis izmedju svega gore navedenog.
Dovoljno se dobro penju, a na nizbrdici i ravnom su prosto kraljevi.
A takodje su i veoma prakticni u svekodnevnoj upotrebi, i udobni ne duzim stazama,
a koriste i uobicajene delove i tockove sa drumaskih bicikala,
te uz dovoljno novca mogu da budu veoma lagani, efikasni i sta sve ne.
Obicno tezine takvih masina pocinju od 6.5kg
E sad, uz sve to oko bicikla i pozicije, najvaznija stvar je motor znaci biciklista himslef
Prvo i osnovno, kada se udobno legne, noge i celo telo treba da se navikne na novu poziciju,
i na nesto drugaciji rad misica, krvotoka i sl.
To se u pocetku manifestuje time sto pedale guras ko manijak, a nista bitno se ne desava.
A stvar se jos vise pogorsava kada pred tebe dodje uzbrdica.
Obicno je potrebno jedno 2000km lezece predjenih kilometara da bi se noge navikle,
i tek tada ce se "vratiti" ona snaga koju si imao na uspravnom biciklu.
Npr ja cesto idem do posla i nazad, a upravo je to bila i prva voznja kada sam nabavio lezeci bicikl.
Sve je nekako sporo islo, ali kada sam na povratku krenuo uz kratak 5% uspon, brzina je naglo pocela da pada,
brzine se menjale, i vec pre polovine uspona sam zavrsio u prvom stepenu prenosa,
jedva uspevajuci da odrzim 7-8km/h !
U naradnim danima se da brzina popravljala, ali polako, i tek negde oko 1000km sam osetio da taj bicikl ustvari i ne ide sporo.
Danas isti uspon mogu da izvezem sa ~18km/h a da ne dobijem srcani udar, sto je neka brzina koju ostvarujem i na drumaskom biciklu na istom tom usponu (naravno treba malo zapeti. laganica je sa oko 13kmh)
Dakle period privikavanja je potreban, ali kada se jednom noge naviknu i utreniraju,
dobar lezeci bicikl ne bi trebalo da bude nista sporiji od uspravnog na usponima.
Preporucujem odlicno stivo za citanje http://www.thebikedoctor.net/recumbentexperience.html
Veoma dobro napisano iskustvo nekoga ko je obozavao svog drumasa, ali je na kraju poceo da vozi lezeci,
cisto da vidi kako je to, i da li to isto toliko dobroi brzo kao njegov omiljeni drumas.
Svako ko pocne da vozi lezeci bicikl ce proci kroz isto ili slicno iskustvo.
Lezeci pozdrav
Kao sto je Goran vec pomenuo, pod ledjima je tvrd oslonac,
te se itekako pedale mogu jace pogurati nego na uspravnom bicikllu,
samo ne treba preterivati, da ne bi otisla kolena
Sto se same voznje uzbrdo tice, generalno velike razlike nema,
jer gravitacija cini svoje, i da bismo je prevazisli, treba vrteti i vrteti.
Vrtis uspravno, vrtis lezeci, dodje mu na isto.
Ali, kada je lezeci u pitanju, nije bas sve tako jednostavno, i odgovor je krajnje kompleksan:
Posto postoje razne koncepcije i dizajni, postoje i razlicite performanse kod penjanja, a naravno i performansama na nizbrdici ili ravnom.
Generalno gledano najbitnije su sledece stvari, koje takodje vaze i kod uspravnog bicikla, samo su razlike manje,
jer je dizajn manje vise jedan i jedini, sa tek sitnim varijacijama.
- tezina bicikla. Svi znamo da je glavna prepreka gravitacija, te sto je bicikl tezi, to ga je teze poterati uzbrdo.
naravno ne gledamo samo bicikl, nego ukupnu tezinu, i samo od ukupne tezine vozaca i bicikla/opreme treba racunati procenat za koji je neki bicikl tezi ili laksi.
- cvrstoca rama, odnosno njegova efikasnost u prenosenju snage od pedala do tocka(i same gume kao kontaktne povrsine)
odnosno celokupna efikasnost prenosa energije (prenosni sistem, cvrstoca i tezina tockova itd..)
- pozicija tela vozaca u odnosu na horizontalu
- pozicija samog vozaca na biciklu, i odnos izmedju ugla nogu i gornjeg dela tela, ukljucujuci i poziciju ruku i pluca.
Dakle najbolji lezeci penjac bi bio: lagan i cvrst ram, sa ne previse polegnutim naslonom sedista, i osom pogona ne previse visokom,
ali pri cemu treba obratiti paznju na ugao nogu i ledja.
Sto je ugao otvoreniji (pogon nizi a sediste polegnutije) to je manje snage moguce ostvariti na pedalama.
Istu stvar je lako primetiti i na uspravnom biciklu: uzdigni se uspravno i vozi bez ruku, gde je ugao izmedju ledja i butina veoma otvoren, oko 160-170 stepeni. Nesto ence, zar ne ?
Da bi zatvorili ugao i povecali efikasnost, treba ili podici pogon, ili uspraviti nalon sedista.
Kod penjanja konkretno, ne bi trebalo suvise polegnuti sediste, niti podizati pogon,
jer ce na uzbrdici noge doci previsoko, i srce ce se vise muciti da ostvari dobru cirkulaciju do misica nogu.
Ali takva pozicija ce svoje prednosti pokazati na nizbrdici i po ravnom, zbog daleko manjeg otpora vazduha.
Ako hocemo da se fokusiramo na dobrim performansama kod penjanja, pocizija ce biti zatvorenija i uspravnija,
sto ce se lose odraziti na aerodinamiku, i patice performanse na nazbrdici i na ravnom.
Ako gledamo da usporedimo to sa uspravnim biciklom, onda takav lezeci sa uspravnijom pozicijom moze itekako da parira uspravnom biciklu,
ako je lagan i cvrst, i ima efikasan prenos snage na tocak.
Dobru reputaciju medju penjacima je izgradio recimo prilicno konzervativno dizajniran Lightning P-38
Uspravna pozicija, zavtoren ugao, ruke komforne kao i oslobodjena pluca za dobro disanje,
i sto je najvaznije izuzetno cvrst i ekikasan ram, i efikasan prenos snage.
Ali ja ni mrtav ne bih seo na tako nesto kao ni na kakav EasyRacer ili TourEasy
U zadnje vreme se povecao broj pravih trkackih masina od karbona.
Lagani i efikasni, i s one strane bare svi vec obozavaju Carbent i kazu da se izuzetno dobro penje.
E tako nesto bih vec posedovao bez problema
Highraceri su najbolji kompromis izmedju svega gore navedenog.
Dovoljno se dobro penju, a na nizbrdici i ravnom su prosto kraljevi.
A takodje su i veoma prakticni u svekodnevnoj upotrebi, i udobni ne duzim stazama,
a koriste i uobicajene delove i tockove sa drumaskih bicikala,
te uz dovoljno novca mogu da budu veoma lagani, efikasni i sta sve ne.
Obicno tezine takvih masina pocinju od 6.5kg
E sad, uz sve to oko bicikla i pozicije, najvaznija stvar je motor znaci biciklista himslef
Prvo i osnovno, kada se udobno legne, noge i celo telo treba da se navikne na novu poziciju,
i na nesto drugaciji rad misica, krvotoka i sl.
To se u pocetku manifestuje time sto pedale guras ko manijak, a nista bitno se ne desava.
A stvar se jos vise pogorsava kada pred tebe dodje uzbrdica.
Obicno je potrebno jedno 2000km lezece predjenih kilometara da bi se noge navikle,
i tek tada ce se "vratiti" ona snaga koju si imao na uspravnom biciklu.
Npr ja cesto idem do posla i nazad, a upravo je to bila i prva voznja kada sam nabavio lezeci bicikl.
Sve je nekako sporo islo, ali kada sam na povratku krenuo uz kratak 5% uspon, brzina je naglo pocela da pada,
brzine se menjale, i vec pre polovine uspona sam zavrsio u prvom stepenu prenosa,
jedva uspevajuci da odrzim 7-8km/h !
U naradnim danima se da brzina popravljala, ali polako, i tek negde oko 1000km sam osetio da taj bicikl ustvari i ne ide sporo.
Danas isti uspon mogu da izvezem sa ~18km/h a da ne dobijem srcani udar, sto je neka brzina koju ostvarujem i na drumaskom biciklu na istom tom usponu (naravno treba malo zapeti. laganica je sa oko 13kmh)
Dakle period privikavanja je potreban, ali kada se jednom noge naviknu i utreniraju,
dobar lezeci bicikl ne bi trebalo da bude nista sporiji od uspravnog na usponima.
Preporucujem odlicno stivo za citanje http://www.thebikedoctor.net/recumbentexperience.html
Veoma dobro napisano iskustvo nekoga ko je obozavao svog drumasa, ali je na kraju poceo da vozi lezeci,
cisto da vidi kako je to, i da li to isto toliko dobroi brzo kao njegov omiljeni drumas.
Svako ko pocne da vozi lezeci bicikl ce proci kroz isto ili slicno iskustvo.
Lezeci pozdrav