freebikinglogo

Krug po Ravnom Kopaoniku (kružna trasa, 25km, 450 metara uspona, asfalt/makadam, KT3/TT4)

Preuzeti trek (.zip)

Visinski profil kruga po Ravnom Kopaoniku

Прикажи већу мапу

Ova kružna vožnja po četinarskim šumama Kopaoničke visoravni je gotovo idealan prvi susret sa Kopaonikom na biciklu, način da opušteno, bez previše napora i po kombinaciji asfaltnih i kvalitetnih makadamskih puteva blagih uspona, prevezete 25 km. S obzirom na dužinu, ovo se može smatrati za poludnevnu turu, koju bajkeri u boljoj kondiciji mogu da prevezu i za manje od dva sata (naravno, nema razloga za žurbu, jer prolazite kroz zaista lepe predele gde vredi zastati i uživati u ambijentu).

Mostić na Kadijevcu

Vožnja polazi sa iste tačke kao i većina naših trasa na Kopaoniku - od planinarskog doma Rtanj, koji predstavlja idealnu bazu za ljude koji traže aktivan odmor bez nepotrebnog luksuza i prekomernih izdataka (pogledajte kontakt podatke za Rtanj u našoj Bazi jeftine spavke). Prvih 10,8 km lagano se spuštate asfaltnim putem ka Jošaničkoj Banji, da biste neposredno posle mostića preko Samokovske reke skrenuli oštro desno, na odličan makadam koji preseca čitavo područje Ravnog Kopaonika u pravcu zapad-istok.

Neposredno nakon tog skretanja stižete na izletište Kadijevac, lepu livadu sa klupicama i nadstrešnicama, koja predstavlja idealno mesto za predah (mada se do te tačke uopšte nećete umoriti, a od Rtnja će vam, s obzirom na nizbrdicu, trebati ne više od dvadesetak minuta vožnje).

Izletište na KadijevcuKadijevac

Od te tačke krećete se kvalitetnim, širokim makadamom, koji je nasipan 2008. godine u dužini od 6 km, što znači da je podloga idealna za vožnju, ravna i bez blata. Put vas vodi kroz gustu, živopisnu četinarsku šumu narednih 5 km, nakon čega, dostigavši ponovo visinu od oko 1700 m, izbijate na planinske pašnjake područja zvanog Rvatske bačije, krećući se tuda sve do Mekih presedla, najsevernije tačke ove trase.

Obratite pažnju - na 15. kilometru puta (mereno od početka trase kod Rtnja) naići ćete na mesto gde je srušen most, a vi put produžavate tako što skrećete na put desno, sa koga se posle pedesetak metara ponovo levo odvaja gaz preko reke. Dalje produžavate normalno.

Pored Likine česme

Na 18. kilometru puta nailazite na lepu ozidanu česmu s desne strane - Likina česma. Idealna prilika da dopunite vaše bidone za preostalih 7 km vožnje. Na Mekim presedlima pravite oštar zaokret u desno, prateći put koji se penje kroz četinarski drvored, gotovo paralelno sa putem kojim ste stigli. To je put zapadnim padinama Male i Velike Gobelje, sa koga će pucati široki vidici na najzapadnije vrhove centralnog Kopaoničkog grebena, Kukavicu (1726 m) i Vučak (1714 m).

Na Mekim presedlimaSa padina Gobelje, ka Kukavici i Vučku

Nakon 23 km vožnje izbijate ponovo na asfalt, na Jarmu, odakle vas deli još par km do zatvaranja kruga, odnosno Rtnja. Sve u svemu, može se reći da je ovaj krug pola po asfaltu, pola van njega, pri čemu se po asfaltu spuštate, dok se po makadamskoj deonici penjete (naravno, možete ukoliko vam tako više odgovara i da obrnete smer kretanja). U svakom slučaju, ovo je idealna vožnja za početnike, kao i one koji nemaju previše vremena ili ne žele da se upuštaju u veće napore i tehničke rizike.