Ah te brzine...
Moderator: Moderatori
Ah te brzine...
Hvala unapred svima koji se potrude da odgovore na ovo pitanje
i da to malo pojasne, a pitanje zapravo glasi:
Kako se pravilno menjaju brzine, tj koje kombinacije
zupcanika dolaze u obzir, a koje ne! (recimo za 21brzinu)[/b]
i da to malo pojasne, a pitanje zapravo glasi:
Kako se pravilno menjaju brzine, tj koje kombinacije
zupcanika dolaze u obzir, a koje ne! (recimo za 21brzinu)[/b]
Kombinacije koje NE dolaze u obzir su: Namanji zupcanik napred - Najmanji zupcanik nazad i Najveci napred - Najveci nazad. U tim kombinacijama lanac ide pod velikim uglom i jako brzo se trosi, a i stres na ostale komponente je velik, pa se sve brzo haba.
Takodjer, postoji nepisano pravilo da se mali prednji zupcanik koristi samo u kombinacijama sa 3-5 unutrasnjih ( vecih ) zadnjih zupcanika.
U sustini, izbjegavaj bilo kakvu kombinaciju koja tjera lanac da ide pod vecim uglom.
Probaj da napravis tabelu prenosnih odnosa:
PrenosniOdnos=BrojZubaNaPrednjemZupcaniku/BrojZubaNaZadnjemZupcaniku
To ce ti dati redoslijed stepena prenosa ( Koja kombinacija ti je 1., koja 2., a koja 21. brzina. Naravno, ako iskljucis dvije nedozvoljene kombinacije imaces samo 19 brzina
)
Vidjeces da ti se neke kombinacije preklapaju, a neke su vrlo bliske. U tim slucajevima biras kombinaciju kod koje lanac ide pod manjim uglom.
Tabelu mozes da zapamtis, ili, ako si Bosanac kao ja pa imas jednobajtnu memoriju
, da napravis malu verziju i zalijepis je na bicikl.
Eto to bi bilo osnovno.
Pozdrav
Makarenko
Takodjer, postoji nepisano pravilo da se mali prednji zupcanik koristi samo u kombinacijama sa 3-5 unutrasnjih ( vecih ) zadnjih zupcanika.
U sustini, izbjegavaj bilo kakvu kombinaciju koja tjera lanac da ide pod vecim uglom.
Probaj da napravis tabelu prenosnih odnosa:
PrenosniOdnos=BrojZubaNaPrednjemZupcaniku/BrojZubaNaZadnjemZupcaniku
To ce ti dati redoslijed stepena prenosa ( Koja kombinacija ti je 1., koja 2., a koja 21. brzina. Naravno, ako iskljucis dvije nedozvoljene kombinacije imaces samo 19 brzina

Vidjeces da ti se neke kombinacije preklapaju, a neke su vrlo bliske. U tim slucajevima biras kombinaciju kod koje lanac ide pod manjim uglom.
Tabelu mozes da zapamtis, ili, ako si Bosanac kao ja pa imas jednobajtnu memoriju

Eto to bi bilo osnovno.
Pozdrav
Makarenko
9faz:
Najveća napred - tri najmanje pozadi
Srednja - tri srednje pozadi
Najmanja - tri najveće pozadi.
7faz
Najveća napred - 6,7, 5 granično
Srednja - 3-4, 5 granično, 2 granično
Najmanja - 1, 2
*granično - može al' bolje da nije.
8faz ne znam, nisam vozio
Staro dobro pravilo koje je 'po starini' iznad svih tabela i proračuna: vozi u kojoj možeš u datom trenu sa datim uslovima
U svim situacijama se podrazumeva visoka kadenca.
Najveća napred - tri najmanje pozadi
Srednja - tri srednje pozadi
Najmanja - tri najveće pozadi.
7faz
Najveća napred - 6,7, 5 granično
Srednja - 3-4, 5 granično, 2 granično
Najmanja - 1, 2
*granično - može al' bolje da nije.
8faz ne znam, nisam vozio

Staro dobro pravilo koje je 'po starini' iznad svih tabela i proračuna: vozi u kojoj možeš u datom trenu sa datim uslovima

U svim situacijama se podrazumeva visoka kadenca.
Mislim da je ovo prilicno konzervativno. U cemu je onda poenta koriscenja devetofaza?9faz:
Najveća napred - tri najmanje pozadi
Srednja - tri srednje pozadi
Najmanja - tri najveće pozadi.
Za sedmofaz bih se, vise -manje slozio. Samo bez ogranicavanja granicnim slucajevima i 1,2,3 na maloj sajbni.
Staro dobro pravilo koje je 'po starini' iznad svih tabela i proračuna: vozi u kojoj možeš u datom trenu sa datim uslovima
BTW nisam ni sugerisao da covjek stalno vozi u stepenu prenosa koji najmanje opterecuje prenos. U tom slucaju svi bi vozili u Srednja-4, ili Srednja-5 kombinaciji

Pozdrav
Makarenko
Čuo od starijih i iskusnijih pa papagajišem. Ogrešim se ponekad o ovo, ali retko.Makarenko wrote: Mislim da je ovo prilicno konzervativno. U cemu je onda poenta koriscenja devetofaza?
Za sedmofaz bih se, vise -manje slozio. Samo bez ogranicavanja granicnim slucajevima i 1,2,3 na maloj sajbni.
Što se tiče 1-3 kombinacije, meni je 2-2 bilo obično efikasnije. Verovatno zavisi od tih gear-incha, alii ponajviše od kondicije. Često mi se dešava da na devetofazu srednjom-srednjom odem negde sa 30kmh a vratim se sa 22-3 i kad probam da dobijem brzinu jednim stepenom gore, padnem na 19-20 i lipšem.
I, čovek bi trebalo da najmanje opterećuje sebe, a prenosu kako se zalomi

Krsma The Doctor
pa ok onda umjesto na predjenih 5000-6000km mijenjanja lanca ti ces ga mijenjati na max 3000km


